ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی پوتین برای

رهبران فراکسیون های احزاب در مجلس

روسیه هنوز قدرت و توان

 نظامی خود را نشان نداده است!

 
 
 

 

 

تعطیلات تابستانی مجلس و هیات دولت روسیه آغاز شد. در آستانه این تعطیلات رئیس جمهور روسیه "پوتین" دربرابر رهبران فراکسیون های احزاب در مجلس این کشور در باره مهم ترین مسائل سیاست خارجی و سیاست داخلی سخن گفت. او در این سخنرانی، درباره اوکراین گفت:  خصومت ها در اوکراین و بویژه در دونباس توسط کشورهای غربی آغاز شد نه روسیه. آنها می خواهند ما را در میدان جنگ شکست دهند، بگذارید تلاششان را بکنند! روسیه هنوز در اوکراین دست به هیچ اقدام نظامی جدی نزده است. ما از مذاکرات صلح استقبال می کنیم اما این اوکراین است که تن به مذاکره نمیدهد. البته هر چه دیرتر تصمیم به آغاز مذاکره بگیرند، مذاکرات دشوارتر می شود. اظهارات غربی ها در مورد مبارزه تا "آخرین اوکراینی" بیانگر تراژدی است که غرب برای اوکراین در نظر گرفته است. اوکراین در صورت نپذیرفتن شرایط ما، باید خود را آماده بدترین‌ها آماده کند.

 

روسیه تمام تلاش خود را برای احیای کامل شرایط زندگی در  دو جمهوری مردمی لوگانسک و دونتسک برای همه ساکنان آنها انجام خواهد داد

غربی‌ها باید شکست خود را از آغاز عملیات نظامی ما درک می کردند زیرا شروع این عملیات به معنای فروپاشی بنیادین نظم جهانی آمریکا بود. این آغاز گذار از خودمرکزی لیبرال- جهانی آمریکایی به یک جهان چندقطبی واقعی بود. جهانی نه بر اساس قوانین خودخواهانه ای که توسط کسانی به میل خود ابداع شده که در پس آن چیزی جز میل به هژمونی، مبتنی بر استانداردهای دوگانه ریاکارانه وجود ندارد. بلکه جهانی بر اساس حقوق بین المللی، بر حاکمیت واقعی مردمان و تمدن ها، بر اساس اراده آنها برای زندگی تاریخی خود. بر اساس سرنوشت، ارزش ها و سنت های آنها و ایجاد همکاری بر پایه دموکراسی و عدالت.

همه باید درک کنند که این روند نمی تواند متوقف شود سیر تاریخ توقف ناپذیر است و تلاش‌های دسته جمعی غرب برای تحمیل نظم جدید جهانی خود بر سایر نقاط جهان محکوم به فنا است.

سیاست غرب دسته جمعی به رهبری ایالات متحده برای دهه‌ها نسبت به روسیه بشدت تهاجمی بوده است پیشنهادهای ما برای ایجاد یک سیستم امنیت برابر در اروپا رد شد ابتکارات برای همکاری در مورد موضوع دفاع موشکی رد شد هشدارها درباره غیرقابل قبول بودن گسترش ناتو، به‌ویژه به هزینه جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی، نادیده گرفته شد حتی فکر ادغام احتمالی روسیه در اتحاد آتلانتیک شمالی در مرحله روابط دوستانه ما با ناتو ظاهراً برای اعضای آن پوچ به نظر می رسید.

 چرا؟ فقط به این دلیل که آنها به کشوری مانند روسیه را نمی خواهند به همین دلیل است که آنها از تروریسم و ​​تجزیه طلبی در روسیه و از نیروهای مخرب داخلی و از یک ستون پنجم در کشور ما حمایت کردند همه آن‌ها هنوز از حمایت بی‌قید و شرط غرب جمعی برخوردار هستند.

 

برخی می گویند ما جنگ را در دونباس، در اوکراین آغاز کردیم خیر، این جنگ توسط غرب دسته جمعی آغاز شد، که کودتای مسلحانه غیرقانونی در اوکراین در سال 2014 را سازماندهی و حمایت کرد. سپس نسل‌کشی علیه مردم دونباس را تشویق و توجیه کرد غرب جمعی، محرک مستقیم و مقصر آنچیزی است که امروز در حال رخ دادن است.

 

اگر هدف غرب ان بود که یک درگیری ایجاد کند تا وارد مرحله جدیدی در مبارزه با روسیه و مرحله جدیدی در مهار کشور ما شود، می‌توان گفت که تا حدودی موفق شده است جنگی آغاز شد و تحریم‌ها اعمال شد کاری که در شرایط عادی، انجام آن دشوار می بود.

 

می‌خواهم بگویم و تأکید کنم : ما حامیان زیادی داریم، از جمله در آمریکا و اروپا، و در قاره‌های دیگر و در کشورهای دیگر حامیان زیادی داریم و بی شک بیشتر و بیشتر خواهند شد. حتی در کشورهایی که هنوز اقمار ایالات متحده هستند، این واقعیت هر روز بیشتر درک می شود که اطاعت کورکورانه نخبگان حاکم آنها از اربابشان عموما با منافع ملی آنها مطابقت ندارد، و اغلب بشدت با منافع آنها در تضاد است با گسترش این احساسات در جوامع، در نهایت همه  ناگزیرند به آن توجه کنند.

امروز، این نخبگان حاکم دارند به درجه ای می رسند که آگاهی عمومی را درست جلوی چشمان ما دستکاری می کنند طبقات حاکم کشورهای غربی، که ماهیت فراملی و جهانی دارند، دریافتند که سیاست‌های آنها به طور فزاینده‌ای از واقعیت، عقل سلیم و حقیقت جدا می‌شود و شروع به توسل به روش‌های استبدادی آشکار کرده‌اند.

 غرب که زمانی اصول دموکراتیک مانند آزادی بیان، کثرت گرایی، احترام به عقاید دیگر را اعلام می کرد، اکنون در مسیر انحطاط دقیقاً به عکس ان تبدیل شده یعنی به توتالیتاریسم از جمله سانسور، بسته شدن رسانه ها، خودسری علیه روزنامه نگاران و شخصیت های عمومی این ممنوعیت ها نه تنها به فضای اطلاع رسانی، بلکه به سیاست، فرهنگ، آموزش، هنر و تمامی حوزه های زندگی عمومی در کشورهای غربی نیز تسری پیدا کرده است علاوه بر این، آنها می کوشند این الگوی لیبرالیسم توتالیتر  و ممنوعیت‌های تعمیم‌یافته را هم بر کشورهای خود و هم بر کل جهان تحمیل کنند.

 غرب در ایجاد اختلاف و سردرگمی در روسیه شکست خورده و موفق نخواهد شد ابتکار عمل برای برابری سربازان جمهوری های خلق لوگانسک و دونتسک در همطرازی با سربازان روسی ابتکار درستی است و من از آن حمایت می کنم. آنها مشترکا مرزهای این دو جمهوری را حفاظت خواهند کرد.

ما به اهداف خود در «عملیات ویژه» قطعاً دست خواهیم یافت. در این باره تردیدی وجود ندارد. من سیاستمداران روسیه را بعنوان «دولتمردان و میهن پرستان واقعی» می ستایم. آنها از ابتدا از «عملیات ویژه» در اوکراین حمایت کردند. ما همه در یک خانه زندگی می کنیم  و چيزي مهم تر از سرنوشت سرزير پدري ما نيست"

 

اقتصاد روسیه بسیار با ثبات تر از آن چیزی بود که منتقدان خارج از کشور انتظار داشتند. در حوادث اخیرا کاملا آشکار شد که پایه های اساسی اقتصاد روسیه بسیار با ثبات تر از آن چیزی است که در خارج از کشور تصور می کردند. تحریم ها علیه روسیه مشکلاتی را به وجود آورد، اما به هیچ وجه مطابق با آنچه «آغازگران حمله رعد آسای اقتصادی علیه روسیه انتظار داشتند» نبود. علاوه بر این، مقامات روسیه موفق شدند پیامدهای منفی «اقدامات غیردوستانه و آشکارا خصمانه» را به حداقل برسانند. خروج برخی از شرکت های خارجی از روسيه به نفع برخی دیگر از بخش های اقتصاد خواهد بود.

 

من می خواهم توجه را به یک موضوع جلب کنم: بالاخره کشور ما یک زندگی آرام معمولی دارد، تابستان است، تعطیلات است، زندگی فرهنگی است، نمایشگاه ها... اما فرزندان ما در حال حاضر زیر گلوله کار می کنند. شما متوجه می شوید؟  آنها جان خود را به خطر می اندازند و رفقای خود را در نبرد برای منافع کشور از دست می دهند به همین دلیل شما نمایندگان را مخاطب قرار می دهم تحکیم جامعه بسیار مهم است اما برای حمایت از نیروهای مسلح نیازمند برنامه ملی هستیم بسیار مهم است که سربازان ما این حمایت را احساس کنند به آنها قدرت خواهد داد و این برای گرفتن نتیجه نهایی بسیار مهم است هدف ما در هر صورت محقق خواهد شد، شکی نیست اما اگر فرزندان ما پشتیبانی میهن و حمایت مردم ما را احساس کنند، کار کردن و انجام مأموریت‌های رزمی آسان‌تر خواهد بود

 

درپایان این دیدار، "زوگانف" رهبر حزب کمونیست روسیه و رهبر فراکسیون همین حزب در مجلس دولتی "دوما" گفت:

من 26 فراز از سخنرانی رئیس جمهور را بسرعت یادداشت کردم و در اینجا حمایت خودم را از این سخنرانی و بویژه این 26 فرازی که تهیه کرده ام اعلام می کنم. من امیدوارم در پایان تعطیلات تابستانی، رئیس جمهور نظام سوسیالیستی را در کشور اعلام کند.

پوتین در پاسخ گفت: البته ما نظام بازار را باید حفظ کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۹ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: