سرمقاله ۸۶۰

کدام گفتگو واقعی است

و درجهت حل بحران‌کشور!

 

راشا تودی:

۴ شرط امریکا برای

حمایت نکردن از اعتراضات ایران

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ - ۷ دسامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۶- ۱۵ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶- ۱۵ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۶- ۱۵ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶- ۱۵ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶- ۱۵ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۱۶- ۱۵ آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۶ آذر

دلائل ملی و میهنی

حمایت‌از سیاست‌خارجی‌ایران

از ما سئوال می کنند که «شما چرا از سیاست خارجی رژیم در حال سقوط جمهوری اسلامی حمایت می کنید؟»

این در واقع یک سئوال نیست، بلکه ابتدا یک قضاوت قطعی است و سپس سئوال. قضاوت اینست که جمهوری اسلامی درحال سقوط است. ما با این قضاوت موافق نیستیم و آن را آلوده به خوش خیالی هائی میدانیم که عمدتا توسط تلویزیون های سه قلوی لندن به مردم ناراضی ومعترض ایران تزریق شده است. بدین ترتیب ما نارضائی و اعتراض ناآلوده به خشونت را قبول داریم و تائید می کنیم اما آن را به سرنگونی جمهوری اسلامی پیوند نمی زنیم، زیرا اساسا چنین پیوندی اشتباه است.

بدین ترتیب می رسیم به بخش دوم سئوال، یعنی دلیل حمایت ما از سیاست خارجی کنونی جمهوری اسلامی که مخالفان پرشماری در خود حاکمیت نیز دارد و صرفا به ابتکار راس نظام پیش برده می شود. ما اعتقاد داریم که امریکا و اسرائیل مصمم به تکه پاره کردن ایران به همان شکلی هستند که درباره یوگسلاوی عمل کردند و در لیبی و عراق و سودان پیش بردند و در سوریه نیز می خواستند پیش ببرند تا برسند به ایران. این تصمیم برخاسته از استراتژی آنهاست و چنین عزمی با توجه به موقعیت جغرافیائی ایران و نزدیکی جغرافیائی اش به روسیه بسیار هم جدی است و در طرح خاورمیانه بزرگ برژینسکی که در حقیقت خاورمیانه تکه پاره شده است نیز مطرح شده است. از این شناخت به بعد است که پاسخ به سئوالی که از ما می شود آسان می نماید.

ما اعتقاد داریم هیچ سازشی با امریکا و اسرائیل خللی در عزم آنها برای تجزیه ایران به چند کشور کوچک بوجود نمی آورد. بنابراین، باید هم متحدین پر قدرت خارجی داشت و هم متکی به قدرت دفاعی خود بود. سیاست نگاه به شرق و قرار گرفتن در کنار روسیه، چین که دربرابر امریکا قرار گرفته اند و کشورهای دیگری که در کنار آنها قرار دارند از این نظر درست است. بویژه که امکان سرمایه گذاری چین و تا حدودی روسیه را در ایران فراهم می کند و چرخ های تولیدی کشور به گردش در خواهد آمد. این چرخش، یعنی تولید کار و تامین معیشت و بهبود وضع زندگی مردم، حتی اگر تحریم ها ادامه یابد. حضور ایران در دو پیمان و سازمان شانگهای و بریکس و بهره گیری از بازار "اورآسیا" سه گام بزرگ در همین جهت است و اگر نبود کارشکنی مافیاهای اقتصادی در داخل کشور و برسر کار بود دولتی توانمند با اعتقاد به این راه و مسیر، نتایج عملی دو قرارداد ۲۰ ساله و ۲۵ ساله با روسیه و چین تاکنون بر مردم آشکار شده بود. این جهت گیری، دشمنی امریکا با ایران را دوچندان  و عزم آن برای تحمیل یک جنگ داخلی به کشور و سپس تجزیه آن را چند برابر کرده است. نقشی که رسانه های فارسی زبان لندن در تشویق به خشونت جنبش اعتراضی اخیر بازی کردند نقش آتش پهلوئی امریکا و اسرائیل برای این هدف بوده و هست. کشورهائی نظیر آلمان و فرانسه نیز در همین مسیر و همراه امریکا گام بر میدارند.

از این مرحله به بعد میرسیم به مسئله بسیار مهم قدرت و توان داخلی برای خنثی سازی توطئه تحمیل جنگ داخلی به ایران. این توان دو جبهه  دارد: جبهه نخست حمایت مردمی است و دوم قدرت نظامی. در جبهه حمایت مردمی وخیم ترین وضع را جمهوری اسلامی دارد و این ناشی از حداقل سه دهه عمل کرد اشتباه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی حکومت است که بارها تاکید کرده ایم این سیاست ها باید تغییر اساسی کنند. اما در عرصه قدرت نظامی، هرگز نمی توان منکر موفقیت بالای نظام دراین عرصه شد و این از امتیازهای مهم در کارنامه آقای خامنه ای است. ایران امروز دارای توان نظامی انکار ناپذیری است که در پناه آن می توان از تمامیت ارضی کشور دفاعی کرد. برای نخستین بار، ایران دارای توان تولید و تامین سلاح شده و این یک دستآورد بزرگ است. در ادامه همین دستآورد ملی، ما از فعالیت اتمی ایران بصورت قاطع حمایت می کنیم و آن را نیز ضامن تمامیت ارضی کشور می دانیم.

تصور نمی کنیم از این کوتاه تر و صریح تر می شد به سئوالی که دربالا به آن اشاره شد پاسخ داد.


محسن میردامادی:

حتی راه حل های دوماه پیش هم

برای بحران امروز جواب نمیدهد!


سرما و یخبندان

همراه با واقع بینی به آلمان رسید

 

تاجر آلمانی، صاحب بزرگترین شرکت نساجی آلمان:

«نمی‌توان این گونه بود که شهروندان مجبور به یخ زدن باشند تا بتوانیم سلاح‌های بیشتری را به اوکراین عرضه کنیم.  منظورم اینه که باید منطقی باشیم. همچنین می گویم که باید از این جنگ جلوگیری شود.  نمی توانید ۲۰ سال با هم کار کنید، نورد استریم ۱ و ۲ را بسازید و ۲۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری کنید و بعد بگویید این دشمن شماست.


"توطئه" پشت شادی

 شکست فوتبال ایران از امریکا


چگونه آنها را میتوان پر کرد؟

انبارهای تسلیحات امریکا

در جنگ ناتو در اوکراین خالی شده


راه توده ۸۶۰ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۸۶۰ (چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره درارتباط است با بحث گفتگو در حکومت برای یافتن راه حلی برای بحران عمومی کشور. گزارش ویژه این شماره نیز نقل خاطره ایست از زندان قصر و زندانی مذهبی و ساده ای بنام "اوس غفور" که جلوتر از شاه و دیگر زندانیان انقلاب به انقلاب و  رهبری آیت الله خمینی یقین داشت. در این شماره مطالب دیگری می خوانید با  عناوین زیر:

معنای چشن پیروزی فوتبال امریکا بر فوتبال ایران، ویرانی و خشونت اقدام ارتجاعی است نه حرکت انقلابی، پیوند دو استبداد شاه و روحانیت در دوره قاجارها، انقلاب و اصلاح در پیوند با یکدیگر، اجلاس ۸ حزب چپ و کمونیست در ایتالیا، پوتین مصمم است اما اولیگارش ها سد راه پیروزی اند، کردهای سوریه زیر بمباران ترکیه، چین، امریکا و افریقا روی فرانسه دیگر حساب نمی کنند، بازی چند پهلوی امریکا با ترکیه و عربستان و ایران و بالاخره یادی از آن بزرگان ادب و شعر ایران در یک قاب عکس!

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


سخنگوی ستاد امر به معروف ونهی از منکر:

بساط گشت های خیابانی

امنیت اخلاقی واجتماعی جمع شد


دیدار با چهره های اصلاح طلب و اصولگرا

رایزنی های شمخانی

برای یافتن راه حل بحران


عنوان اول پیک نت ۱۵ آذر

ازخارج چه میخواهند بکنند
و در داخل چه باید کرد؟


هشدار حسین راغفر:

به هوش باشیم که میخواهند

ایران را تکه پاره کنند!

به ابتکار موسسه مطالعات دین و اقتصاد یک جلسه سخنرانی با شرکت زهرا عبدالمحمدی، حسین راغفر و فرشاد مومنی برگزار شد. این جلسه روز پنجشنبه ۱۰ آذر از طریق اسکای روم برگزار شد و آنچه را می شنوید بخش گزین شده سخنرانی حسین راغفر است که در پایان عنوان اول پیک نت امشب به آن اشاره شده است.


مصاحبه محمد رضا باهنر با ایرنا

تجدید نظر در سیاست

خصوصی سازی آغاز میشود؟


با نمونه هائی آشنا شوید

چین گریزی در ایران

چه امکاناتی را بر باد داده!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) که باره دو دیدگاه حکومتی در برابر اعتراضات و نقش کشورهای خارجی و ایرانیان خارج از کشور روی تلگرام این روزنت بالای ۷ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی ۲۴ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت