محمد جواد جهرمی پیش بینی کرده بود

اینترنت استارلینک

سینه خیز به ایران رسیده!

 

با اختلال در کابل های زیر دریائی نزدیک فرانسه

اینترنت در فرانسه و برخی

کشورهای اروپائی مختل شد!

(پیک هفته ۱۰۹) اول آبان ماه 1401 - 23 اکتبر 2022

 pyknet100@gmail.com


اول آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


اول آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


اول آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


اول آبان

منتخب اخبار ورزشی


اول آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول آبان

راه حل دیگری جز بازگشت

از راه رفته وجود ندارد!

اظهار نظرهای نخ نمائی که بارها در گذشته تکرار شده و نتیجه معکوس داشته، این بار هم درباره اعتراضات اخیر از زبان و دهان روحانیون حکومتی و برخی نمایندگان مجلس و فرماندهان سپاه، همراه با راه حل های خنده دار مثل باز کردن دفتر نظامی در مدارس درحال تکرار است. البته، حتی دراین اظهار نظرها نیز اختلاف نظرها و اختلاف دیدگاهها کاملا مشهود است و این نشان میدهد که در راس نظام هم هنوز به یک جمعبندی واقع بینانه برای آغاز تغییرات اساسی و تجدید نظر در سیاست های گذشته نرسیده اند. از جمله درباره اعداد شرکت کنندگان در اعتراضات و یا تعداد کشته شدگان و یا دستگیر شدگان و حتی آتش سوزی کاملا مشکوک در زندان اوین. این درحالی است که در برخی اظهار نظرها، بدرستی اعتراف می شود که مردم ناراضی اند و خشمگین. هنوز اعتراضات بصورت پراکنده در شهرهای ایران، گاه شبانه و بصورت الله اکبر از بام ها ادامه دارد، درکردستان و بلوچستان آتش زیر خاکستر است و فرماندهان سپاه وعده میدهند که این اعتراضات هم بزودی خاتمه می یابد. این ادعا درحالی مطرح می شود که خود میدانند، این خشم اکنون هم اگر خاتمه یابد، در صورت ادامه نارضائی گسترده کنونی، بصورت دیگری و به بهانه دیگری و از سوی اقشار و طبقات دیگری شکل خواهد گرفت. تا تصمیم قطعی برای تجدید نظر در سیاست های اقتصادی و اجتماعی گذشته گرفته نشود، این دور باطل ادامه خواهد یافت و البته همیشه هم باطل نیست و در سرانجام خود می تواند به رویاروئی های خیابانی کشیده شود. این واقعیت است که برخی تلویزیون ها و برخی افراد روی شبکه اینترنت آموزش کوکتل مولوتف می دادند اما بدون این آموزش هم بهره گیری از این شیوه ها می تواند آغاز شود. نه تنها این، بلکه آمار نیروی انتظامی و امنیتی ها از کشف سلاح های غیر مجاز که از مرزها وارد ایران می شود نیز نشان میدهد که خطر تاخیر در اصلاح سیاست های گذشته در کجا نهفته است. امریکا و اروپا و اسرائیل و حتی برخی همسایه های ایران روی همین احتمال سرمایه گذاری کرده اند و بدنبال مشروعیت روی این سرمایه گذاری هستند. مشروعیتی که حمایت از تظاهرات اعتراضی خارج از کشور و بسیج امکانات وسیع برای آن نیز همین را نشان میدهد (برای نمونه در شهر برلین در آلمان و پیش از آن در پاریس و کانادا). اگر حکومت نتواند بسیج عمومی و ملی را پشتوانه سیاست خارجی خود برای گردش به شرق بکند، نه این سیاست به سرانجام خواهد رسید و نه طمع قدرت های خارجی برای بهره گیری از نارضائی مردم خنثی خواهد شد و این همان فاجعه بزرگی است که نتیجه تاخیر در تجدید نظر درسیاست های گذشته در تمام عرصه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است. این بسیج نیز ممکن نیست مگر با تجدید نظر در سیاست ها و بازگشت از راه رفته که خواه ناخواه بسیار هم دشوار است، اما حکومت هیچ چاره ای جز آن ندارد. طبیعی است که مهار مافیاهای پروار شده اقتصادی که همه نوع امکانات را در داخل کشور و در خود حکومت دارند دشوار است، بستن دهان روحانیون مرتجع و مذهبیون مرتجع تر از آنها آن نیز در کشوری که حکومت اجازه رشد احزاب واقعی را نداده دشوار است، اما هیچ چاره ای جز آن نیست!


پایان کار کنگره حزب کمونیست چین

جسارت مبارزه

 و جسارت پیروزی را حفظ کنیم!


کیف در دوران محرومیت از برق!

این خط تراموای شهر کیف در اوکراین است. شهری که سیستم برق و گرمایش آن براثر حملات موشکی و پهپادی روسیه از کار افتاده و زلنسکی از قول مشاوران انگلیسی و امریکائی خود می گوید که روسیه با این اقدامات خود قصد دارد مردم اوکراین را مجبور به مهاجرت به اروپا کند و اروپا را زیر فشار بگذارد! استدلالی که مرغ یخ زده در یخچال هم به آن می خندد.


در شرق و غرب اروپا

تظاهرات علیه گرانی جریان دارد

روزنامه پراودا


لشکر 101 امریکا برای جنگ

با روسیه در رومانی مستقر شد!

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


بلومبرگ:

امریکا توان جنگ در 3 جبهه

ایران، روسیه و چین را  دارد؟


واشنگتن پست:

اروپا از ترس خشم مردم

درجنگ اوکراین پا سُست کرده!


عنوان اول پیک نت 30 مهر

ناتو از تجربه اوکراین

برای ایران میخواهد استفاده کند


رهبر جمهوری اسلامی:

جهان درحال تغییر است

وایران بایدجایگاه خود را داشته باشد


سیاست یک گام به جلو

و دوگام به عقب مردم را خشمگین تر می کند


زور آزمائی اتمی

بزودی در اوکراین آغاز می شود؟


عنوان اول پیک نت 27 مهر

هدف استراتژیک روسیه

در جنگ خزنده اوکراین!


سرمقاله 853

ایران وارد مرحله حساس

اصلاحات درسیاستهای داخلی شده!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. (تلگرام پیک نت 21 هزار و 222 عضو دارد). روی فیسبوک پیک نت گزارش "زورآزمائی اتمی در اوکراین آغاز می شود؟" بیشتری خواننده را داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930