ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تلاش امریکا و آلمان برای سکوت

درباره نقش نازیست ها در اوکراین

ریا نووستی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روز 30 اوت ریانووستی، به نقل از پل کریگ رابرتز، دانشمند علوم سیاسی و کارمند سابق کاخ سفید، در دوران دولت رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا می نویسد، آمریکایی ها هرگز جزئیات مهم و اساسی را در باره اوکراین و همکاری ملی گرایان (نازیست ها) این کشور در طول جنگ جهانی دوم با رژیم آدولف هیتلر را نخواهند فهمید، زیرا آنها جزء اسرار است و به آنها گفته نمی شود. این نظر را رابرتز، در وب سایت خود نوشته است.
این کارشناس علوم سیاسی می نویسد، شهروندان آمریکایی توجه خود را بیشتر معطوف به نتایج مسابقات فوتبال و گلف محدود می کنند، نمی دانند که اوکراین غربی مورد حمایت آمریکا در کنار هیتلر، علیه کشورشان جنگیده است. وی توضیح می دهد که مردم امریکا به چنین اطلاعات با اهمیتی دسترسی ندارند، زیرا مطبوعات غربی حقایق را یا نادیده می گیرند و یا وارونه جلوه می دهند.

رابرتز، همچنین خاطرنشان کرد دولت آلمان، سالهاست که در راستای منافع ایالات متحده عمل می کند. اگرچه (به ظاهر) هرگونه تبلیغ نازیسم در آلمان ممنوع است، اما دولت آلمان از نازی های باندرا در اوکراین حمایت می کند که علیه روس های دونباس می جنگند. رسانه های آلمانی، اروپایی و آمریکایی، به روشنی متوجه این تناقض نخواهند شد. واقعیت برای مردم غرب نا آشناست، زیرا جهان غرب با جهل و بی‌خبری کامل به سمت مرگ خود می رود.
پیش از این نیز، ایرینا یارووایا، نایب رئیس دومای دولتی روسیه، گفته بود که تبدیل کردن اوکراین به کشور نازی ها، یک پروژه آمریکایی است. این نماینده مجلس تاکید کرد: حکومت آمریکا نهادی است که نازیسم را در جهان از هر نظر حمایت از آن جمله تامین مالی می کند.

در این باره الکساندر وندیکتوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه هم تلاش برای احیای فاشیسم اروپایی را که غرب از آن به عنوان یکی از ابزارهای ترکیبی برای حفظ سلطه خود بر جهان استفاده می کند، تهدیدی بسیار خطر ناک خواند. وندیکتوف تأکید کرد،: اینگونه تلاش ها از زمان پایان جنگ جهانی دوم توسط واشنگتن دنبال شده است. به همین دلیل است که وحشت و جنون مرتکب شده توسط نئونازی های اوکراینی، با دقت توسط رسانه های غربی مخفی نگهداشته می شود.

 

https://ria.ru/20220830/nevezhestvo-1813048855.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: