حسین مرعشی دبیرکل حزب سازندگی

شورای نگهبان

تابع بالادستی‌های خود است!

 

دفاع از حقوق بشر

با یک و نیم میلیاردیورو!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  21  آذر  ماه ۱۴۰۰ - 12 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


20-21 اذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


20-21 اذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


20-21 اذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


20-21 اذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


20-21 اذر

منتخب اخبار ورزشی


20-21 اذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 21 اذر

مشاور سیاسی هیات ایرانی در وین

ایران توافق های گذشته را

درمذاکرات‌وین رد نمی کند!

کوچکترین و کوتاه ترین اشاره به اخبار و جنبه های مثبت مذاکرات وین و بزرگ نمائی و تکرار پیاپی اخبار و جنبه های منفی مربوط به این مذاکرات که عمدتا در راستای سیاست اسرائیل است، بعنوان سیاست تبلیغاتی استراتژیک در رسانه های فارسی زبان تصویری خارج کشور دنبال می شود. برخی از این رسانه ها در ایران نیز مخاطبان وسیعی دارند.

در چند روز گذشته همین استراتژی دنبال شده و نوعی تردید و سردرگمی در باره مذاکراتی که در وین جریان دارد را میان ایرانی ها بوجود آورده است. تمام کسانی که بعنوان تحلیلگر و کارشناس به برنامه های خبری این تلویزیون ها دعوت می شوند، تابع همان سیاست استراتژیک اند و جملگی با آن که در کشورهای مختلف جهان زندگی می کنند (و البته بیشتر در انگلستان) روی یک ریل حرکت می کنند. چنان که گوئی از روی دست هم کپی کرده اند. صدا و سیما و اصولا سیاست خبری جمهوری اسلامی بدلیل دروغگوئی، اتهام زنی و صفت سازی و تحریم اخبار اعتبار خود را نزد مردم از دست داده اند و به همین دلیل رسانه های خارج کشور سکاندار افکار عمومی شده اند.

از جمله، این خبر که در ادامه می خوانید در لابلای خبرها و تفسیرهای باصطلاح کارشناسان این تلویزیون ها گنجانده شده و بسرعت از روی آن عبور کرده اند. بموجب این خبر مشاور هیات ایرانی در مذاکرات وین با اشاره به اینکه نشانه‌های مثبتی در مذاکرات وجود دارد تاکید کرد که قضاوت در باره سرانجام این مذاکرات زود است.

او که محمد مرندی نام دارد و با شبکه الجزیره مصاحبه کرده بود اضافه کرد: ایران هیچگونه موضوعی که پیش از این بر سر آن توافق کرده را رد نمی‌کند.

اما در داخل کشور نیز هستند روزنامه هائی که تمایلات اتمی بخشی از نظامی ها و حکومتی ها را تبدیل به خبر با عناوین بزرگ می کنند. آنها نه تنها برای شکست مذاکرات وین روزشماری می کنند، نه تنها معیشت و فشار اقتصادی به مردم برایشان مهم نیست، بلکه تقلید از کره شمالی را توصیه می کنند و پیشنهاد خروج از "ان- پی- تی" را مطرح می کنند که معنای آن رفتن به سوی تولید کلاهک اتمی است. آنها تصور می کنند مانع اصلی بر سر راه تولید سلاح اتمی در ایران معاهده جلوگیری از تولید سلاح اتمی (ام پی تی) است. ذوق زدگی سرعت تولید اورانیوم غنی شده در ایران چنان جلوی چشم آنها را گرفته که نمی توانند کشورهای اطراف ایران را ببینند که در صورت تولید سلاح اتمی در ایران همه آنها نیز دست به کار تولید همین سلاح می شوند. آنها درک نمی کنند که همین شعارها و تبلیغات رسانه ای عملا به سود اسرائیل تمام شده و پای اسرائیل را به کشورهای منطقه تا همسایگی ایران کشانده است. آنها نمی خواهند درک کنند که همین کشورها زیر فشار هراس از ایران اتمی، دست به دامن اسرائیل خواهند شد تا با در اختیار داشتن دانش اتمی خود برایشان سایت های اتمی بسازد و این یعنی یک تقابل اتمی در منطقه. آنها نمی خواهند قبول کنند و شاید باور نمی کنند که در صورت خروج ایران از "ان - پی - تی" حتی چین و روسیه نیز پشت ایران را خالی خواهند کرد.


ایران، چرا باید

قربانی یک حمله اتمی شود؟

وبسایت گلوبال ریسرچ-  ترجمه ابراهیم بیگی


تا نباشد چیزکی، نگویند چیزها!

خوش بینی های سیاسی و اقتصادی

درباره کاهش نرخ دلار در ایران


سخنان دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف

خواب های خوش رئیسی

باسخنان یکدانشجو پریشان شد


بر خلاف امریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا

فرانسه به تحریم دیپلماتیک

المپیک ‌زمستانی‌ پکن نمی ‌پیوندد


عنوان اول پیک نت 20 آذر

نقش جنبش های اعتراضی
در پذیرش توافق اتمی


شورش و بی نظمی

پیش بینی همگان درایران است!


وقتی پائین آمد که دیگر کار از کار گذشته بود

شاه هنوز تا آذر 57 هم

نمیخواست از برج عاج پائین بیاید


سرمقاله 813

امیدواری های جنبش

دربرابر ناتوانی‌های حکومت


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) بالای 6 هزار و 300 خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و در مقایسه با دیگر مطالب مخاطبین بیشتری داشت. دیگر مطالب نیز همگی در مرز 6 هزار تا 6 هزار و 100 خواننده روی تلگرام بودند. در فیسبوک پیک نت نیز این تناسب تقریبا با تلگرام برابر بود و چهار مطلب اول این شماره روی 7 تا 9 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران