3 میلیون دوز واکسن کرونا نیز فرستاده می‌شود

کمک غذائی 30 میلیون دلاری

چین برای مردم افغانستان!

 

ارزیابی پوتین از به قدرت رسیدن طالبان

جنگ های منطقه دوباره

با قدرتی‌بیشترشعله‌ ور میشوند

(پیک هفته ۱۰۹) 20 شهریور ماه 1400 - 11 سپاتامبر 2021

 pyknet100@gmail.com


17 - 20 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17 - 20 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17 - 20 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17 - 20 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


17 - 20 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


17 - 20 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 20 شهریور

برایآدمکشی مجوز لازم نیست

برای‌تظاهرات مجوز لازم‌است!

شاید مضحک ترین اعلامیه طالبان، پس از اعلام اسامی اعضای دولت، اعلامیه ای باشد که وزیر کشور طالبان در آن برگزاری هر گونه تظاهرات خیابانی را ممنوع اعلام کرده، مگر آن که قبلا مجوز دریافت داشته و شعارهایشان نیز مورد تائید قرار گرفته باشد.

وزیر کشوری که به جرم رهبری دهها اقدام تروریستی و کشته شدن عده زیادی از مردم طی 20 سال گذشته تحت تعقیب جهانی است و دولتی که با کمک ارتش یک کشور همسایه (پاکستان) و پس از 20 سال کشتن مردم با انفجارهای کور و انتحاری در شهرها و معامله ای با امریکا که هنوز جزئیات آن معلوم نیست در کابل ظاهر شده، حالا تظاهرات مسالمت آمیز خیابانی مردم را ممنوع اعلام کرده است. اقلیتی قومی که با زور تفنگ قدرت را بدست گرفته، با تظاهرات بی تفنگ مردم مخالفت کرده است. دولت و حکومتی که نه با خواست مردم و نه با رای مردم حاکم شده، حالا خود را  عین "قانون" میداند. حداقل در جمهوری اسلامی آقای خمینی وقتی به ایران بازگشت، در بهشت زهرای تهران دوبار به انبوه مردم حاضر در بهشت زهرا اشاره کرد و گفت که «به پشتوانه این مردم دولت تعیین می کنم، توی دهن این دولت (دولت بختیار) میزنم، من دولت تعیین می کنم» و بعد هم یک رفراندوم برگزار کرد که بالای 90 در صد مردم آن دوران به ختم نظام سلطنتی و برقراری آن جمهوری اسلامی که فکر نمی کردند این جمهوری اسلامی از آب درآید رای دادند. البته رفراندومی که جمهوری اسلامی کنونی از اسم آن هم وحشت دارد.

طالبان که سخت در پی مشروعیت خارجی و سرکوب اعتراض های داخلی است، با یک ترفند سیاسی برای مراسم اعلام دولت از چند کشور برای شرکت دراین مراسم دعوت کرد. از جمله روسیه، ایران، چین، پاکستان و چند کشور همسایه. روز گذشته رئیس پارلمان روسیه و سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کردند که این کشور در چنین مراسمی شرکت نمی کند و سفیر روسیه در  افغانستان مطابق پرتکل های سیاسی در هر مراسمی، از جمله مراسم اعلام اعضای کابینه طالبان ممکن است شرکت کند. ایران هم تقربیا همین مواضع را اتخاذ کرد، اما نه با صراحت روسیه. طالبان خیلی زود متوجه شد که یخش نگرفته و به همین دلیل کل مراسم را لغو کرد و با یک وعده سر خرمن دیگر اعلام کرد که در آینده در افغانستان انتخابات برگزار خواهد کرد و همه افغان ها می توانند در آن شرکت کنند.

پشتون ها که طالبان از دل آن برخاسته تنها  35 درصد جمعیت افغانستان را تشکیل میدهند و تازه در همین 35 در صد هم قومیت ها و نحله های مختلف مذهبی (سنی حنفی) حضور دارند که با یکدیگر در رقابتی تاریخی اند. از جمله خطراتی که جنگ قومیتی و مذهبی را درافغانستان تشدید کرده همین اختلافات درونی پشتون های طالبان از یکسو و  مقابله اقوام دیگر افغانستان با حکومت پشتون هاست. درحالیکه تشکیل یک دولت فدراتیو می تواند خطر جنگ داخلی را در افغانستان کاهش بدهد، طالبان دولت پشتون ها را تشکیل داده و روبروی بقیه اقوام و مذاهب ایستاده است.


بال های اطلاعات سپاه چیده می شود؟

دیدار وزیر جدید اطلاعات

با رئیس و معاونان اطلاعات سپاه


افزایش قدرت منطقه ای پاکستان

با حاکم شدن طالبان درافغانستان

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


یادداشت سردبیری

حاشیه های مهم

پیروزی طالبان در افغانستان


سرمقاله راه توده 801

میراثی که رهبر ج. اسلامی

ازخود باقی می گذارد ومیرود!


عنوان اول پیک نت 17 شهریور

ورود 8 تا 10 هزار

جنگجویخارجی همراه‌ طالبان به‌کابل


نتایج اخراج عبدالکریمی از دانشگاه

دولتی ها بدست خود

رژیم شاه را تبلیغ می کنند!


برای جمع کردن آراء اهل سنت

کلاه گشادی که ابراهیم رئیسی

سر مولوی عبدالحمید گذاشت


راه توده 801 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 801 (چهارشنبه 17 شهریور1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به بحرانی دارد که سراپای جمهوری اسلامی را در بر گرفته است. بخش دیگری از خاطرات محمد علی عموئی نیز در این شماره منتشر شده که مربوط به مناظره های تاریخی در تلویزیون جمهوری اسلامی با حضور آیت الله بهشتی و نورالدین کیانوری رهبر حزب توده ایران است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

هارت و پورت حکومتی، دیگر کاربردی ندارد، اعدام اولین جراح پیوند کلیه در ایران، خشونت ابزار مردم نیست، ابزار حکومت های مخالف تغییرات است، رئیسی پشت مرز مذاکره می ماند و یا از آن عبور می کند؟، القاعده و داعش شانه به شانه طالبان وارد کابل شدند، سود جنگ افغانستان به جیب چه کسانی در امریکا رفت؟، طالبان وظائف نظامی امریکا را در ا فغانستان دنبال خواهد کرد، راه آهن روسیه، چین را به اروپا وصل کرده است  بالاخره آرشیو 300 شماره "مردم" و "نامه مردم" در راه توده.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


با صدور احکام امیرالمومنین طالبان

ملاهای طالب مقام های

دولتی را بین خود تقسیم کردند


براثر فقر، بیکاری و خشکسالی

سیل مهاجرت از روستاها

و شهرستانها به طرف تهران!


افغانستان در قلب جاده ابریشم

حکومت طالبان در کابل

فعلا با سرانگشت پاکستان می چرخد


دعوت از 6 کشور برای مراسم اعلام کابینه

طالبان طی 20 سال

زیرکی سیاسی را خوب آموخته!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه که درباره حضور 8 تا 10 هزار خارجی در صفوف جنگجویان طالبان با 9 هزار و 200 خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب و خواننده را داشت. در همین شماره، یاداشت سردبیری نیز بیش از 7 هزار و 200 خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را یادداشت سردبیری داشت. همین یادداشت در 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران