سخنگوی دفتر سیاسی طالبان

رابطه طالبان با ایران،پاکستان

و چین و روسیه استراتژیک است

 

در انتظار پرواز

دهها نفر قربانی انفجارداعش شدند

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 6 شهریور ماه 1400 - 28 آکوست 2021

 pyknet100@gmail.com


3 - 6 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


3 - 6 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


3 - 6 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


3 - 6 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


3 - 6 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


3 - 6 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 6 شهریور

افغانستان، عراق نیست

و ایران نباید درچاه آن بیفتد

دو انفجار مرگبار در فرودگاه کابل که منجر به نزدیک به یکصد قربانی از میان مردم طالب خروج از افغانستان، نیروهای امریکائی و حتی تعدادی از نیروهای طالبان شد، موجب نشد که خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان به تاخیر بیفتد. این انفجار را گروه داعش که در افغانستان نام خود را "دولت اسلامی خراسان" گذاشته برعهده گرفت. کشته شدن شماری از نیروهای طالبان (البته به ادعای رهبری طالبان که اکنون در کابل مستقر شده) چند نشانه در خود دارد:

1- بین داعش و طالبان رقابت مسلحانه بر سر قدرت وجود دارد و این رقابت می تواند صحنه نوینی از انفجار و کشتار را در افغانستان به دنبال آورد.

2- روند به رسمیت شناختن دولت طالبان را به امید مقابله این دولت با داعش سرعت بخشد. امری که وزیرخارجه پاکستان با سفر به جمهوری های آسیائی همسایه افغانستان و بویژه ایران بدنبال آنست و انفجار کابل او را برای رسیدن به هدف یاری کرد.

3- تشکیل دولت فراگیر با هدف بهره گیری از همه اقوام و مذاهب و ساختار دولتی حکومت سرنگون شده افغانستان را بدنبال آورد.

4- زنگ های خطراتی نوین را برای ایران به صدا در آورد. بویژه که داعش نام خود را "حکومت اسلامی خراسان" نهاده است. این دولت می تواند در داخل ایران و از میان مهاجرین جدید و یا حتی مهاجرین سابق افغانستان نیرو جذب کند. شاید در آینده نزدیک انفجارهائی نظیر آنچه در فرودگاه کابل روی داد را بزودی در مشهد شاهد باشیم. این خطر می تواند یک پیامد توطئه آمیز را نیز همراه داشته باشد که اگر جمهوری اسلامی خامی کرده و در چاله آن سقوط کند فاجعه بار خواهد بود. این خطر گسیل نیروی نظامی (از جمله سپاه فاطمیون سپاه قدس به افغانستان برای مقابله با داعش است که عمده نفرات آن مهاجرین سابق افغانستان هستند.) چنین اقدامی به معنای قرار گرفتن در کنار واحدهای شبه نظامی طالبان در افغانستان است که هنوز تبدیل به ارتش نشده اند و شاید سپاه و بیت رهبری در چاله این وسوسه بیفتند که در شکل گیری ارتش منظم و یا غیر منظم طالبان در افغانستان آستین ها را بالا بزنند. حتی اگر پاکستان هم مشوق چنین اقدامی باشد و قول همگامی و همراهی نیز بدهد، باز هم نباید دراین چاله پا گذاشت. چاله ای که به چاه تبدیل خواهد شد و بازتاب های اولیه آن موج انفجار و کشتارهای کور در داخل ایران خواهد بود.

فعلا و تا اینجا، جمهوری اسلامی هم در بستن مرزها و احتیاط بسیار برای پذیرش فراریان از افغانستان که می تواند در میان آنها نفراتی از داعش هم خود را جا زده باشند، از خود درایت نشان داده است. همچنان که در به رسمیت شناختن طالبان شتاب به خرج نداده است. اگر این احتیاط و عدم شتاب، توام شود با همآهنگی تنگاتنگ با تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، پاکستان و ترکیه، گامی بلند و منطقی برداشته شده است. هم در پذیرش فراریان افغانستان و هم نحوه مقابله با داعش و حتی همکاری با طالبان و دولت ائتلافی که همه امید آنست که تشکیل شده و در کابل مستقر شود.

این، تقریبا همان سیاستی است که تاکنون مسکو، پاکستان و تا حدودی پکن داشته اند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه "ماریا زاخاروا" یک روز پس از دو انفجار پر تلفات فرودگاه کابل، پس از سخنان جو بایدن رئیس جمهور امریکا که مدعی شد بزودی پاسخ این انفجارها را با حمله به مراکز داعش در افغانستان خواهیم داد، در برابر این سئوال که آیا مسکو حاضر است با امریکا در زمینه مقابله با داعش در افغانستان همکاری کند، با هوشیاری و نیش زبان گفت: "روسیه تاکنون چنین درخواستی را از واشنگتن دریافت نکرده است و ضمنا برای ما این سئوال مطرح است که مگر امریکا میداند مخفیگاه های داعش در افغانستان کجاست که می خواهد به آنها حمله کند؟ اگر میداند چرا قبلا چنین حملاتی را نکرد؟"


نوبت به بقیه هم خواهد رسید؟

رئیس دانشگاه اهواز

سیلی دروغگوئی اش را خورد!


کارشناسان کدام کشورها به یاری طالبان می روند؟

طالبان با آنچه امریکا به جا گذاشته

پیشرفته ترین ارتش منطقه می شود!


سرپرست سابق و مغضوب صدا و سیما:

برخی فیلم های زندان اوین

با تلفن همراه هم گرفته شده!


سرمقاله 799

نمایش شاهنشاهی بررسی

وزرای دولت رهبر فرموده!


مدیر مسئول روزنامه ج. اسلامی:

با حفظ اصول و آرمان ها

میتوان‌تحریم وبحران ‌را حل‌کرد


عنوان اول پیک نت 3 شهریور

سیاست اتمی ومنطقه ای

ج. اسلامی ترسناک نیست!


مصاحبه رهبر حزب نوین خلق افغانستان:

طالبان در افغانستان

پایگاه مردمی هم دارد!


عکاس "ایلنا" با این عکس

و انتشار آن "مغضوب" شد!

فرهنگ شاهنشاهی در جمهوری اسلامی پیوند خورده است با "ولایت فقیه". اگر رهبر جمهوری اسلامی طرفدار این فرهنگ نبود، به آسانی می توانست علم مخالفت با آن را برافرازد، اما او تاکنون هرگز چنین نکرده است. نه تنها چنین نکرده، بلکه همه شواهد نشان میدهد که مروج این فرهنگ است و بیت رهبری خویش را تبدیل به یک کاخ در بسته سلطنتی کرده است. در این بیت، از سیر تا پیاز کنترل و هدایت شده است. تنها بعنوان یک نمونه، عکاس خبرنگار سابق خبرگزاری ایلنا که از کشور خارج شده می گوید:

وقتی ما را برای یک کار خبری و عکاسی به حسینیه بیت رهبری راه میدهند، همه آنچه که نباید انجام بدهیم و یا باید انجام بدهیم را دستور میدهند. مثلا نباید از فلان زاویه از رهبر عکس گرفت و یا از فلان حالت نشستن و یا ایستادن رهبر باید و یا نباید عکس گرفت. در تماس عکسها باید قداست رهبر تداعی شود. نتیجه کوچکترین تخطی از این دستورات به معنای از دست دادن کار و یا حداقل بسته شدن درهای بیت به روی خبرنگار و یا عکاس است. من یکبار نا خواسته عکسی از رهبر گرفتم (عکس بالا) که مسئولان خبرگزاری بی احتیاطی کرده و آن را منتشر کردند. نتیجه این بی احتیاطی آن بود که دیگر مرا به بیت رهبری و حسینیه و مراسم دیدارهای رهبر راه ندادند.

(این اظهارات نشان میدهد که چرا رهبر جمهوری اسلامی تاکنون در هیچ مصاحبه ای ظاهر نشده است.)


راه توده 799 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 799 (چهارشنبه 3 شهریور 1400)- منتشر شد ومطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به نمایش شاهنشاهی بررسی وزرای پیشنهادی رئیسی در مجلس فرمایشی دارد. بخش دیگری از خاطرات زندان محمد علی عموئی که در ارتباط با مناظره های تلویزیونی با شرکت آیت الله بهشتی و نورالدین کیانوری است دراین شماره نیز منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

توهمات رهبر جمهوری اسلامی بر سر مردم چه آورده است؟ حکومت درس نگرفت ومردم فراموش نکردند، مناطق ممنوعه در کشورهای اروپائی، همآهنگی نظامی چین و روسیه با تاجیکستان وازبکستان، طالبان پایگاه مردمی دارد، چینی ها دوان دوان به کابل می آیند، کودتای رئیس جمهور برای مبارزه با فساد در تونس، جمهوری بلاروس بر سر دو راهی اتحاد یا وحدت با روسیه و بالاخره بخش کوتاهی از یک مصاحبه مشروح از محمد علی عمونی در شرح و مقایسه شکنجه های پس از کودتای 28 مرداد و پس از یورش به حزب توده ایران!

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


دکتر پزشکیان:

مخالفان دیروز برجام و گفتگو

چرا حالا طرفدار مذاکره شدهاند؟


هشدار پوتین

خطر رخنه اعضای داعش

بعنوان پناهجوی افغانستان


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه «سیاست اتمی و منطقه ای جمهوری اسلامی ترسناک نیست!» روی تلگرام این روز نت نزدیک به 8 هزار و پانصد خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره پر مخاطب ترین بود. در همین شماره سرمقاله راه توده که در پیک نت نیز منتشر شده بود نزدیک به 7 هزار و پانصد خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت انتشار عکس ممنوعه رهبر جمهوری اسلامی در خبرگزاری ایلنا و مغضوب شدن گیرنده این عکس بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران