ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 شهریور

3 چالش بزرگ که روی

دست رهبر جایگزین است!

 
 
 

 

 

هر خبری که این روزها، در ایران سه پهلو و دو پهلو مطرح شود، بویژه از جانب اعضای مجلس خبرگان، بلافاصله توسط مردم حمل بر شدت گرفتن بحث مطرح در پشت صحنه درباره رهبر جایگزین می شود. این حساسیت مردم، نشان میدهد که افکار عمومی تا چه حد نسبت به مسئله جانشینی کنجکاو است و چنین جایگزینی برایش بی تفاوت نیست. در خود حاکمیت نیز کنجکاوی و حساسیت به همینگونه است، با این تفاوت که در حاکمیت با حدس و گمان های نزدیک به واقعیت و کسب برخی اخبار از درون بیت رهبری نیز همراه است.

پس از اظهار نظری که در  جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری درباره جایگزینی مطرح و گفته شد که تنها سه نفر از اعضای خبرگان میدانند گزینه یا گزینه ها چه کسانی هستند، روز گذشته این اظهار نظر نیز از سوی "غیاث الدین طاها محمدی" عضو مجلس خبرگان رهبری انتشار یافت. او گفت:

مجلس خبرگان باید رهبر بعدی را در آستین داشته باشند تا «احیاناً اگر اتفاقی افتاد در میان همه علمای امت، شایسته ‌ترین فرد را انتخاب کنند.» البته او ابراز امیدواری هم کرد که رهبر کنونی نه تنها تا ظهور امام زمان بلکه بعد از ظهور هم در سلامت باشد که همین ابراز امیدواری خود گویای دلیل شتاب مجلس خبرگان برای در آستین داشتن جانشین است. انتخاب جانشین همزمان است با چند تصمیم مهم و تاریخی در جمهوری اسلامی، از جمله گردش مهمی که راس نظام می خواهد به سمت شرق داشته باشد و همچنین توافق و تفاهم اتمی که بیم آن می رود، حتی اگر از سوی رهبر جانشین هم بخواهد دنبال شود، با مقاومت های بسیار آشکارتر و جدی تر روبرو خواهد شد، زیرا این مخالف در بطن حاکمیت بسیار گسترده است و مافیاهای اقتصادی نیز پشت آن ایستاده اند. مسئله بسیار مهم فساد در سطوح مختلف حکومتی نیز در کنار توافق اتمی و گردش به شرق، روی دست جمهوری اسلامی است. بدین ترتیب، اگر مثلث توافق اتمی، گردش به شرق و مبارزه با فساد تا پیش از بیرون آوردن رهبر از آستینی که عضو مجلس خبرگان به آن اشاره کرد حل نشود و در مسیر بی بازگشت قرار نگیرد، بزرگترین تنش های پس از درگذشت رهبر کنونی که روی دست رهبر جایگزین می ماند همین مثلث متزلزل است که اگر این چالش ها و تنش ها و انتخاب رهبر جایگزین تا زمانی که علی خامنه ای در قید حیات است حل نشود، باید پس از او شاهد حوادث مهم بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: