ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبری مشترک

وزرای خارجه روسیه و ایران

 
 
 

 

 

امیرعبداللهیان پس از دیدار با وزیر خارجه روسیه "لاوروف" که به ایران سفر کرده بود درباره توافق برجام، در مصاحبه خبری مشترک گفت: روسیه مانع توافق وین نیست. ما در ماه مارس گذشته به توافق نزدیک تر از همیشه بودیم؛ اما آمریکایی ها مسائل جدیدی مطرح کردند. در نقطه ای از مذاکرات هستیم که بین ما و آمریکایی ها مسائل بایستی به یک نقطه حل و فصل برسد. روسیه رویکرد سازنده ای در برجام داشته و مانع توافق نیست.

در مذاکرات فعلی، مواضع آمریکا و اروپا کاملا برهم منطبق نیست؛ نقش بورل و مورا سازنده است و برای توافق تلاش می کنند. از کشورهای دوست روسیه و چین تشکر می‌کنیم که مخالفت خود را با قطعنامه شورای حکام اعلام کردند.

از حمایت‌های مستمر روسیه در ادامه کار در آژانس در قبال حمایت از منافع و مواضع منطقی ایران تشکر می‌کنیم. ما آمریکا را به واقع بینی برای رسیدن به مرحله نهایی مذاکرات دعوت می‌کنیم.

در مورد اوکراین نیز دو بار با لاوروف صحبت کردم. ایران از هیچ تلاشی برای آتش بس و پایان جنگ کوتاهی نمی کند.

لاوروف نیز در این مصاحبه خبری گفت: تجارت ما با ایران ۸۰ درصد افزایش یافته و دو کشور تصمیم دارند روابط را گسترش دهند. ما مشترکا معتقدیم که روابط فیمابین باید به سطح بالایی برسد. با این هدف درباره توافق بزرگ دیگر کار می‌کنیم که ابتکار آن توسط رئیس جمهور ایران مطرح شده است. وظیفه ماست که روابط را گسترش دهیم، در حالی که تحریم‌های آمریکا و کشورهای اقماری مانع توسعه روابط شده است.  تجارت ما سال گذشته به حدود ۴ میلیارد دلار رسید. راه‌های خاصی را باید در بخش انرژی، حمل و نقل و کشاورزی، فاینانس و گمرکی  پیدا کنیم. در نیروگاه بوشهر در فاز دوم و سوم کار می‌کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: