استاندار جدید خراسان رضوی

کابینه نظامی

بسرعت در حال تکامل است

 

انتشار نظرات جدید پوتین

"کاپیتالیسم" قادر به حل

مشکلات امروز جهان نیست!

(پیک هفته ۱۰۹) 4 آبان  ماه 1400 - 26 اکتبر 2021

 pyknet100@gmail.com


  4 - 3 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


  4 - 3 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


  4 - 3 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


  4 - 3 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


  4 - 3 آبان

منتخب اخبار ورزشی


  4 - 3 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 4 آبان

دولت رئیسی حریف

دوران‌تاریخی‌دیپلماتیک‌میشود؟

پس از ورود محموله های واکسن کرونا از چند کشور جهان (غیر از چین و روسیه) اکنون رسانه های مدافع دولت با خوشحالی خبر از واردات دیگر کالای مصرفی و خوراکی میدهند و آن را پیروزی بر تحریم ها اعلام می کنند. آنها نه میگویند و نه می نویسند که این درهای رحمت چگونه و به چه بهائی به روی ایران در حال گشوده شدن است. واقعیت اینست که در مذاکرات پنهان با کشورهائی که دهها میلیارد دلار نفتی ایران را توقیف کرده و بهره اش را در بانک های خود می برند، قرار شده بجای پول نقد، به ایران مایحتاج بفرستند. دولا و پهنا حساب می کنند و اجناس انباری و از دور خارج شده را به ایران می فرستند و معادل قیمت آن از پولهای ایران که درحساب های بانکی خودشان است برداشت می کنند. این همان طرحی است که هاشمی رفسنجانی در باره آخرین سالهای ریاست جمهوری احمدی نژاد و پرپر زدن پرونده اتمی ایران در شورای امنیت سازمان ملل به آن اشاره کرد و در تائید انتخاب روحانی بعنوان رئیس جمهور گفت که می خواستند سر ما همان بلائی را بیآورند که بر سر عراق دوران صدام حسین آوردند. یعنی بجای پول نفت، باندازه ای که بخوریم و نمیریم به ما مواد غذائی و برخی وسائل و تجهیزات غیر نظامی بدهند. شاید در مذاکرات اتمی که وزیر خارجه دولت رئیسی گفته بزودی در وین آغاز (دنبال) می شود، این شرایط تغییر کند و شاید هم تشدید شود. باید دید هیات مذاکره کننده ایرانی چقدر اختیارات دارد و تا چه حد تسلط به امور دیپلماتیک. آیا خواهند توانست موقعیت کنونی اتمی ایران را با اورانیوم 60 در صدی و 20 درصد فلزی به طرف های مذاکره کننده بقبولانند و در برابر آنها را متقاعد کنند که نه تولید بمب اتم خواهند کرد و نه خیال جنگ های نیابتی در منطقه دارند؟ هیچکس نمیداند تیم مذاکره کننده قبلی در دولت روحانی تا کجا پیش رفته و به چه تفاهمی رسیده بود. همه امور پنهان از مردم اما بنام "مردم شریف ایران" درجریان است. همانگونه که یکباره از مانور مشترک ترکیه و آذربایجان و پاکستان مردم غافلگیر شدند و شاهد جنگ قره باغ، شاید روزی هم از حملات به تاسیسات اتمی ایران از طریق خاک آذربایجان غافلگیر شوند. اسرائیل تا عمق استراتژیک آذربایجان رسوخ کرده و از داخل همین کشور برای ایران دندان تیز کرده است.


دیر و زود دارد

اما سوخت و سوز ندارد!

نه مجلس، مجلس است و نه نماینده ای که به آن برده شده، نماینده مردم. مردم گرفتار آب و برق و نان و گرانی و مسکن اند، مجلس به فکر تصویب طرح صیانت از اینترنت و بستن آن تا مردم از حال هم بی خبر بمانند. این تلاش ها، شاید 20 - 30 سال پیش راه به جائی می برد، اما در جهان امروز و بویژه با آگاهی که مردم ایران پیدا کرده اند قطعا راه بجائی نمی برد. امروز که هنوز حکومت از هم نپاشیده، مردم اینگونه به مجلسی ها سخن می گویند که می بینید و می شنوید، تردید نیست که با اولین زلزله در حاکمیت، دیگر مردم اینگونه سخن نخواهند گفت و نماینده ها، لنگه کفش در مجلس جا گذاشته و خواهند گریخت. این شتر مقابل در ورودی شورای نگهبان هم که این مجلس را روی دست مردم گذاشته خواهد خوابید! دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.


واکنش به ماجراجوئی ها و بحران اقتصادی

هشتک "اردوغان استعفا"

در فضای مجازی ترکیه می چرخد!


استقبال از رئیس کل جدید بانک مرکزی

 

این استقبال بی سابقه از مدیرعامل جدید بانک ملی هم دیدنی است. یا مدیرعامل جدید از فرماندهان از لباس در آمده سپاه است و مراسم نظامی به همین دلیل برای او در بدو ورود به بانک مرکزی انجام شده و یا بطور کلی قرار است برای همه وزرا و مدیران کل و معاونین دولت بدلیل سوابق نظامی اینگونه استقبال انجام شود. این افسر فرمانده گارد بانک که سر خود مراسم استقبال انجام نمیدهد، قطعا از بالا دست به او دستور این مراسم داده شده و چئدین بار هم تمرین کرده تا مبادا مثل رئیس جمهور وسط چند جمله تپق بزند!

لابد فردا روابط عمومی سپاه و یا ستاد کل نیروهای مسلح یک اطلاعیه هم در توجیه این استقبال صادر می کند!


معارفه استانداران دولت رئیسی!

نکته سنجی، حضور ذهن و طنز از ویژگی های مردم ایران است که در دوران استبداد و سانسور بیش از دوران آزادی جلوه می کند. از ملانصرالدین بگیرید و بیائید جلو تا برسید به هفته نامه "توفیق" و سپس "گل آقا" و حالا در فضای مجازی که دست ها و زبانها باز تر از دوران یکه تازی مطبوعات است. در فاصله دو روزی که فیلم سیلی خوردن سردار سپاه و استاندار جدید آذربایجان شرقی از سرهنگ سپاه در مراسم معارفه در حضور وزیر کشور، انواع طنزها در فضای مجازی منتشر شده، اما از میان همه طنزها و کنایه ها این فیلم کوتاه دیدنی تر و پر مضمون تر است. این فیلم با این جمله کوتاه منتشر شده: معارفه استانداران دولت رئیسی!


عنوان اول پیک نت 3 آبان

این سیلی آغاز

 گام دوم انقلاب است


روی وبسایت شورای شهر تهران

آرزوی نابودی ج. اسلامی

37 میلیون لایک گرفت!


فعلا ریش شورای نگبهان را گرفته

تاکتیک های علی لاریجانی

برای بازگشت به صحنه سیاسی


خون مردم در شیشه

شبکه های مافیائی

گام به گام قدرت را قبضه کرده اند


با لوُلوُی "راست افراطی"

احزاب محافظه کار سکاندار مانده اند

اشپیگل- ترجمه رضا نافعی

(در انتخابات پارلمانی اخیر آلمان حزب دموکرات مسیحی بعنوان سمبل محافظه کاری شکست سنگینی را متحمل شد و عملا سکان محافظه کاری را به حزب سوسیال دمکرات این کشور داد.

"ناتاشا اشتروبل" نویسنده  مقاله ایست که می خوانید. این مقاله اشاره به همین دست به دست شدن سکان محافظه کاری سیاسی در آلمان و اتریش است. ایشان اتریشی است و متولد وین و دارای تخصص علوم سیاسی. او کتابی در باره همین موضوع نوشته و مقاله ای که ترجمه آن را می خوانید متاثر از همین کتاب است و متکی بر تحقیقات او کتابش. مترجم)


سرمقاله راه توده 806

با چه اهدافی میخواهند مردم را

 درخیابانها‌ به ‌جان‌ هم ‌بیاندازند؟


از چاله به چاه

تیغ دو لبه پیش شرط ایران

برای ادامه مذاکرات اتمی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

ما تصور می کردیم عنوان اول پیک نت روز گذشته که تحلیلی بود از اهداف بیت رهبری از گام دوم انقلاب که منجر به حکومت نظامی ها شده بیشترین خواننده را در مقایسه با دیگر مطالب داشته باشد اما 7 هزار خواننده روی وبسایت شورای شهر تهران آرزوی نابودی ج. اسلامی 37 میلیون لایک گرفت! که 200 خواننده بیشتر از عنوان اول داشت نشان داد که عمده ترین توجه مردم را اخباری به خود جلب می کند که نوید خاتمه جمهوری اسلامی را میدهد. بندرت دنبال تحلیل رویدادها هستند و بیشتر بدنبال اخبار سقوط اند. این آمار مربوط به تلگرام پیک نت روز گذشته است. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته؛ بیشترین خواننده را عنوان اول و بیشترین لایک را مصاحبه سعید لیلاز و تفسیری که بر آن نوشته بودیم داشتند. با 14 و 15 اشتراک گذاری.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران