چرا نباید از تجربه قبلی ها استفاده کرد؟

مردم باید بدانند هدف از

کسب فنآوری اتمی چیست؟

 

اگر کس هست، یک جمله بس است

اگر درها باز شود

چند نفر درایران می‌مانند؟

(پیک هفته ۱۰۹)  27  آذر  ماه ۱۴۰۰ - 18 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


27-24 اذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27-24 اذر

رویدادهای منطقه و جهان


27-24 اذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27-24 اذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


27-24 اذر

منتخب اخبار ورزشی


27-24 اذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 27 آذر

بده بستان در مذاکرات

سازش‌و‌عقب‌نشینی نیست!

گرد و غباری که اسرائیل در هوای خبری مربوط به برجام و فعالیت های اتمی ایران پخش می کند و تقریبا تمام رسانه های فارسی زبان خارج کشور نیز همان هوای خبری آلوده را استنشاق می کنند، نمی خواهد اجازه بدهد مردم گام به گام از آنچه در وین می گذرد آگاه شوند. پشت این گرد و غبار، مخالفت با توافق اتمی و فراهم آمدن فضای لازم برای بمباران تاسیسات اتمی ایران پنهان است. بمبارانی که بی شک محدود به پایگاه های اتمی ایران و حتی مراکز نظامی باقی نخواهد ماند و برای ایران یک ویرانی دیگر که ابعاد آن شاید هولناک تر از ابعاد جنگ ایران و عراق باشد باقی می گذارد. در داخل کشور نیز به نوع دیگری همین سیاست توسط چند روزنامه و چند تنی که در رسانه ها و یا در مجلس جا خوش کرده اند دنبال می شود. شک نیست که چنین حمله ای با پاسخ ایران روبرو خواهد شد و منطقه در جنگی و ویرانی غرق خواهد شد.

آنچه که تاکنون از لابلای اخبار مربوطه به مذاکرات وین استنباط می شود آنست که مذاکرات بر مبنای همان پیش نویسی که تیم مذاکره کننده اتمی روحانی بدان دست یافته بود و اضافه شدن چند پیشنهاد تازه ای که ایران در این دوره به آن اضافه کرده ادامه دارد. پیشنهادهائی که باحتمال بسیار مربوط می شود به سطح غنی سازی 60 در صدی در ایران، صرفنظر کردن از گنجاندن فعالیت موشکی ایران در مذاکرات برجامی و باقی ماندن اما فعال نبودن سانترفیوژهای جدید ایران. این سه پیشنهاد غیر منطقی نیست و معلوم نیست که برخی از آنها در پیش نویس مذاکرات هیات قبلی مذاکره کننده نیز با همین صراحت مطرح بوده یا خیر! برخی بده بستان های دیپلماتیک و سیاسی درباره موقعیت نظامی و یا فعالیت نظامی ایران در منطقه، در چارچوب کار مذاکرات وین نباید باشد زیرا ربطی به مذاکرات مربوط به فعالیت های اتمی ایران ندارد و موضوعی است جداگانه و در ارتباط مستقیم با کشورهای همسایه و منطقه که خود باید با ایران در گفتگو مستقیم آنها را حل کنند و ربطی به امریکا و یا اروپا و یا چین و روسیه ندارد. همین بده بستان درباره دوربین های کنترل کننده و تفاهم با آژانس انرژی اتمی بین المللی نیز طبیعی است که گام های اولیه نیز با قبول نصب دوربین های آژانس در سایت کرج برداشته شده است. نام این بده بستان های سیاسی "سازش" و یا "عقب نشینی" نیست و تعبیر این بده بستان ها به عقب نشینی و سازش کار اسرائیل و رسانه هائی است که دربالا به آنها اشاره شد. این دیدگاه، هیچ ربطی به مخالفت با بسیاری از سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ندارد و باید آنها را از هم تفکیک کرد، زیرا در غیر اینصورت به همان چاهی سقوط خواهیم کرد که شبکه رسانه ای مورد اشاره در بالا و برخی رسان های داخلی در آن سقوط کرده اند.

گویا تمام مذاکره کنندگان در وین به این تفاهم رسیده اند که گفتگوها بزودی از سر گرفته شده و تا پایان سال جاری که دو هفته دیگر تمام می شود ادامه یابد. فعلا همگی بر سر یک متن مشترک برای ادامه گفتگوها به تفاهم رسیده اند.

روزگذشته "انریکه مورا" همآهنگ کننده اروپائی مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: متنی که بر سر آن تفاهم شده تا دستور گفتگوها بر مبنای آن ادامه یابد شامل نظرات و پیشنهادات هیات‌های مختلف است.

بموجب این متن ایالات متحده بخش مهمی از مذاکرات وین است. مذاکرات برای بازگرداندن آمریکا به برجام انجام می‌گیرد اما دیدار مستقیم بین ایران و ایالات متحده فعلا مطرح نیست. ایران دست به هیچ اقدامی در جهت گسترش فعالیت اتمی اش نزند.


مردم فیلم امنیتی سیما را قبول نکردند

مادر ستار بهشتی

زمین خورد و یا زمینش زدند؟


از مجلس

رئیسی لایحه مخالفت روحانی

 با ستاره‌‌دارشدن‌دانشجویان‌را پس‌گرفت


37 در صد دارندگان مدال المپیادها رفته اند

از هر 3 ایرانی یکنفر برای

مهاجرت لحظه شماری می کند


سرمقاله 814
جنبش اعتراضی ایران نیازمند
یک ‌برنامه ‌نوین ‌سیاسی-اقتصادی ‌است


ظریف، زنگنه و جهرمی

آغاز اعتراف به خدمات

3 وزیر دولت روحانی


عنوان اول پیک نت 24 آذر

گره مذاکرات اتمی
نه بادندان، بلکه ‌با دست باز میشود!


گویا محسنی اژه‌ای آستین ها را بالا زده

قضات تابع بازجوهای

اطلاعات سپاه برکنار می‌شوند!


ریشه ظلم و بی‌عدالتی

و شکاف طبقاتی موجود کجاست؟

 

اکبر اعلمی نماینده سابق از تبریز در مجلس:

اگر بدعت ضد جمهوری "نظارت استصوابی" توسط خودکامگان و اقتدارگرایان اختراع و بر مردم تحمیل نمی‌شد و یا دستکم نهاد مجلس به عنوان تعدیل کننده قوای حاکم، گرفتار این بدعت نمی‌شد و خانه ملت برای ملت باقی می‌ماند و نمایندگان واقعی مردم به آن راه می‌یافتند و بجای ابراز اطاعت و سرسپردگی در برابر رهبری و اشخاص و نهادهای تحت‌نظر او، فقط مقلد و سخنگوی ملت بودند، کشورمان به این درجه از فقر و فلاکت و عقب‌ماندگی نمی‌رسید و شاهد این همه ظلم، تبعیض، بی‌عدالتی و شکاف طبقاتی نبودیم.


راه توده 814 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 814 (چهارشنبه 14 آذر 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به جنبش های اعتراضی رو به گسترش در ایران و ضرورت تدوین یک برنامه اقتصادی- سیاسی برای این جنبش است. گزارش ویژه این شماره مربوط به جنبش بابیه و فرقه بهائیت در ایران است. در این شماره مقالاتی نیز میخوانید با عناوین زیر:

ناقوس ها برای حکومت به صدا در آمده، آیا رئیسی ادامه پدیده ای بنام احمدی نژاد است؟، پیوند با داخل کشور یگانه راه مبارزه سیاسی است، از تاسیس ذوب آهن ایران تا توان اتمی ایران، درسی که کشاورزان ایران از کشاورزان هند باید بیآموزند، هنوز یاد اصغر محبوب چشمها را خونباران می کند، روسیه میتواند تسلیحات اتمی را در اطراف امریکا مستقر سازد، نیروهای نیابتی امریکا در افغانستان، اتحادیه اروپا می تواند دمکراتیک شود؟، دکتر آریان پور، آن که دیگر در میان ما نیست و بالاخره تابلوئی از انقلاب 57 و آغاز جمهوری اسلامی.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


نقد ناصر همتی از وعده رئیسی

وعده رشد 8 درصدی

بدون سرمایه گذاری ممکن‌ نیست


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش تفسیری : "ظریف، زنگنه و جهرمی- آغاز اعتراف به خدمات 3 وزیر دولت روحانی" در شماره چهارشنبه پیک نت، روی تلگرام این روزنت با نزدیک به 8 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را عنوان اول چهارشنبه داشت که روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران