دیدار باقری کنی با وزیر خارجه انگلیس

ایران تنها در باره مسائل اتمی

درمذاکرات‌برجام شرکت‌میکند

 

عبداللهیان:

ما بدنبال یک توافق خوب

در مذاکرات اتمی  هستیم!

(پیک هفته ۱۰۹) 22 آبان  ماه 1400 - 13 نوامبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 22 - 19 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 22 - 19 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 22 - 19 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 22 - 19 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 22 - 19 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 22 - 19 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 22 آبان

دولت و مجلس یکدست

از وحدت به تفرقه رسیده!

آن بهشتی که دولت سایه با کشیدن آجر از زیر پای دولت روحانی وعده فوری آن را میداد، حالا یکصد روز پس از از سایه بیرون آمدن و در دست گرفتن قوه مجریه سراب از آب در آمده است. بر سر همین سراب، اختلافات در دولت یکدست هم از پشت پرده بیرون آمده است. نه تنها دولت فراجناحی تشکیل نشد، بلکه دولت یک جناحی حالا خود تبدیل به چند جناح شده و بر سر اساسی ترین مسائل داخلی و خارجی با هم اختلاف دارند. کافی است اظهار نظرهای چند روز اخیر وزیر خارجه "عبداللهیان" با معاونش "باقری کنی" و رئیس سازمان انرژی اتمی را مرور کنید تا زاویه بندی های آنها با یکدیگر را بر سر مذاکرات وین و برجام مشاهده کنید. وزیر خارجه یکبار نام "برجام" را سانسور می کند و می گوید بدنبال یک قرار داد خوب هستیم. همان شعاری که ترامپ پس از لغو برجام داد. معاونش که به دیدار وزیر خارجه انگلستان رفته می گوید مذاکرات از همانجائی باید آغاز شود که قطع شده بود. بیم دارد بگوید تیم جدید مذاکرات اتمی، مذاکرات تیم قبلی در دولت روحانی را ادامه میدهد! رئیس سازمان انرژی اتمی با دست پس می زند و با پا پیش می کشد و از موضع قدرت و  تهدید آمیز میگوید 225 کیلو اورانیوم غنی کرده ایم اما حاضر به مذاکره و تفاهم هستیم.

اوضاع اقتصادی روز به روز بدتر می شود و غرب از زیر و روی ضعف اقتصادی حکومت آگاه است و به همین دلیل پا را در یک کفش کرده و می گوید "فقط تفاهم برجام" و "ادامه مذاکرات وین". قیمت دلار مثل نبض آدم سرما خورده مدام در نوسان است و این نبض در دست صرافی های خیابان فردوسی است. ابراهیم رئیسی همچنان بر سر چند راهه گیر کرده و چهار دست و پا در گل بحران مانده است. نمی داند ارز 4200 را بالاخره حذف کند یا نکند؟ وحشت دارد که این اقدام منجر به شورشی شبیه شورش آبان 98 شود. یک طرح اقتصادی را بدستش داده اند و اینجا و آنجا آن را مطرح می کند اما منتظر است رهبر تصمیم نهائی را بگیرد تا کاسه کوزه ها سر او نشکند. کاسه لعابی مجلس هم زمین خورده و چند ترک برداشته و دیگر نمی شود  در آن آب خورد. گروه بندیهای جدید در مجلس درحال شکل گیری است و روز به روز بیشتر برای دولت شاخ و شانه می کشند. همگی فهمیده اند کار خراب تر از آنست که فکرش را می کردند، بویژه که کارآمدی رئیسی با روحانی زمین تا آسمان اختلاف سطح دارد. دیر نیست که در یکی از سفرهای استانی، رئیسی از مردم کتک بخورد.

بیگانه تر از هر بیگانه ای، برای حکومت مردم ایرانند که در جریان هیچ تصمیم حکومتی نیستند. کوچکترین خبری در باره آخرین جلسه مذاکرات وین منتشر نشده تا مردم بدانند در آن مذاکرات به چه تفاهمی رسیده بودند که روحانی مرتب تکرار می کرد اگر اجازه بدهند (رهبر موافقت کند) عراقچی امضای آخر را خواهد کرد و تحریم  ها لغو می شود. همگی میدانند که بزرگترین معضل تحریم هاست و زیرکی دیپلماسی آنست که اجازه داده نشود فعالیت های اتمی ایران به فعالیت های موشکی آن گره بخورد و یک پا فراتر از آن، خروج نیروهای ایران از سوریه مطرح شود. آیا تیم مذاکره کننده دولت رئیسی تجربه و توان تیم مذاکره کننده دوران روحانی را دارد؟ شواهد به این سئوال پاسخ منفی می دهد. یکه تازی در عراق ظاهرا خاتمه یافته و برای مناسبات ضروری با عربستان باید برای جنگ یمن هم راه حلی پیدا شود. راه حلی که خواه نا خواه حضور ایران در یمن نیز محدود خواهد شد.

اخبار مرتبط به این عنوان اول را درهمین شماره پیک نت دنبال کنید.


علم الهدا و تحولات دوران رئیسی

مردم دنبال حکومت می دویدند

حالا حکومت دنبال مردم می دود!


هشدار فرشاد مومنی به ابراهیم رئیسی

زیر فشار مافیاها مبادا

قیمت های کلیدی را دستکاری کنید!


اخراج یک فرمانده سپاه از سوریه

سوریه از برخی اقدمات

خودسرانه سپاه قدس ناراضی است


حکومت می بینید و می داند

اما نمی خواهد واقعیت را قبول کند

 

این یک منطقه از یک محله در جنوب تهران است. مرد و زن، جوان و سالمند نقش زمین اند. یا خمارند و منتظر مواد و یا رسیده و کشیده اند و بی حال افتاده اند. وسعت اعتیاد به انواع مواد مخدر، هرگز در ایران به این اندازه نبوده است. این اعتیاد گسترده نتیجه فقر، بیکاری، بی خانمانی و مرگ هر انگیزه ای برای زندگی اجتماعی است و تا این مشکلات حل نشود اعتیاد در ایران کاهش نخواهد یافت. نه دستگیری و راهی زندان کردن مشکلی را حل می کند و نه نصیحت و موعظه. گوش حکومت بدهکار این واقعیات نیست. مانند دهها و صدها واقعیت دیگری که به گوش نمی گیرند و به راهی می روند که بن بست است. درد ایران حجاب نیست، رفتن زنان و دختران به ورزشگاهها برای دیدن مسابقات نیست، تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها نیست. زنان گوینده سیما را تبدیل به کلاغ سیاه کردن نیست، ته ریش و مهربرپیشانی مردان نیست، دیوار چادری مقابل دانشگاه تهران نیست. درد همین است که می بینید!


سرمقاله 809

"ابراهیم‌رئیسی"توپ‌سرگردان

زیر پای رهبر و مجتبی


آنها هم از آخور می خورند و هم از توبره

"کتائب"و"اهل حق" دوعامل

ترور نا موفق الکاظمی


عنوان اول پیک نت 19 آبان

هراس روحانیت غیرحکومتی
از حاکمیت مطلق نظامی‌ها!


یادداشت آیت الله خوئینی ها

در امور داخلی و خارجی

به خودبرتربینی و تحقیردیگران عادت‌کرده‌اند


نگاهی به ادعای وزیر کشور

کجا؟ و کی؟ مردم خواستار

استاندار و فرماندار نظامی شده اند؟


28 مین فستیوال

تئاتر ایرانی در شهر کلن آلمان


راه توده 809 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 809 (چهارشنبه 19 آبان 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نگاهی دارد به موقعیت سرگردان ابراهیم رئیسی. بمناسب 22 مین سال خاموشی نورالدین کیانوری دبیر اول وقت حزب توده ایران نگاهی به نقش او در حزب و در انقلاب 57 شده که در همین شماره آن را می خوانید. در همین شماره مطالب  و مقالاتی منتشر شده با عناوین زیر:

سکوت در باره آن روی دیگر سکه تصرف سفارت امریکا، انقلاب 57 بد نبود، خیانت به آن بد بود، اسرائیل بر سر چند راهی سیاست منطقه ای، روسیه گاز میدهد اما نمی خواهد اروپا را گاز بگیرد، قدرت دراتیوپی در آستانه جابجائی است، اسرائیل همچنان در تدارک حمله به ایران، حضور خزنده ویتنام در فرانسه، جشن های 104 مین سال انقلاب کبیر اکتبر و بالاخره بخش دیگری از سقوط اصفهان بدست محمود افغان.


درباره مذاکرات برجام

گفتگوی نرم و دوستانه

وزرای خارجه ایران وانگلیس


عنوان اول پیک نت 17 آبان

خواستگاری پیش از انقلاب
ودامادهای بیکاردرج.اسلامی


از دوران رضا شاه تا ج. اسلامی

خاطرات خنده دار سانسور

پیش و پس از انقلاب 57


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه با 7 هزار و یکصد خواننده و سرمقاله راه توده در پیک نت چهارشنبه با 6 هزار و 700 خواننده پر مخاطب ترین مطالب روی تلگرام این روزنت بودند. در فیسبوک پیک نت چهارشنبه بیشترین خواننده را اظهار نظر وزیر کشور درباره دلیل برگماری استانداران نظامی داشت. همین مطلب روی 9 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران