ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عوامل نفوذی روسیه از حمله با خبر شده بودند

شکست پر تلفات اوکراین

در حمله به نیروگاه "زاپوروژیه"

 
 
 
 
 

 

ارتش اوکراین، با آگاهی از سفر هیات بازرسی آژانس انرژی اتمی به اوکراین و بازدید از نیروهای اتمی "زاپوروژیه" دست به چند حمله موشکی به مناطق اطراف این نیروگاه زد که برخی از موشک ها در داخل نیروگاه پائین آمد و خساراتی هم ببار آورد و موجب وحشت کشورهای اروپائی شد. هدف از این عملیات آن بود که تا قبل از رسیدن بازرسان سازمان انرژی اتمی آنها نیروگاه را بدست بگیرند و سپس آن سازمان نیز حفاظ آن را به اوکراین بدهد.  ظاهرا طراح این برنامه انگلستان بوده و رهبر آن را هم نظامیان انگلیستان برعهده داشته اند.

منابع خبر روسیه نوشتند: عملیات کماندویی سنگین برای تصرف نیروگاه اتمی زاپوروژیه بود که به نقل از منابع آگاه از سوی افسران ویژه عملیات سازمان جاسوسی ام آی ۶ طراحی و هدایت شده بود. اما به نقل از همین منابع بعد از آغاز این عملیات مشخص شد که روسیه از قبل (توسط عوامل نفوذی خود) در جریان جزییات این عملیات قرار داشته و نتیجه عملیات شکست و تحمل خسارت سنگین به طرف اوکراینی بوده است. طبق قرار می‌بایست نیروهای ناظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به زاپوروژیه سفر می‌کردند و این سفر می‌بایست به تثیبت نتایج عملیات کماندویی فوق‌الذکر می‌‌بود.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، در این حمله نیروهای ویژه انگلیسی و اوکراینی متحمل بیش از ۳۰۰ کشته و صدها زخمی شدند. تصرف دوباره‌ نیروگاه برای غرب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا آنها برای خرابکاری هسته‌ای در آینده، به تصرف در این نیروگاه نیاز دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: