سرمقاله ۸۵۰

ادامه سیاست مترقی خارجی

باسیاستهای‌مخرب‌داخلی ممکن نیست!

 

پوتین در اجلاس شانگهای:

تحولات اساسی در اقتصاد

و سیاست جهان برگشت‌ناپذیراست

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ - ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۳۰-۲۸شهریور

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۳۰-۲۸شهریور

رویدادهای
منطقه و جهان


۳۰-۲۸شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۳۰-۲۸شهریور

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۳۰-۲۸شهریور

منتخب اخبار ورزشی


۳۰-۲۸شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۳۰ شهریور

چین- روسیه – ایران

مثلث جدید جنگ اوکراین

معروف ترین مفسر سیاسی روسیه "استاشکو" که یک برنامه ویژه روی یوتیوب دارد و هرگاه آن را یوتیوب قفل می کند او با آدرس دیگری فعال می شود، در تازه ترین تفسیر خود از اجلاس اخیر شانگهای در ازبکستان گفت: در سخنان رئیس جمهور چین در اجلاس شانگهای اشارات بسیار با اهمیتی وجود داشت که قطعاً غرب آن را با دقت گوش کرده و به آن می اندیشد. رئیس جمهور چین ابراز امیدواری کرد که بزودی پیمان شانگهای طرحی را برای امنیت جهانی تدوین و تصویب کرده و برای اجرای آن تدابیر لازم و عملی اتخاذ شود. او نگفت که منظور از "امنیت جهانی" چیست اما آنها که با زیرکی های سیاسی چین آشنا هستند بسیار زود متوجه شدند که چین خواهان یک بلوک نظامی پر قدرت در برابر "ناتو" است. شاید در گفتگوهای غیرعلنی در حاشیه اجلاس شانگهای پیشنهادهای دقیق تری نیز مطرح شده باشد که هنوز رونمائی نشده است. وقتی امریکا در تدارک ناتوی دوم علیه چین با شرکت استرالیا، انگلستان، هند و ژاپن است و کره جنوبی نیز در حاشیه آن قرار خواهد گرفت، طبیعی است که کشورهای دیگری که در تیررسی دو ناتوی اروپائی و استرالیائی قرار دارند و قرار خواهند گرفت، از هم اکنون تدابیری لازم را اتخاذ کنند. هیچ کشوری نمی خواهد غافلگیر شود و چین و روسیه نشان داده اند که برای این غافلگیر نشدن طرح و برنامه دارند.
شاید سفر “نیکولای پاتروشف”، دبیر شورای امنیت روسیه پس از اجلاس اخیر شانگهای به چین و ورودش به پکن برای رایزنی‌های دو جانبه‌ای درباره همان اشاره ای باشد که رئیس جمهور چین درباره امنیت جهانی کرد. گفته می شود که پاتروشف قرار است با مقامات چینی آن نکاتی را پیگیری کند که در دیدار روسای جمهور چین و روسیه بر سر آن توافق شده است.
ورود تجهیزات نظامی ساختن چین به اوکراین و رسیدن پهپادهای ایران به جبهه های اوکراین را نیز باید در همین ارتباط ارزیابی کرد.
وقتی که در همان روز اول ورود ارتش روسیه به اوکراین نوشتیم که جهان وارد مرحله تازه و بی بازگشتی شد که باید با دقت اخبار آن را دنبال کرد، عده ای از ما انتقاد کردند که چرا اینقدر اخبار روسیه و اوکراین را منتشر می کنید؟ ما هم در پیام های خصوصی و هم در مطالب متعدد نوشتیم که اگر اهمیت آنچه که در حال وقوع است درک شود، آنوقت به ضرورت پوشش اخبار اوکراین پی خواهید برد و به همین دلیل ما کوچکترین عقب نشینی و یا تعللی در این زمینه از خود نشان ندادیم. حتی علیرغم محدودیت هائی که برای انتشار پیک نت بوجود آمد و توانستیم آنها را پشت سر بگذاریم.


در انتظار سخنرانی مهم پوتین

شرق اوکراین در یک رفراندم

بزودی بخشی از روسیه می شود!


روی فیسبوک راه توده

۵ مطالبی که فیسبوک آنها را

هرزنامه تشخیص داد و حذف کرد


راه توده ۸۵۰ منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره ۸۵۰ (چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو رویداد داخلی و خارجی مهم پذیرش ایران در پیمان شانگهای و قتل مهسا امینی دارد. گزارش ویژه این شماره اختصاص به بخش پنجم خاطرات محسن رفیقدوست اولین وزیر سپاه دارد. در همین شماره مطالب دیگری میخوانید با عناوین زیر:

درباره جنگ اوکراین فریب رسانه های غرب را نخورید، در انتظار سقوط جمهوری اسلامی از تحلیل رویدادهای ایران غافل شده اند، ۷ هزار مزدور خارجی برای جنگ با روسیه به اوکراین فرستاده شدند، ۷۷ در صد مردم آلمان با ادامه جنگ در اوکراین مخالفند، چین و روسیه بیش از گذشته در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، بریتانیا درحال تکه پاره شدن است، کاخ سفید مروج حقوق بشر است؟، اروپا هنوز نتوانسته دوراندیشی پوتین را درک کند و بالاخره ماجرای حمله لباس شخصی ها به ملیون ایران در سال ۵۶ در کاروانسرا سنگی.

 تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت ۲۹ شهریور

حکومت نیازمند

یک خانهتکانی اساسی‌است!


نظر وزیر خارج سابق رومانی

زمزمه های تقسیم اوکراین

میان چهار کشور اروپائی!


سخنان غافلگیر کننده رئیس جمهور مکزیک

ناتو عملا در جنگ اوکراین

ورود کرده و عمل می کند!


تغییر استراتژی جنگی روسیه در اوکراین

پیشرفته ترین پهپادهای ایران

در خدمت ارتش روسیه قرار گرفت!


نخست وزیر مجارستان:

۴۰ در صد صنایع اروپا

 در زمستان خواهد خوابید!


عنوان اول پیک نت ۲۸ شهریور

قتل یک دختر جوان

توجه مردم را ازمهمترین

 خبرخارجی ایران دورکرد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول ییک نت روز گذشته (سه شنبه) که درباره ضرورت خانه تکانی اساسی در حکومت بود روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب بود. همین عنوان اول روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۹ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران