ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با شناور جنگی و هواپیماهای روسی

ایران توان نظامی خود را

در آسمان و دریا تقویت کرد!

 
 
 

 

 

نیروی هوایی ارتش ایران مجهز به هواپیمای نظامی "سوخو ۳۵ اس" شده و بسیاری از خلبانان نیروی هوایی در روسیه آموزش این جنگنده را هم پشت سر گذاشته اند. شمار هواپیماهای سوخو 35 اس به 50 فروند می رسد. اکنون مشخص شده که نیروی هوایی سپاه نیز مجهز به "سوخو ۳۰ اس‌ام اس" شده است. هر دو کشور ایران و روسیه بی اعتناء به تحریم هائی که امریکا علیه این دو کشور وضع کرده است، مناسبات نظامی خود را نیز همزمان با مناسبات اقتصادی و سیاسی پیش برده اند. ایران از سوی امریکا تحریم تسلیحاتی است اما روسیه این تحریم ها را نپذیرفته و با ایران قراردادهای نظامی بسته است.

ایران که پیش بینی جنگ منطقه ای و حمله نظامی را دارد روز گذشته از تازه ترین شناور جنگی خود رونمائی کرد. این شناور در اختیار سپاه پاسداران است و نام آن "سلیمانی" است.  بدنه این شناور  رادارگریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات نظامی در آبهای دور را دارد.

ضمنا وزارت دفاع جمهوری اسلامی اعلام کرد که ۵۱ شهر ایران به سامانه‌های دفاعی برای رهگیری «حملات بیولوژیکی، رادیولوژیکی و شیمیایی» مجهز شده است.

جانشین وزیر دفاع جمهوری اسلامی با اعلام این خبر افزود: «جنگ‌های سنتی به جنگ‌های ترکیبی و‌پیچیده تغییر شکل داده‌اند، به طوری که امروزه متناسب با قدرت کشورها، شکل نبرد‌ها نیز پیچیده‌تر شده و در واقع جنگ‌های ترکیبی (فیزیکی، پرتویی، زیستی، میکروبی، سایبری، شناختی) جایگزین جنگ‌های کلاسیک و سنتی شده‌اند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: