ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علیرغم همه کارشکنی ها وتقلب ها

هزار نماینده حزب کمونیست

در انتخابات محلی روسیه پیروز شدند!

سویتسکایا راسیا-  ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

انتخابات محلی در روسیه برگزار شد. در این انتخابات، علیرغم همه محدودیت هائی که برای حزب کمونیست روسیه ایجاد کرده بودند و تقلب در شمارش آرائ (به گفته رهبران این حزب) نمایندگان حزب کمونیست توانستند در  بیش از هزار نمایندگی به پیروز یرسند.

حزب روسیه متحد که حزب حاکم در روسیه است، دراین انتخابات اکثریت 80 در صدی را بدست آورد که رهبران حزب کمونیست روسیه چنین اکثریتی را حاصل تقلب در انتخابات اعلام کردند. مشارکت دراین انتخابات زیر 50 در صد گزارش شده است.

بمناسبت پایان انتخابات، روز دوشنبه 12 سپتامبر، خبر گزاری اینتر تاس، میزبان یک جلسه توجیهی در ارتباط با نتایج انتخابات، با رهبران حزب کمونیست روسیه بود.

در این جلسه ، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه گفت: انتخابات در شرایط اضطراری و در شرایط جنگ ترکیبی که توسط غرب به راه افتاده برگزار شد. روسیه نه تنها در حال انجام یک عملیات نظامی- سیاسی در اوکراین است، بلکه با گسترش همه جانبه ناتو نیز مقابله می کند. همزمان، آمریکا و اتحادیه اروپا در حال گسترش فهرست تحریم ها علیه روسیه می باشند که به طرز محسوسی بر موقعیت اقتصاد ملی ما تأثیر می گذارد. برای مقابله با تمام این موارد انسجام جامعه امری ضروری است. بر همین اساس حزب کمونیست، همه تلاش خود را بکار برد تا انتخابات معنای واقعی خود را داشته باشد. کمونیست ها برنامه های جایگزین برای توسعه روسیه آماده کردند و به دنبال بهره گیری از تجربه حضور هر چه بیشتر مردمی بودند.

روسیه واحد نمی خواهد در بحث برنامه های توسعه پیشنهادی ما برای کشور شرکت کند. در واقع، آنها حتی به نظر رئیس جمهور، که به طور شفاف اعلام کرده، سرمایه داری به بن بست رسیده است و بر اهمیت توسعه مشارکت با چین نه با غرب) تاکید کرد، توجه نشان نمیدهند. ب

در این انتخابات حذف گسترده نامزدها حزب ما توسط دادگاه و استفاده از نامزدهای تکراری و رای گیری خانگی (هرکسی میتوانست از خانه و یا محل کار بدون هیچ کنترلی چند بار رأی دهد) را ترجیح دادند. رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه، از عدم واکنش مناسب کمیسیون انتخابات، پلیس و مقامات محلی نسبت به بی قانونی در انتخابات ابراز تعجب و نگرانی کرد.

در بیشتر مناطق تنها اعضای روسیه واحد وارد پارلمان شدند. او مستقیماً از مقامات سؤال کرد، در شرایطی مردم در برابر افزایش قیمت ها، کاهش دستمزدها و حقوق بازنشستگان، از وضعیت مالی خود رضایت ندارند، حزبی که در قدرت است 70 تا 80 درصد آراء را چگونه به دست آورد؟ این  نتیجه از طریق بسیج رای دهندگان تحت کنترل مقامات بدست آمد.

در ادامه سخنرانی زوگانوف، دیمیتری نوویکوف، یکی از معاونین حزب کمونیست، اعلام کرد: علیرغم همه محدودیت ها و کارشکنی ها حزب ما توانست بیش از هزار نماینده خود را در مناطق مختلف به مجالس محلی بفرستد و در جایگاه دوم پس از حزب حاکم قرار بگیرد.

https://sovross.ru/articles/2316/58309


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: