ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"دویچه بانک" و "کومرز بانک"

هشدار دو بانک بزرگ آلمان

درباره بحران مالی در این کشور

 
 
 
 
 

 

چند مقام بلندپایه بانکی آلمان با نگرانی از آینده اقتصادی این کشور گفته اند: بانک‌ها باید در آلمان وجوه اضافی را کنار بگذارند تا بتوانند در صورت قطع گاز طبیعی روسیه با افزایش احتمالی بدهی‌ها مقابله کنند.

به گفته لوتز دیدریکس، رئیس BNP Paribas آلمان، در صورت تعلیق کامل گاز روسیه، پیش‌بینی می‌شود که بزرگترین اقتصاد اروپا دچار ورشکستگی شود که در اینصورت وام دهندگان ملزم به تقویت وام‌های شرکتی با سرمایه بیشتر خواهند شد. این نظری است که "بتینا اورلوپ"، مدیر مالی Commerzbank (کومز بانک) که یکی از چند بانک مهم آلمان است در مصاحبه ای با هفته نامه Focus Money  مطرح کرده است.

مقامات ارشد اقتصادی آلمان، نگران تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده خط لوله نورد استریم، که مسیر کلیدی گازی که آلمان را به روسیه متصل می‌کند هستند.

علیرغم این هشدار ها هنوز اتحادیه اروپا در مورد از سرگیری ورود گاز  از روسیه تردید دارند، در حالیکه همگی نگران پیامدهای اقتصادی ناشی از جنگ تحریم‌های کنونی علیه روسیه اند.

در اروپا آلمان در صدر کشورهائی است که صنایع آن وابستگی عمیق و گسترده به گاز روسیه دارد.

"کریستین سوئینگ"، مدیر عامل "دویچه بانک" گفته است که قطع واردات گاز از روسیه باعث "رکود عمیق" خواهد شد. (کومرز بانک و دویچه بانک دو بانک بزرگ آلمان هستند)

با آگاهی از این آینده "اسکار لافونتن" بنیانگذار حزب چپ آلمان که زمانی رهبر حزب سوسیال دمکرات این کشور بود و برای مدتی وزیر اقتصاد و دارائی آلمان، در تازه ترین اظهار نظرش به دولت توصیه کرده که تا بحران به مرحله وخیم نرسیده "هرچه سریع تر شیر گاز "استریم 2" را باز کنید"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: