ارتش نیرو به مرزهای شرقی گسیل داشت

حکومت طالبان در افغانستان

از سایه، به ایران نزدیک تر شده!

 

700 هزار نفر در اروپا

شب ها در خیابان می خوابند!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 5 تیر ماه 1400 - 26 ژوئن 2021

 pyknet100@gmail.com


5 - 2 تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


5 - 2 تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


5 - 2 تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


5 - 2 تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


5 - 2 تیر

منتخب اخبار ورزشی


5 - 2 تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 5 تیر
رئیسی زیر بار افتخار
قتل عام سال 67 نمی‌رود!

ابراهیم رئیسی خود بیش از همه میداند که در واقع رئیس جمهور انتصابی است نه انتخابی. شاید به همین دلیل در این روزها در هر مصاحبه ای سعی می کند اگر درباره قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 از او سئوال کردند، شتابزده و عصبی و با جملات تکراری شانه خود را از زیر این بار بیرون بکشد و اگر در باره دولت آینده از او سئوال کردند وعده های در باغ سبز بدهد. از جمله این که کابینه اش فرا جناحی خواهد بود، نظر کارشناسان را قبول می کند، به شایسته سالاری عقیده دارد و جناح و سلیقه سیاسی مورد نظرش نیست! (از مصاحبه با صدا و سیما که مصاحبه کننده اش یک مصاحبه کننده امنیتی در صدا و سیماست.)
او در همین مصاحبه افزوده است: گمانه زنی های رسانه ها راجع به اعضای دولت دقیق نیست و ما سامانه پیشنهاد برای تعیین مدیران را راه اندازی می کنیم. بنای ما همکاری با همه عزیزان در تمام بدنه دولت است البته به شرطی که به دغدغه های دولت جدید پایبند باشند.
اینها وعده هائی است که بزودی میزان درستی و نادرستی آن آشکار خواهد شد و نباید عجله کرد. اما درباره آنچه که در باره قتل عام 67 به پای او نوشته شده. او در سخنانی که می شنوید، سعی می کند نقش خود در آن قتل عام تکذیب کند. اصل قتل عام را نه تنها (با عصبانیت و پرهیز از بکار بردن کلمه "اعدام") می پذیرد و تائید می کند، بلکه آن را افتخار هم میداند، اما در پایان سخنانش خطاب به کسانی که او را در این افتخار شریک میدانند می گوید که برای بدنام کردن، اسم من را که آن زمان معاون دادستان بودم به جمع هیات مرگ اضافه می کنند! او نمی گوید که بعنوان نماینده دادستان در این هیات حضور داشته و باز نمی گوید که چرا برای گرفتن تائید اعدام 200 نفر باقی مانده به دیدار آیت الله منتظری می رود؟ و اساسا چرا نمی خواهد زیر بار آن افتخار برود؟
رئیسی نمی گوید که صدها زندانی که هیچ ارتباطی با مجاهدین خلق نداشتند و یا نقشی در آنچه که او می گوید نداشتند چرا اعدام شدند؟


مصاحبه تاج ‌زاده با لوموند

تضاد میان حامیان رئیسی

و سپاه آشکار خواهد شد!


ارزیابی مثبت ظریف

 از منش و منطق رئیسی


اخبار اعتصاب گسترده

کارگران صنعت نفت در فضای مجازی


سرمقاله 792

ج. اسلامی با انتخابات 1400

بحران‌عمومی را عمیق‌تر کرد!


بحث روز در ایران

آراء باطله مهم تر است

یا میزان مشارکت درانتخابات؟


عنوان اول پیک نت 2 تیر

رئیسی در مشهد هم
وعده در باغ سبز داد!


اعتصاب در صنعت نفت

بموجب گزارش های اولیه که هنوز وسعت آن نامعلوم است، کارگران پالایشگاه‌‌ها، پتروشیمی‌ها، نیروگا‌ه‌‌ها و سکوهای نفتی دست به اعتصاب زده اند. لیستی از شرکتهای زیر مجموعه پارس جنوبی و میدان گاز پارس جنونی نیز منتشر شده که گویا کارگران همه این واحدها در همبستگی با هم دست به اعتصاب زده اند.


راه توده 792 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 792 (چهارشنبه 2 تیر ماه 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک این نشریه نیز قرار گرفت. بسیاری از مطالب این شماره اختصاص به تفسیرهای داخلی و خارجی از انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارد. از جمله سرمقاله آن. بخش دیگری از خاطرات محمدعلی عموئی به نقل از کتاب "صبر تلخ" وی نیز دراین شماره منتشر شده است. همچنین در این شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

میوه گندیده انتخابات 1400 در دامن نظام افتاد، ترکیدن بارکنک بسیج 30 میلیونی در انتخابات 1400، شناخت دوران، سرشت انسان و شرح روان آنها، آیا مردم ژاپن برتر از مردم ایران هستند؟، انتخاب و انتخابات ادامه تکامل حیات اجتماعی بشر است، امریکا بر سر  دو راهی روسیه ستیزی یا چین ستیزی، جهان فنآوری در کنار 3 جهانی که تاکنون می شناختیم، امریکا بیمناک اتحاد استراتژیک چین و روسیه است، 80 سال از تهاجم ارتش هیتلری به اتحاد شوروی گذشت، امیدواری مردم بر نا امیدی غلبه می کند؟ و بالاخره عکس و شرح کوتاهی در باره حضور بر مزار دکتر تقی ارانی در سال 1358 و فیلمی از مراسم یاد بود ارانی با حضور خواهر وی، احسان طبری و کیانوری.


کنفرانس خبری ابراهیم رئیسی

جمله ای کوتاه، اما مهم

در مصاحبه ابراهیم رئیسی


جمعبندی محمد خاتمی از نتیجه انتخابات

مشارکت پائین مردم نشان داد

اعتراضمردم از جنس‌ دیگری ‌شده


نامه علی مطهری به ابراهیم رئیسی

کیسه بوکسی بنام روحانی

دیگر وجود ندارد، ببینیم چه میکنید!


واجدین حق رای تهران نزدیک به 10 میلیون بود

رئیسی در استان تهران

2 میلیون (26 درصد) رای آورد


برای ختم مذاکرات وین

زنگوله قبول شرایط امریکا

به گردن رئیسی آویزان می شود؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه «رئیسی در مشهد هم وعده در باغ سبز داد» با نزدیک به 12 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب این شماره روی تلگرام پیک نت بود. در فیسبوک پیک نت نیز همینگونه بود و همین مطلب روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/
 


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران