ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سقوط تولید و افزایش گرانی

در سه کشور سوئیس، آلمان و فرانسه

 
 
 

 

 

وحشت از شورش مردم در اروپا، در نتیجه گرانی ها و ترس از سرمای زمستان ونداشتن گاز و نفت چنان است که در سوئیس نیز پلیس خود را آماده شورش مردم در زمستان کرده است.

یک مقام ارشد پلیس سوئیس گفته است: اگر در زمستان امسال دچار بحران انرژی شویم، ممکن است مردم شورش کنند و دست به غارت بزنند.

سوئیس نیز برای زمستان آینده محدودیت‌هایی برای مصرف انرژی در نظر گرفته است. کمبود برق نیز از جمله پیش بینی هاست.

نگرانی از رکود در اتحادیه اروپا؛ پس از آلمان، نوبت فرانسه رسیده است.

تبعات جنگ اوکراین از جمله سیر صعودی تورم و عدم چشم‌انداز روشن از آینده، روند تولید کالا و خدمات در فرانسه را برای نخستین بار طی یک سال و نیم گذشته نزولی کرده است. شاخص خرید در فرانسه به ۴۹.۸ سقوط کرده است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که تولید در آلمان، که قدرت اقتصادی نخست اروپاست نیز در ماه اوت و برای دومین ماه متوالی کاهش یافته است. نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و کار دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی در این کشور ناراضی هستند. به این ترتیب اولاف شولتز (SPD) و ائتلاف چراغ راهنمایی به کمترین میزان محبوبیت خود از زمان روی کار آمدن در اوایل دسامبر سال گذشته سقوط کرده ‌است. بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی اینسا که به سفارش نشریه "بیلد" آلمان انجام شده، 62 درصد مردم آلمان از کار شولتز ناراضی هستند و تنها 25 درصد آن را مثبت ارزیابی می کنند. این در حالی است که در ابتدای ماه مارس، تنها 39 درصد شهروندان از کار شولتز ناراضی بودند و 46 درصد از آن راضی بودند. بر اساس نتایج این نظرسنجی 65 درصد از کار دولت فدرال آلمان ناراضی هستند و تنها 27 درصد راضی هستند. در ماه مارس این نسبت 43 و 44 درصد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۴ آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: