دبیرکل ناتو:

تا زمستان نرسیده

به اوکراین سلاح بفرستید!

 

این بار هم فیتیله را پائین کشیدند

فساد با فولاد آبدیده

در نظام ریل گذاری شده!

(پیک هفته ۱۰۹) ۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ - ۲۷ اگوست ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۵ - ۲ شهریور

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۵ - ۲ شهریور

رویدادهای
منطقه و جهان


۵ - ۲ شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۵ - ۲ شهریور

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۵ - ۲ شهریور

منتخب اخبار ورزشی


۵ - ۲ شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 5 شهریور

تسلیم اتمی ایران

خیانت به آینده کشوراست!

اروپا بیمناک از زمستان و کمبود گاز و نفت، خوابیدن صنایع و گرانی ها و شورش مردم است. امریکا خود را مصون از این بحران میداند، درحالیکه در خود این کشور نیز گرفتار گرانی های رو به افزایش است، همچنان که نارضائی عمومی. جنگ اوکراین چون بختکی روی اروپا و امریکا افتاده است. نه می توانند زلنسکی را به امان روسیه رها کنند و نه می توانند حریف روسیه شوند. بویژه که روسیه نه تنها گرفتار بحران اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین نشده، بلکه رشد اقتصادی هم پیدا کرده و پول ملی اش "روبل" بشدت تقویت نیز شده است. از 25 اگوست معاملات اقتصادی با دلار و یورو ممنوع شد و همه معاملات باید با "روبل" انجام شود. یک گام بزرگ دیگر برای خارج کردن دلار از چرخه اقتصاد جهانی و خاتمه دادن به سلطنت دلار بر جهان. روسیه میداند که آنچه در اوکراین جریان دارد، قطعا در تایوان تکرار خواهد شد و چین نیز خود را آماده بحران درتایوان کرده است. شواهد نشان میدهد که هم روسیه و هم چین خود را آماده جنگی می کنند که زمان و شرایط پایان آن نامشخص است. ناتو از امریکا و اروپا می خواهد که تا پائیز نشده و سرما به اروپا نرسیده هرچه در توان دارند تبدیل به سلاح کرده و بفرستند به اوکراین، در روسیه طبق فرمانی که پوتین صادر کرد، شمار سربازان ارتش این کشور افزون بر 2 میلیون خواهد شد. ارتش اوکراین بسیار تضعیف شده و به همین دلیل به شلیک کور موشک به شهرهای شرق و جنوب شرقی و حتی به طرف نیروگاه اتمی "زاپروژیه" اوکراین دست می زند که کشتار مردم غیر نظامی و خطر فاجعه اتمی را در پی دارد. نازی های حاکم بر کیف نه از این کشتار نگرانند و نه از فاجعه اتمی. چنان که هیتلر نبود! شاید ارتش روسیه در یک اقدام غافلگیر کننده دست به پیشروی به سمت کیف بزند. حزب کمونیست روسیه معتقد است کانون فتنه در کیف است و باید آن را در هم کوبید. این حزب که در پارلمان این کشور نفوذ بسیار دارد، حتی اعتقاد دارد پیشروی هفته های اول جنگ تا دروازه های کیف نباید متوقف می شد و فرصت در اختیار ناتو قرار می گرفت. در این میان نفت، تبدیل به شاه کلید برای عبور از زمستان سرد شده است. آنها توان زمستان بی گاز و نفت را ندارند، اما روس ها تحمل سرما را همانقدر دارند که طاقت سختی ها را. سه جنگ را با سلاح سرما به میدان رفته اند. حمله ناپلئون به مسکو، جنگ اول و جنگ دوم جهانی. ارتش اوکراین که حالا دیگر گفته می شود آن را تبدیل به بزرگترین و مجهز ترین ارتش اروپا کرده بودند و ناتو پشت آن برای حمله به کریمه و سپس بلاروس و در ادامه به مرکز روسیه قرار گرفته بود، حالا زمین گیر شده و ضربات مهلکی خورده است. ناتو هر آنچه را درتوان داشت دراختیار کیف گذاشت اما فساد داخل حکومت و ارتش که ناامید نسبت به پیروزی در جنگ است، موجب شده تا بخش مهمی از این سلاح ها از بازار سیاه در اروپای شرقی و بتدریج در اروپای غربی سر در آورد. آینده این بازار سیاه برای غرب هولناک است چرا که تروریسم نوینی را با سلاح های پیچیده بدنبال دارد.
درچنین فضای تیره و تاری که معلوم نیست دامنه آن به کجا خواهد کشید امریکا با وعده های سرخرمن برای لغو تحریم ها و آزاد گذاشتن فروش نفت ایران (با هدف کاهش بیم و هراس اروپا از زمستان سخت و جا زدن در جنگ اوکراین) می خواهد ایران را درگام اول خلع سلاح اتمی کند، در گام دوم از روسیه و چین دور کند و در گام سوم اگر در اوکراین هم شکست خورد در حمله به ایران یک پیروزی توام با چاه های نفت و گاز بدست آورد. اسرائیل کاملا پشت این طرح است اما به ظاهر و برای تشویق ایران به تسلیم اتمی، خود را مخالف توافق اتمی نشان میدهد و حتی نمایش مضحک رد ملاقات و گفتگو میان بایدن و نخست وزیر اسرائیل را به صحنه آورد. آیا راس حاکمیت جمهوری اسلامی در این چاه خواهد افتاد و فریب خواهد خورد؟ تجربه گذشته و شواهد پاسخ منفی می دهد، اما نمیتوان نقش عوامل نفوذی در حکومت و غربگرائی و امریکا و اروپاستائی ریشه دار و پرقدرت درحاکمیت را نادیده گرفت. شاید در گذشته برای بدست آوردن برخی امتیازها و آزاد کردن پولهای ایران و دور کردن خطر حمله نظامی به ایران برخی عقب نشینی های تاکتیکی عاقلانه بود، اما امروز و درجهانی که شاهد آن هستیم و آینده ای که حدس می زنیم این نوع عقب نشینی ها نوعی خیانت به امروز و فردای ایران است. چه از جمهوری اسلامی خوشمان بیاید و چه خوشمان نیآید. بحث بر سر شنا درگرداب کنونی جهانی و حفظ تمامیت ارضی ایران و نیفتادن در دام جنگ داخلی و تکه تکه شدن ایران است. ما نیز اعتقاد داریم باید قدرت نظامی و اتمی ایران را حفظ کرد و آن را نه متوقف و تضعیف بلکه تقویت کرد. همچنان که سیاست خارجی و منطقه ای را باید اصلاح کرد و گسترش داد و بر تلاش و شتاب جهت ارتباط با کشورهای منطقه و پیرامونی و بیرون آوردن آنها از کابوس ایران هراسی افزود!


نام این پارک تبدیل به "پارک سایه" خواهد شد؟

پارک محتشم رشت

زیر سایه "هوشنگ ابتهاج"


سرود بی وقت و بی خاصیتی

که با "هو" روبرو شد!


سکوت و سانسور خبری جنایاتی که

نازی های اوکراین مرتکب می شوند


سرمقاله راه توده ۸۴۶

هراس غربگرایان ازعدم

توافق اتمی و سفت شدن کمربندها


بحران اقتصادی در اروپا

سقوط تولید و افزایش گرانی

درسه کشورسوئیس،آلمان وفرانسه


عنوان اول پیک نت ۲ شهریور

نظام اقتصادی ایران
نیازمند جراحی بزرگ است!

سیامک زند


مرحله‌ای نوین

در جنگ اوکراین آغاز می‌شود؟


امریکا مصمم به

برافروختن جنگ در تایوان است!


فاینشنال اینترست:

امریکا دیگر قادر نیست

با کارت چین علیه روسیه بازی کند


راه توده ۸۴۶ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۸۴۶ (چهارشنبه دوم شهریور ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک این نشریه نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره آغاز انتشار بخش هائی از دو جلد کتاب خاطرات محسن رفیقدوست راننده آیت الله خمینی هنگام بازگشت به ایران ومدارج ترقی است که بعدها طی کرد. سرمقاله این شماره نیز اختصاص به دلیل هراس غربگرایان در جمهوری اسلامی از عدم توافق اتمی و سفت شدن کمربندهای اقتصادی در حاکمیت دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

منتقدان لیلاز پاسخ بدهند: امریکا چه نوع ایرانی را می خواهد؟، اتحاد راهبردی اقتصادی- نظامی ایران با ۳ جبهه جهانی، قدرت تحلیل خود از رویدادها را باید تقویت کرد، فرصت هائی که پیش از یورش، رهبری حزب از دست داد، پاکستان بر سر دو راهی جنگ داخلی و یا انتخابات زود هنگام، نازی های کارگزار انگلیس و امریکا در کیف را باید درهم کوبید، آیا قزاقستان به راه اوکراین خواهد رفت؟، پیشرفت جهانی بدون پیشرفت همه کشورها ممکن نیست، انگلستان درمحاصره اعتصابات کارگری، مدعیان آزادی بیان دهان "آسانژ" را بسته اند و بالاخره مروری بر قتل فجیع دکتر نجیب الله رئیس جمهور دولت آشتی ملی در افغانستان.



حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه بالای ۵ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و د رمقایسه با دیگر مطالب این شماره پر مخاطب ترین بود. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را سخنرانی رهبر حزب کمونیست روسیه و پیش بینی آغاز مرحله نوین در جنگ اوکراین داشت که روی ۱۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران