سرمقاله 809

"ابراهیم‌رئیسی"توپ‌سرگردان

زیر پای رهبر و مجتبی

 

آنها هم از آخور می خورند و هم از توبره

"کتائب"و"اهل حق" دوعامل

ترور نا موفق الکاظمی

(پیک هفته ۱۰۹) 19 آبان  ماه 1400 - 10 نوامبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 18 - 19 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 18 - 19 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 18 - 19 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 18 - 19 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 18 - 19 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 18 - 19 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 آبان

هراس روحانیت غیرحکومتی

ازحاکمیت مطلق نظامی‌ها!

تمام تجربه جنبش های اجتماعی ایران و جهان شاهد است که وقتی مملکتی در بحران است، یک جرقه پیش بینی نشده میتواند خرمن خشم انباشته مردم را به آتش بکشد. این مهم نیست که "جرقه" را فلان اظهار نظر بزند و یا فلان تصمیم حکومتی و حادثه ای از خارج کشور مانند حمله نظامی، یک ترور و یا حتی یک برکناری و باز این قطعی نیست که جرقه ای که زده می شود و خرمنی که شعله می کشد قطعا به یک دگرگونی اساسی در جامعه و در حاکمیت می انجامد، زیرا این امر بستگی به توازن نیروها میان مردم و حاکمیتی دارد که صاحب قدرت سرکوب است. اما همین سرکوب هم می تواند تبدیل به یک جرقه دیگر شود. ایران اکنون در چنین شرایطی است. حداقل دو شورش و تظاهرات اعتراضی دیماه 96 و آبان 98 این را بوضوح نشان داد و امروز، نه تنها زمینه های آن دو تظاهرات و شورش از بین نرفته، بلکه تشدید هم شده است. اظهار نظر ملایم و مختصر آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با سردار قالیباف، رئیس مجلس که در آن از ضرورت دوستی با همه کشورها  سخن گفته بود، نقش یک جرقه را فعلا در حاکمیت و پیرامون حاکمیت و بویژه روحانیت ایجاد کرد. واکنش فوری دو روزنامه "جوان" وابسته به سپاه و "کیهان" وابسته به بیت رهبری و نهادهای امنیتی کار را خراب تر و زمینه ورود به میدان روحانیونی در دفاع از صافی گلپایگانی را بدنبال آورد، که تازه ترین آنها نامه منسجم و بیانیه گونه ایست که آیت الله خوئینی ها نوشته و منتشر کرده است و ما بخش هائی از آن را در همین شماره پیک نت منتشر کرده ایم. از نگاه ما، آن سخن آیت الله صافی گلپایگانی و حمایت هائی که از سوی دیگر روحانیون از وی شده، تنها در دفاع از آن توصیه صافی گلپایگانی به قالیباف نیست. مسئله فراتر از آنست. مسئله اینست که روحانیت از حاکمیت مطلق سپاه بر کشور وحشت زده شده است. این وحشت عمدتا در میان روحانیونی بوجود آمده که از حاکمیت فاصله دارند، اما میدانند حریقی که روی خواهد داد خشک و تر را با هم خواهد سوزاند. این روحانیت از تضعیف عمیق پایگاه روحانیت در جامعه با اطلاع است و از تعجب و بیم مردم از اشتغال حتی فرمانداری ها و استانداری ها توسط فرماندهان سپاه نیز بی خبر نیست و در خفا نیز قطعا مخالفت های خود را با رهبر و کاربدستان بیت رهبری در میان گذاشته است. اگر چنین نبود، سردار وحیدی وزیر کشور مجبور نمی شد در تازه ترین سخنانش دلیل برگماری فرماندهان سپاه به استانداری ها و فرمانداری ها را توجیه کرده و بگوید «این خواست مجلس و مردم است!». ما علاوه بر تضاد مردم و جامعه با حاکمیت، شاهد تضادهائی از متن نظام و دل حاکمیت و نیروهای پیرامون آن نیز هستیم و به همین دلیل نباید این جرقه های کوچک را نادیده بگیریم و یا بی تفاوت از کنار آنها بگذریم.


یادداشت آیت الله خوئینی ها

در امور داخلی و خارجی

به خودبرتربینی و تحقیردیگران عادت‌کرده‌اند


نگاهی به ادعای وزیر کشور

کجا؟ و کی؟ مردم خواستار

استاندار و فرماندار نظامی شده اند؟


تفسیری بر دیدار پوتین و نخست وزیر اسرائیل

آسمان سوریه، دیگر برای

هواپیماهای اسرائیل ایمن نیست


28 مین فستیوال

تئاتر ایرانی در شهر کلن آلمان


راه توده 809 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 809 (چهارشنبه 19 آبان 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نگاهی دارد به موقعیت سرگردان ابراهیم رئیسی. بمناسب 22 مین سال خاموشی نورالدین کیانوری دبیر اول وقت حزب توده ایران نگاهی به نقش او در حزب و در انقلاب 57 شده که در همین شماره آن را می خوانید. در همین شماره مطالب  و مقالاتی منتشر شده با عناوین زیر:

سکوت در باره آن روی دیگر سکه تصرف سفارت امریکا، انقلاب 57 بد نبود، خیانت به آن بد بود، اسرائیل بر سر چند راهی سیاست منطقه ای، روسیه گاز میدهد اما نمی خواهد اروپا را گاز بگیرد، قدرت دراتیوپی در آستانه جابجائی است، اسرائیل همچنان در تدارک حمله به ایران، حضور خزنده ویتنام در فرانسه، جشن های 104 مین سال انقلاب کبیر اکتبر و بالاخره بخش دیگری از سقوط اصفهان بدست محمود افغان.


درباره مذاکرات برجام

گفتگوی نرم و دوستانه

وزرای خارجه ایران وانگلیس


رئیس سازمان انرژی اتمی

دو سال است که دیگر

ازگزینه ‌نظامی ‌صحبت ‌نمیکنند


عنوان اول پیک نت 18 آبان

"دلار" زودتر از همه

نتایج مذاکرات ‌وین را حدس زد


گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با ترکیه

زبان نرم دیپلماتیک در ایران

جانشین زبان نظامی می شود


هشدار وزیر دفاع روسیه

امریکا و ناتو در دریای سیاه

قدرت دفاعی روسیه را می سنجند


مقتدا صدر تسلیم ج. اسلامی خواهدشد؟

ترور نا موفق الکاظمی

به سود یا زیان ج. اسلامی؟


عنوان اول پیک نت 17 آبان

خواستگاری پیش از انقلاب
ودامادهای بیکاردرج.اسلامی


از دوران رضا شاه تا ج. اسلامی

خاطرات خنده دار سانسور

پیش و پس از انقلاب 57


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) که تفسیری بود درباره رابطه دلار و تحریم ها در ایران با بیش از 5 هزار و 500 خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران