ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیر خارجه روسیه:

80 کشور جهان

به تحریم روسیه "نه" گفتند!

 
 
 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود تبلیغات گسترده دولت‌های غربی درباره تحریم‌های جهانی علیه روسیه و فشار آوردن به دیگر کشورها برای تبعیت از آنها، مسکو اما از شکست خوردن این سیاست غرب خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری "ریانووستی" «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند.  بعد از همه تحریم‌هایی که با هدایت آمریکا بر روسیه تحمیل شد، ما دیگر روی واشنگتن و متحدانش حساب نمی‌کنیم. البته برای حفظ منافع خود، ارتباط با آنها را قطع نمی‌کنیم. کشورهایی در تلاش بودند تا مانع حضور تیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه اتمی «زاپروژیا» در جنوب شرقی اوکراین شوند،اما این تلاش ها شکست خورد و تیم مذکور از ایمنی نیروگاه اطمینان حاصل کرد. (لازم به توضیح است که این نیروگاه که در زمان اتحاد شوروی ساخته شده، اکنون تحت حفاظت و حضور ارتش روسیه است اما کارمندان اوکراینی نیز در به کارشان ادامه میدهند.)

لاوروف درباره لغو ویزا برای سفر روس ها به کشورهای اتحادیه اروپا نیز گفت: ما نیازی به مجازات همگانی شهروندان اتحادیه اروپا و ممنوعیت صدور روادید برای آنها، در واکنش به محدودیت‌های ویزای منطقه شینگن، نداریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۴ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: