چرا جامعه جهانی به نتایج انفجارها اهمیت نمیدهد؟

بیانیه فعالان سیاسی- فرهنگی

علیه‌انفجار درنطنز و عواقبآن

 

روسیه خواهان دریافت اسناد

ادعای مسمومیت ناولنی است

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 28 فروردین ماه 1400 - 17 آوریل 2021

 pyknet100@gmail.com


28 - 24 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28 - 24 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28 - 24 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28 - 24 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


28 - 24 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


28 - 24 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 28 فروردین- یادداشت سردبیری

علیه تروریسم اتمی اسرائیل

باید به سازمان ملل شکایت کرد!

فعالیت های اتمی ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و بصورت منظم توسط این آژانس رصد می شود. بنابراین، اقداماتی که اسرائیل به بهانه جلوگیری از تولید بمب اتمی در ایران دست به آن می زند، اقداماتی تروریستی است که می تواند به نتایج فاجعه باری در ایران بیانجامد. این که عوامل جاسوسی اسرائیل در نهادهای امنیتی و اتمی ایران رخنه کرده و رخنه دارند، امری است امنیتی که باز می گردد به ضعف های جدی و حفره های عمیقی که برای این نوع رخنه ها در عالی ترین ارگان های جمهوری اسلامی و در میان خودی ترین خودی ها وجود دارد و حکومت نشان داده که توان خنثی سازی این نفوذها را ندارد. روندی که با ترور آیت الله مطهری در همان ابتدای پیروزی انقلاب آغاز شد و همچنان ادامه دارد و حالا رسیده است به ارگان های نظامی و اتمی و ترور افرادی چون قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، فخری زاده و یا انفجارهائی مانند انفجار در نظنز ....

این یک روی سکه است. اما این سکه روی دیگری هم دارد و آن هدایت کنندگان اقداماتی است که توسط این افراد خیلی خودی انجام می شود. از جمله در همین دو انفجار اخیر در سایت اتمی نطنز. با این هدایت کنندگان چه باید کرد؟ سئوال همین است. این "چه باید کرد؟" رجزخوانی های نظامی و تهدیدهائی نظیر بالا بردن ظرفیت غنی سازی و این  نوع مانورهای سیاسی نیست. حداقل همزمان با این مانورها و رجزخوانی ها باید زمینه را برای یک کارزار جهانی علیه این تروریسم اتمی فراهم ساخت. پیک نت در عنوان اول شماره چهارشنبه خود، تقریبا بلافاصله پس از انتشار خبر انفجار در سایت نطنز بر همین نکته انگشت نهاد و مستند به سخنان اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نوشت: « الیانوف گفته است: «خرابکاران در تاسیسات نطنز احتمال عوارض جانبی قابل توجه را دست‌کم گرفتند!» این عوارض جانبی می تواند پخش رادیواکتیو و یک فاجعه انسانی در ایران باشد.  

چرا نباید ایران رسما علیه این اقدامات اسرائیل که نمی توان مطمئن بود بدون اطلاع امریکا صورت می گیرد به سازمان ملل شکایت کند؟ هند، پاکستان، چین، روسیه، امریکا، برزیل و بویژه اسرائیل کشورهای دارای سلاح اتمی اند و در بسیاری از کشورها پایگاه ها و سایت های اتمی وجود دارد. از جمله در افریقا، ژاپن، آلمان و .... در دادخواست از سازمان ملل می تواند بر این نکته پای فشرد که اگر قرار باشد حکومت هر کشوری که با حکومت کشور دیگری اختلاف دارد و حتی درحالت مقابله قرار دارد دست به اقداماتی نظیر حمله به پایگاه های اتمی آن بزند، جهان با یک فاجعه همگانی روبرو نمی شود؟ اگر ایران با پهپاد به مرکز اتمی اسرائیل حمله کند و واکنشی متقابل انجام گیرد، پاسخگوی فاجعه مرگ طبیعت و کشتار مردم با کیست؟

بر پایه همین دیدگاه است که ما از بیانیه اخیر فعالان سیاسی و فرهنگی در محکوم کردن انفجار در نطنز قویا حمایت و پشتیبانی می کنیم. می توان مخالف با سیاست ها و حتی خود جمهوری اسلامی هم بود، اما این مخالفت نمی تواند سکوت در برابر فاجعه و جنایاتی که نتیجه آنست را توجیه کند! مرزهای پایمردی بر مواضع ملی و مردمی از همین گذرگاه های حساس می گذرد.


عراقچی: شاید دورنمای توافق نهائی روشن شود

شمارش معکوس برای تفاهم

در نشست "وین" آغاز شده؟


گزارشی که به نقل از واشگتن پست انتشار یافته

آیا ابعاد انفجار نطنز

در وسعتی است که ادعا شده؟


روسیه و امریکا

به یکدیگر دندان نشان میدهند!

ایرج گلفام


نظم کم نظیر واکسیناسیون در آلمان

انتقال 30 میلیون واکسن

"اسپوتنیک و" به ایران آغاز شد


عنوان اول پیک نت 25 فروردین

چه کسی جوابگوی فاجعه
حمله به تاسیسات اتمی است؟


سخنگوی دولت:

چه کسانی از "کلاب هاس"

دچاروحشت و ترس شده اند؟


سرمقاله 782

23 سال پیش راه توده، درباره

نفوذ اسرائیل در ج.اسلامی نوشت


ظریف:

تهدید من برای نامزد 1400 نشدن

می تواند نتیجه معکوس بدهد!


زمینه شایعات را فراهم نکنید

دلیل خاموشی برق بزرگراهها چیست؟


راه توده 782 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 782 (چهارشنبه 25 فروردین 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سر مقاله این شماره به نفوذ سازمان های جاسوسی در نهادهای جمهوری اسلامی و نقل بخشی از تفسیر راه توده در همین زمینه در شماره 781 راه توده چاپی به تاریخ 1377 دارد. علاوه بر بخش دیگری از خاطرات محمد علی عموئی که اختصاص به بازجوئی ها و شکنجه ها در ارتباط با مخالفت حزب با ادامه جنگ با عراق پس از فتح خرمشهر دارد دراین شماره منتشر شده است. همچنین دراین شماره مطالبی با عناوین زیر می خوانید:

فاجعه ایمنی گله ای به مرگ گله ای ختم شده، آقایان الویری و تاج زاده میدانند اما نمی گویند، نتانیاهو درگرداب واترگیت اسرائیلی، وحشت از موج چهارم کرونا در سراسر فرانسه، پایان موسیقی و ادامه رقص صاحبان سرمایه، مهار ترکیه کاری دشوار در برابر روسیه، میانمار پس از بلاروس و بالاخره بخش دوم از خاطرات تلگرافچی رضاشاه. 

تلگرام راه توده: 

https://telegram.me/rahetudeh


جهانگیری و انفجار نطنز

دستگاه مسئول ضد جاسوسی

باید بازخواست شود!


عنوان اول پیک نت 24 فروردین
چه کسی دقیقه 90
وارد میدان 1400 خواهد شد؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

سرمقاله نشریه راه توده با نزدیک به 8 هزار خواننده، روی تلگرام این پیک نت پر مخاطب ترین مطلب شماره چهارشنبه این روزنت بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین سرمقاله بیشترین خواننده را داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران