ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از مرزهای ایران

سالی 2 میلیارد دلار کالای

قاچاق کره ای وارد می شود

 
 
 

 

 

اغلب دخالت های رهبر جمهوری اسلامی در امور داخلی کشور، اعم از اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، علیرغم اظهار نظرهای چاپلوسان حکومتی که در همین حد چاپلوسی باقی می مانند، نتیجه ای نداشته مگر بی اعتباری این نظرات در جامعه. از واکسن کرونا و تقسیم جامعه به خودی و غیرخودی، آتش به اختیار اعلام کردن لباس شخصی ها تا افزایش جمعیت و حجاب و ...

نمونه زیر یکی از آنهاست. وی دو سال پیش در یک سخنرانی با ورود و یا واردات اجناس کره ای مخالفت کرد. با امید فشار به آن کشور و آزاد شدن پولهای بلوکه شده نفتی ایران در کره جنونی که بین 7 تا 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود. حاصل این توصیه موکد، همان شد که ممنوعیت ورود واکسن به ایران. واردات وسائل الکترونیک و مصرفی کره ای به ایران دشوار شد اما به موازات آن قاچاق همین وسائل گسترش یافت و بازار همچنان در اختیار کره جنوبی باقی ماند. این حجم وسیع واردات اجناس کروه جنوبی نه توسط کولبرها که توسط شبکه های قاچاق از داخل خود حکومت گسترش یافت و اکنون سالانه نزدیک به دو میلیارد دلار یخچال و جارو برقی و ماشین ظرف شوئی و لباس شوئی و انواع دیگر این نوع وسائل وارد ایران شده و علنا توزیع می شود و در فروشگاهها موجود است، البته با افزایش قیمت. یعنی توصیه رهبر به گسترش وارد شدن این وسائل از کره جنوبی به ایران و گران شدن آن تمام شد که به ضرر مصرف کننده داخلی بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفته است:  ارزش لوازم خانگی قاچاق در بازار ایران به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سال می‌رسد. این حجم قاچاق کار کولبرها نیست، کدام کولبر یخچال دو در ساید بای ساید ۲۰۰ کیلویی را می تواند روی کولش گذشته و از کوهها عبور کند و آن را وارد ایران کند؟

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: