در انتظار اخبار رسانه های اسرائیل

انفجار جدید نظنز را

مردم نگران حمله فاش کردند

 

همه حکومتیان میدانند اما سکوت کرده اند

نتایج فرامین و دخالت های

دردسر ساز رهبر ج. اسلامی

(پیک هفته ۱۰۹)  15  آذر  ماه ۱۴۰۰ - 6 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


14-15 اذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


14-15 اذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


14-15 اذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


14-15 اذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


14-15 اذر

منتخب اخبار ورزشی


14-15 اذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 15 آذر

تاخیر در تحول و تغییرات

ایران را متلاشی می کند!

روزهائی پشت سر گذاشته می شود، که از هر طرف بانگ ضرورت تغییر سیاست های نظام برخاسته است. اقشار و طبقات مختلف ایران با قبول هزینه هائی غیر قابل جبران (کشته شدن و دادن چشم و اعضای بدن) و حضور در انواع تظاهرات و اعتراضات و فعالان سیاسی از هر قشر و طبقه در هر مصاحبه و تفسیر و مقاله ای که میگویند و می نویسند. غیر سیاسی ترین اقشار و طبقات اجتماعی در هر فرصتی از نالایقی و بی تدبیری و حتی بیسوادی حکومتیان (از امام جمعه تا وزیر و رئیس جمهور) می گویند و عملا با نخبگان کشور همصدا شده اند. این ضرورت با سرعت پیش می رود و حادثه پشت حادثه این سرعت بیشتر می شود. حاکمیت صاحب قدرت همچنان گوش خود را گرفته وچشم خود را بسته و مثل مرغ روی یک پا ایستاده است، اما همه میدانند که مرغ هرگز و برای ابد نمی تواند روی یک پا بایستد. این درحالی است که هرچه زمان میگذرد، تجدید نظر در سیاست ها دشوارتر می شود و راه بازگشت ناهموار تر. اگر دیروز دیر بود، فردا بسیار دیرتر خواهد شد. ساختار اقتصادی 3 دهه اخیر کشور باید تغییر کند و برداشتن گام های اساسی در این جهت نمی تواند همزمان با گشایش درهای بسته سیاسی در کشور نباشد. بهترین فرصت، انتخابات 88 بود و کنار آمدن با میرحسین موسوی که رهبر جمهوری اسلامی بنام "بصیرت" با آن مخالفت کرد و بی بصیرتی کامل خود را به نمایش گذاشت. میشد در نیمه راه رفته، با نامه تقریبا دو سال پیش آیت الله خوئینی ها به رهبر و توصیه موکد او برای تجدید نظر در سیاست های 3 دهه اخیر به هوش آمد که این فرصت هم غنیمت شمرده نشد و حالا با سیلی پیاپی جنبش های اعتراضی که از هر گوشه کشور زبانه می کشد باید به هوش آمد. شاه وقتی صدای مردم را شنید و گفت "صدای انقلاب شما را شنیدم" که مردم فرسنگ ها از نظام و رژیم فاصله گرفته و دندان آن را کنده بودند و روشنفکران و نخبگان کشور نیز مانند توده مردم، به تجربه دریافته بودند که شاه اصلاح پذیر نیست. نظام تا گلو در مرداب نفرت عمومی فرو رفته بود و مردم زدند زیر کاسه حکومت. ایران، اکنون و یکبار دیگر به آن نقطه تاریخی نزدیک می شود. چنان نزدیک که حتی امثال علی مطهری که در عرصه فرهنگی با مرتجعین مذهبی همصداست، روز گذشته گفت و نوشت:

"دیگر برای افراد مستقل و آزاده‌ای که اهل فکر و اظهارنظر هستند جایی در سیاست کشور نیست مگر این که نظام رویه خود را تغییر دهد. اگر قدرت کاملا در دست دولت گذشته بود و دستش در تصمیم‌گیری باز، برجام به این سرنوشت دچار نمی‌شد. اگر گروهی سکوت کرده‌اند شاید به این علت باشد که دیگر امیدی به بازگشت به قدرت سیاسی ندارند. ..."

محمد خاتمی نیز در پیام به کنگره حزب اتحاد ملت تقریبا همین مضمون را در نوشته بلند بالا و پر حاشیه خود مطرح کرده است. آیت الله جوادی آملی در قم هم تقریبا همین نکات را مطرح کرده است، آیت الله صافی گلپایگانی نیز همین را گفته است. مردم اصفهان هم که در بستر خشک زاینده رود همین را گفتند. در هفت تپه و خوزستان هم که مردم همین را میگویند و پیشتر هم که در سراسر ایران با شرکت نکردن در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر همین را گفتند.کارگر و کشاورز، فرهنگی و روحانی، دانشجو و پرستار، وکیل و معلم، شاعر و نویسنده، فیلمساز و بازیگر و خلاصه همه و همه علیه سیاست های سه دهه گذشته به پا خاسته اند. حتی در همین مجلس فرمایشی برپا شده نیز تک و توکی پیدا شده اند که علیه وضع موجود سخن می گویند. دیر نیست که در ارتش و سپاه و حتی بسیج هم همین بانگ برخیزد. بحث نه بر سر فعالیت اتمی و یا حتی ساختن بمب اتم و یا داشتن موشک، بلکه بر سر سیاست های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی سه دهه گذشته است که یک ملت علیه آن به پا خاسته است. ای بسا، حتی فعالیت های اتمی و موشکی و نظامی کشور هم اگر مدیریت جمعی می شد و افراد شایسته هدایت سیاسی آن را برعهده داشتند کار به اینجا کشیده نمی شد که کشیده است. نه تنها این، بلکه جلوتر از این لحظه ای که از نظر اتمی و نظامی هستیم هم جلوتر بودیم و حمایت ملی پشتوانه آن بود.


چه دستآوردی اهمیت دارد؟

سند سوم ایران را

باقری از تهران به وین می برد


دکتر پزشکیان:

هیچکس حق ندارد بنام ملت

علیه معیشت مردم تصمیم بگیرد


بازندگان انتخابات عقب نشینی کردند

مقتدا صدر دولت اکثریت

را درعراق تشکیل میدهد


زورآزمائی روسیه و ناتو

در مرزهای اوکراین و روسیه

یونگه ولت - ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 14 آذر

مذاکرات وین را آنلاین کنید
تا رهبرمستقیم‌ نظرش ‌را بگوید


آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت

"اقلیت سالاری" حاکم

بحران کشور را عمیق تر می کند!


در نماز جمعه تهران

سخنان غافلگیر کننده

دختری که سخنران پیش خطبه شد

درگرما گرم اخبار جنبش آب در اصفهان و خبرهای ساچمه باران کردن مردم و اعلام حکومت نظامی در شهر اصفهان برای جلوگیری از نماز جمعه مردم در بستر زاینده رود، در نماز جمعه تهران هم مردم شاهد رویدادی شدند که در جمهوری اسلامی سابقه نداشت. یک دانشجوی دختر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران شد که ظاهرا فکر نمی کردند چیزهائی را بگوید که می شنوید! وقتی دردها مشترک است، بتدریج از هر روزنه ای، فریادی به اعتراض بلند می شود.


انفجار جدید در نطنز

و اظهارات ضد و نقیض


در اصفهان چشم مردم هدف شد

در معدن مس سونگون، جان کارگران

 

کارگران معدن مس "سونگون" پنجمین روز اعتراضات خود را پشت سرگذاشتند. آنها روزگذشته تلاش کردند مانع انتقال مواد معدنی توسط قرارگاه خاتم سپاه به سنگ ‌شکن‌های این معدن با هدف شکستن اعتصاب کارگران بشوند اما جرثقیل حامل این مواد وارد جمع کارگران شد. این حادثه بدلیل هوشیاری بموقع کارگران و فرار از مقابل جرثقیل موجب تلفات و خسارات جانی نشد اما خشم کارگران را با شعار علیه مافیای قرارگاه موجب شد. معدن مس سنگون دومین معدی بزرگ مس ایران است که در منطقه ورزقان در آذربایجان شرقی واقع است.


مذاکرات اتمی دوشنبه ادامه می یابد

باقری هم برای کسب دستور

از وین به تهران بازگشت!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) با نزدیک به 6 هزار و پانصد خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را در مقایسه با دیگر مطالب این شماره داشت. روی فیسبوک پیک نت خبر تفسیری حضور یک دختر دانشجو در نماز جمعه تهران و سخنان غیر قابل پیشینی وی توسط ستاد نماز جمعه بیشترین خواننده و بیننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران