ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بمباران اردوگاه تروریست ها

برای خنثی سازی تقسیم سوریه

راشا تودی و یونگه-  ترجمه رضا نافعی

 
 
 
 
 

 

ارتش سوریه عملیات گسترده ای را برای آزاد سازی بخش های دیگری از این کشور از دست گروه های تروریست آغاز کرد که بموجب گزارش های منتشر شده این عملیات تاکنون به کشته شدن 338 "تروریست" انجامیده است.  در این سلسله عملیات بیش از 80 موضع متعلق به گروه های تروریست از چنگ آنها در آورده شده است. حملات نظامی به مواضع گروه های تروریست  با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه صورت گرفت و سلاح های جنگی گروه ها نیز به غنیمت گرفته شد.    

سخنگوی گروه نظامی روسیه در سوریه اعلام داشت که عملیات نظامی توسط ارتش سوریه و با پشتیبانی نیروهای هوایی و فضایی روسیه انجام شد.

ارتش روسیه با 2.5 تن  TNT   یک غار متروکه داعش را در سوریه منهدم کرد .به گفته سخنگوی نظامیان روسیه ، 44 نفر از گروه های مختلف تروریستی نیز دستگیر شدند ، 20 واحد تجهیزات نظامی  که نوع انها مشخص نشده توقیف و شش مورد دیگر نیز ناکارامد شدند. طی مأموریت های ضد تروریستی ، 26 مخفیگاه اسلحه کشف و بیش از 21.5 تن مهمات به غنیمت گرفته شد . در همین حال ، پیشگامان ارتش سوریه 2530 کیلومتر از بزرگراه و 865 ساختمان را تفتیش و  امنیت سه روستا را تأمین کردند.

 خبرگزاری روسی TASS به نقل از نماینده گروه روسیه در سوریه نوشت:

"با استفاده از سازماندهی حرفه ای عملیات مشترک اکتشاف و جستجو گروههای تروریستی از نظر پرسنلی و تجهیزات نظامی متحمل خسارات قابل توجهی شدند و حملات تروریستی علیه اعضای نیروهای مسلح و نیزغیرنظامیان در سوریه خنثی شد."

پیش از این، دریادار الکساندر کارپوف، معاون مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه  گفته بود که گروه های مسلح برای  بی ثبات ساختن اوضاع  در سوریه و خاورمیانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه در 26 ماه  مه مشغول برنامه ریزی و تدارک حمله عمومی  و نیز حمله به مقامات دولتی در شهرهای بزرگ هستند. تروریست ها در اردوگاه های آموزشی در مناطقی  که هنوز تحت کنترل  دولت سوریه نیستند آموزش می ببینند ، از جمله در منطقه اطراف "تنف" که تحت کنترل نیروهای مسلح ایالات متحده است.

در 19 آوریل، نیروی هوایی روسیه یک اردوگاه آموزشی گروه های مسلح را در نزدیکی شهر "پالمیرا" بمباران کرد که طی آن دو مخفیگاه تروریست ها با نزدیک به 500 کیلو مهمات  آنها منهدم گشت و 200 تن از آنان کشته شدند.

تقریبا بصورت همزمان روزنامه یونگه ولت آلمان نیز نوشت:

جیمز جفری ، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه در زمان دونالد ترامپ ، استراتژی آمریکا در سوریه را در مصاحبه ای در اواخر سال 2020 با پورتال Defense One، که متخصص سیاست امنیتی ایالات متحده  است خلاصه کرد و توصیه کرد که دولت جوزف بایدن این مسئولیت را به عهده بگیرد . جفری گفت: دولت جدید نباید بگوید: "چون این کار توسط ترامپ انجام شده است ، بنابراین باید بد باشد."

 

ناظران سیاسی به این نتیجه رسیده اند  که توازن قوای  بین المللی چنانست که دیگر اجازه پیروزی استراتژیک به غرب را نمی دهد. بنابراین ، به نظر می رسد تحت شرایط امروز بهتر است که غرب برای "هدف سوریه" مانع تثبیت راه حل نهایی گردد و کشور را به هرج و مرج بکشاند.  به همین دلیل اندیشکدۀ آمریکایی "موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک" در تاریخ 3ماه مه این پرسش را مطرح ساخت که آیا بن بست "کم زیان ترین گزینه در سوریه" نیست؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غرب تلاش میکند تا تقسیم کنونی سوریه را عملا ( دفاکتو) در سه منطقه تثبیت کند : منطقه اصلی  تحت کنترل دولت سوریه ، منطقه شمال شرق کشور تحت کنترل شورای دموکراتیک سوریه و منطقه شمال غرب  سازمان تروریستی حیات تحریر الشام (HTS) در ادلب و "ارتش باصطلاح ملی سوریه" در مناطق اشغالی ترکیه . مردم سوریه در همه این مناطق از شرایط اقتصادی و اجتماعی ناگواری در رنجند  و در معرض خشونت مسلحانه و سرکوب سیاسی قرار دارند.

غرب از نیروهایی که بر این مناطق مسلط هستند  پشتیبانی می کند - تا جایی که نه پیروز شوند و نه شکست بخورند - به این امید که طولانی شدن بحران بتواند خطوط تقسیم نظامی و موقت کنونی را به خطوط تقسیم اقتصادی و سیاسی دائمی تبدیل کند.

تحریم های یک جانبه غرب در اینجا نقش مهمی  ایفا می کند. این تحریم ها نه تنها به مردم سوریه بلکه  به وحدت کشور نیز آسیب می رسانند: ازسال 2019  مجازات هایی بنام  " قانون سزاری حمایت مدنی از سوریه " در برخی از مناطق سوریه اعمال می شود ، در حالی که این قانون  در مناطق دیگر مانند ادلب لغو شده است.  در عین حال ، با هر تلاشی برای گشودن انتقال داخلی بین این سه منطقه تحت شعار "هیچ عادی سازی با رژیم"(نباید پا بگیرد) مخالفت می شود. علاوه بر این ، غرب در حال ترویج گشودن گذرگاه های مرزی است که سرزمین های سوریه را از نظر اقتصادی با سایر کشورها متصل می کند.

در همین زمینه ، در پایان سال گذشته شورای امنیت سازمان ملل بحث کرد که آیا کمک ها باید از طریق گذرگاه های مرزی خارجی یا از طریق گذرگاه های داخلی تحت کنترل دولت سوریه انجام شود.  در اواخر سال 2020 ، روسیه و چین استفاده از چهار گذرگاه مرزی خارجی را در شورای امنیت وتو کردند. در نتیجه ، فقط یکی از آنها تأیید شد. در پایان ماه مارس ، بر اساس گزارش های خبرگزاری رویترز ، روسیه تلاش کرد تا با ترکیه تماس بگیرد تا در مورد استفاده از گذرگاه های داخلی میانجیگری کند.

https://de.rt.com/der-nahe-osten/117389-syrische-armee-toetet-mit-unterstuetzung-russischer-luftstreitkraefte-hunderte-terroristen/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: