ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صدر اعظم اسبق آلمان:

مشکل سوخت اروپا

با دوش نگرفتن مردم حل نمی شود

 
 
 
 

 

"شرودر" صدر اعظم اسبق آلمان از حزب سوسیال دمکرات، در ابتدای ورود ارتش روسیه به اوکراین و اعلام تحریم ها علیه روسیه از جانب امریکا و آغاز پیروی اتحادیه اروپا از امریکا، جسورانه با این تحریم ها مخالفت کرد و آن را علیه اقتصاد اروپا و باعث بحران اعلام کرد. آن زمان رسانه های آلمان شدیدا به وی حمله کردند و در مجلس این کشور نیز اشکال تند و توهین آمیز به خود گرفت و او را متهم به دوستی با پوتین کردند. او از مدیران گاز پروم است و نقش مهمی در انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا داشته است. اکنون 6 ماه پس از آن تحریم و در آستانه فرا رسیدن زمستان و بیم وهراس همه دولتمردان اروپائی از شورش مردم علیه گرانی و سرما، حقانیت توصیه و نصیحت شرودر روز به روز آشکار تر می شود. او گفت:

آلمان تنها با راه اندازی «نورد استریم - 2» می تواند نجات یابد، زلنسکی باید کریمه را فراموش کند و ایالات متحده در حال سلب بقایای حاکمیت از اروپا است. ما باید از سناریویی که ممکن است در آلمان رخ دهد آگاه باشیم. این فقط در مورد کمتر دوش گرفتن نیست. ساده ترین راه حل، راه اندازی «نورد استریم - 2» خواهد بود. با بهره برداری از دو «نورد استریم»، نه صنعت و نه خانوارها مشکل نخواهند داشت. اگر نمی خواهید از  نورد استریم 2 استفاده کنید، باید عواقب آن را در نظر بگیرید. این عواقب بزرگ خواهند بود. همه متوجه آن خواهند شد. برای همه کسانی که مجبور به شمردن سکه هستند، بسیار دشوار خواهد بود و آلمانی ها از خود خواهند پرسید: چرا ما از گاز «نورد استریم - 2» خودداری می کنیم؟ اگر به این نقطه برسیم دوست ندارم جای مسئولین باشم.

اگر مشکلات واقعی اوکراین را تحلیل کنید، می بینید که آنها راه حلی دارند. اول، کریمه. این ایده که رئیس جمهور زلنسکی می تواند آن را از طریق نظامی پس بگیرد، منطقی نیست. به استثنای اقلیت تاتار، منطقه روسی است. خروشچف تصمیم گرفت آن را به اوکراین که در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود تحویل دهد. او این کار را با این فکر انجام داد که اتحاد جماهیر شوروی به اندازه کلیسای کاتولیک دوام خواهد آورد.

این سوالی است که در طول زمان قابل حل است، شاید نه در 99 سال، مانند مورد هنگ کنگ، اما می توان آن را در مواجهه با نسل بعدی حل کرد. این درگیری بخشی از یک رویارویی بزرگتر است. اما من فکر می کنم غرب با اتکای بیش از حد به ایالات متحده مرتکب اشتباهی جدی می شود. در واقع، ایالات متحده در رقابت با چین برای هژمونی جهانی است. با چین و نه با روسیه که از نظر اقتصادی رقیبی ندارد. با تحقیر روسیه، او را به سمت چین هل دادیم. روس ها با نفت و گاز خود چه می کنند؟ به چینی ها می‌فروشند. پکن در این درگیری بسیار منطقی عمل می کند. اروپایی ها نیز به نوبه خود، در صورت افتادن به آغوش ایالات متحده، با خطر دست کشیدن از حاکمیت خود  روبرو هستنند."

روز گذشته رئیس جمهور فرانسه مکرون، نیز فرانسوی‌ها را به صرفه‌جویی انرژی برای جلوگیری از جیره‌بندی فراخواند. او پس از گفت‌‌وگویی تلفنی با صدراعظم آلمان، در نشستی خبری خطاب به مردم فرانسه بحران پیش‌ روی کشورهای اروپایی برای تامین سوخت در فصل زمستان را تشریح کرد. او از مردم خواست برای جلوگیری از جیره‌بندی برق ۱۰ درصد مصارف خود را کم کنند./


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۷ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: