کوتاه و مختصر

با "ماله کشی" نمی توان

تناقضات سیستم را پنهان کرد!

 

آلمان فرمان اقتصادی را

به سمت چین برگرداند!

ساویتسکایا راسیا- شیائو چوان هوانکیو شیبائو، چین

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ - ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۱-۱۸ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۱-۱۸ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۱-۱۸ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۱-۱۸ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۱-۱۸ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۱-۱۸ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۱ آبان

بدون سازمان سیاسی

سیاست گردش‌به‌شرق فلج است!

دبیرشورای امنیت روسیه، که در فدراسیون روسیه مقام و موقعیتی بسیار بالاست، برای ملاقات و احتمالا انتقال برخی پیام های محرمانه وارد ایران شد. وی "رودنیکلای پاتروشف" نام دارد و برای درک موقعیت او کافی است گفته شود که "مدودف" نخست وزیر سابق و رئیس جمهور اسبق روسیه اکنون معاون اوست!

نه در مسکو و نه در تهران اشاره ای به دلائل اصلی سفر پاتروشف به ایران نشده  و تنها در چند خط نوشته شده: "پاتروشف برای ملاقات با مقامات ارشد ايران وارد تهران شده و قرار است با رهبران ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند."

این درحالی است که مسائل بسیار مهم و مشترکی اکنون میان  ایران و روسیه وجود دارد. از جمله، ادامه حضور نظامی ایران در سوریه و احتمال بازگشت نتانیاهو به صحنه سیاسی اسرائیل، جنگ یمن و زمزمه هائی که اخیرا درباره فعال شدن روسیه برای پادرمیانی میان ایران و عربستان و حل اختلافات دو کشور مطرح است. همچنین نقش موثر پهپادهای ایران در جنگ اوکراین و شایعات مربوط به ارسال موشک های پیشرفته ایران به روسیه که خواه ناخواه سر از اوکراین در خواهد آورد. شایعات درباره انتقال پیشرفته ترین سلاح های امریکا و چند کشور اروپائی (از جمله آلمان و فرانسه) به ایران برای نسخه برداری و تولید آنها در ایران نیز مطرح است. سلاح هائی  که ناتو در اختیار اوکراین قرار داده و در جریان جنگ بدست روسیه افتاده است. همچنان که خطر بالا گرفتن جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تیره تر شدن روز به روز رابطه ایران با جمهوری آذربایجان مطرح است.

بنا بر همین اشارات، اهمیت سفر پاتروشف به تهران، تا حدودی معلوم می شود. سفری که در ارتباط مستقیم است با مسائل نظامی و امنیتی نه تنها ایران، بلکه منطقه و البته روسیه. شرایط بسیار حساسی که ایران در آن قرار گرفته، در همین اشارات کوتاه تا حدودی مشخص است. به این شرایط، اوضاع  داخلی ایران را هم بایداضافه کرد که مهم ترین آن آشفتگی نظری و سیاسی در دولت و حاکمیت پیرامون سیاست گردش به شرق است. سیاستی که به سر منزل مقصود نخواهد رسید مگر ساختار سیاسی و اجتماعی ایران در جهت همسوئی با همین سیاست تغییر کند. در همین شماره پیک نت می خوانید که مخالفان گردش به شرق از چه قدرتی در جمهوری اسلامی برخوردارند. اشاره ما به حضور آنها در سیمای جمهوری اسلامی و طرفداری از رابطه با امریکا و پرهیز از گردش به شرق است.

آیا طراحان سیاست گردش به شرق خواهند توانست تحولاتی را در داخل کشور بوجود آورند که بتواند برای حمایت از این سیاست بسیج ملی بوجود آورد؟ سمت گیری ۳ دهه گذشته اقتصادی ایران را تغییر دهد، سازمان یابی صنفی و سیاسی را قبول کرده و امنیت آن را تضمین کند؟ آرامش جامعه را در تغییرات به سود خواست های مردم تعریف کند و نه مانند گذشته در برخوردهای امنیتی؟ این سئوالات و سئوالات بسیار دیگری در همین چارچوب مطرح است. چنین گردشی در سیاست داخلی و پیوند زدن آن با سیاست خارجی کنونی نیازمند یک سازمان حزبی و سیاسی سراسری در کشور است که اکنون وجود ندارد. با حزب موتلفه اسلامی، شبکه مداحان، اتاق بازرگانی و امام جمعه ها هرگز نمیتوان جامعه را درجهت سیاست گردش به شرق بسیج کرد. آنها خود چوب لای چرخ اند و شریک دزد، نه رفیق قافله!


درهای سیمای ج. اسلامی

به روی این"نظریه پردازان"بازاست!

 

این میز باصطلاح گفتگو و اظهار نظر، در رسانه های سه قلوی لندن تشکیل نشده تا علیه سیاست نزدیکی به چین و روسیه بگویند، بلکه در سیمای جمهوری اسلامی تشکیل شده است. ایشان که حمایت اتاق بازرگانی را دارد می گوید:

«تصور می‌کنیم اگر با چین و هند ببندیم می‌توانند با آمریکا مقابله کنند اما خود چین و هند آویزان آمریکا هستند. این‌ها اگر قدرت بگیرند بدتر از آمریکا عمل می‌کنند همان طور که روسیه به کشور همسایه‌اش حمله کرد و خاکش را ضمیمه کشور خودش کرد. بدون تعامل و مذاکره با آمریکا نمی‌شود مشکلات کشور را حل کرد.  آمریکا دشمن است و بدترین تحریم‌ها را بر ما تحمیل کرده اما با همین دشمن هم باید مذاکره کنیم.  تا می‌گوییم گفتگو می‌گویند واداده هستید. این که صرفا با نگاه به داخل می‌توان مشکلات را حل کرد یک دروغ بزرگ است. »


امریکا خود را آماده رها کردن

زلنسکی و مذاکره با پوتین می کند


ما حرف داریم

چرا عادت ندارید گوش کنید؟

 

امکانات پیک نت برای انتشار فیلم بسیار محدود است زیرا به محض استفاده بیش از حد مجاز قرارداد "سرور" پیک نت، یا باید قرار داد جدید با آبونمان بیشتر ببندیم و یا عذر ما را خواهند خواست. به همین دلیل تلاش می کنیم کمتر از فیلم استفاده کنیم، درحالیکه گاه ناچاریم فیلمی را ضمیمه خبر کنیم و یا مستقل آن را منتشر کنیم، از جمله همین فیلمی که از جریان حضور سخنگوی دولت در جمع دانشجویان می بینید. از این حضور و سخنرانی دانشجویان چندین فیلم در اختیار داریم اما از میان آنها با توجه به محدودیت هائی که اشاره کردیم، این سخنرانی را انتخاب کردیم.


دیداری ابتکاری

برای رایزنی و استفاده از تجربه ها

 

چهار وزیر خارجه دولت های خاتمی، روحانی و احمدی نژاد (ظریف، خرازی، صالحی و متکی) با عبداللهیان وزیر خارجه دولت رئیسی برای رایزنی و تبادل تجربیات دیدار مشترک داشتند. درباره مسائل مطرح شده دراین دیدار خبری منتشر نشده اما نفس همین اقدام، نه تنها ابتکاری است کم سابقه بلکه، شاید بتوان آن را گامی درجهت رایزنی های دیگر و خاتمه بخشیدن به انواع حصر و ممنوعیت و انزوای مقامات صاحب اطلاع جمهوری اسلامی دانست که در ادامه به گفتگوئی ملی برای وحدت جامعه بیانجامد.


سرمقاله راه توده ۸۵۶

الیگارش های ایران گام به گام

باتوطئه‌های ناتوپیش میروند


دیپلماسی و جنگ شانه به شانه

در اوکراین پیش می روند

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت ۱۸ آبان

از شرق، غرب و شمال

خطرجنگ ایران را تهدیدمی‌کند!


به دعوت حزب پنج ستاره

تظاهرات ایتالیائی ها

 علیه ارسال سلاح به اوکراین


امریکا در مسیری می رود

که نتیجه آن فروپاشی است!


انقلاب اکتبر ۱۰۵ ساله شد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


راه توده ۸۵۶ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده شماره ۸۵۶ (چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره اختصاص به یکی از حماسه های مبارزاتی ایران در اوائل دهه ۱۳۳۰ دارد و قهرمانی زنی که مقابل تاکهای ارتش شاه ایستاد. سرمقاله این شماره نیز درباره بیم و هراس ها از بیراهه رفتن جنبش اعتراضی مردم و درجا زدن حکومت در روش های گذشته دارد. در این شماره همچنین مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

دو گروه چپ در داخل و خارج ایران، درک برخی مسائل و رویدادهای ایران آسان نبوده و نیست، نتایج مخرب شعارهائی که پای آنها روی زمین نیست، کم آگاهی و غفلت انقلابیون، انقلاب ایران را به ارتجاع مذهبی سپرد، دیپلماسی و جنگ شانه به شانه هم در اوکراین پیش می رود، شبح جنگ در قاره  افریقا به گردش در آمده، دوران دشوار پس از انتخابات ریاست جمهوری در برزیل، روسیه برای پیروزی راه حلی جز بازگشت به گذشته ندارد و بالاخره به کارگیری دست آوردهای روسیه تزاری و اتحاد شوروی در روسیه امروز.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت ۱۷ آبان

هدف نفوذی های امنیتی

درانتشارفایل صوتی "رعنا رحیم پور"


تقابل دو دیدگاه درحاکمیت در قبول و یا رد تغییرات!

رئیس مجلس: منتظرآغازتغییرات باشید

فرمانده بسیج: مردم باید سالار شوند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره انتشار امنیتی فایل صوتی تلفن رعنا رحیم پور به مادرش در تهران بود، تنها روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۷ هزار خواننده و شنونده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را با ۱۴ اشتراک گذاری داشت.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930