ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خلاصه ۱۶ خبر

اخباری که رسانه های غرب

و ایران آنها را سانسور می کنند! 
 
 

 

 

بی رحمانه ترین سانسور خبری را غرب به مردم جهان و از جمله مردم ایران تحمیل کرده است. بویژه که رسانه های داخل کشور نیز مثل طوطی این سانسور خبری را اجرا می کنند. از میان اخبار چند روز گذشته، 16 خبر را خلاصه کرده و منتشر می کنیم تا ببینید و بخوانید که از چه خبرهائی اطلاع ندارید و رسانه های غرب چگونه ما را سانسور می کنند. دو فیلم خبری که می بینید یکی از اعتراضات کشاورزان لهستان علیه گرانی است و دیگری پیوستن آتش نشان های هلند به کشاورزان معترض این کشور:

 

1- بانک های روسی بیشتر به سیستم انتقال بانکی ملی چین CIPS متصل می شوند.  این سیستم امکان می دهد مستقیماً به "یوان" پرداخت کنید. گازپروم بانک در حال حاضر روی اتصال مستقیم به سیستم چین کار می کند. بزودی در هر کشور متمدن جهان، یوان در مبادلات ارزی حاضر می شود.

 

2- بانک مرکزی هند تسویه حساب های تجاری بین المللی را به روپیه تایید کرده است. این اقدام گام مهم دیگری در راستای «دلارزدایی» اقتصاد جهان است.

 

3- وبگاه چینی گلوبال تایمز نوشت: ترور شینزآبه نخست وزیر اسبق ژاپن قطعا به سود جناح راست ژاپنی تمام خواهد شد. آنها از این ترور استفاده خواهند کرد تا دولت را برای مشارکت فعال ژاپن در QUAD  (گروه بندی جدید امریکا، استرالیا، انگلستان برای تشکیل ناتوی جدید در شرق آسیا را تسهیل کنند. نیروهای دست راستی ژاپن ممکن است در بحبوحه رکود اقتصادی و شکاف‌های اجتماعی، فعال‌تر شده و دوباره به جنگ دست بزنند.

روی دیگر نتیجه این ترور می تواند این شود که بازنگری قانون اساسی ژاپن را در جهت صلح‌طلبی تسریع کند و تأثیرات جدی در سیاست خارجی، مانند روابط با چین و ایالات متحده ایجاد کند.

 

4- تظاهرات گسترده کشاورزان لهستانی در ورشو پایتخت این کشور در اعتراض به افزایش قیمت کود و واردات محصولات کشاورزی. معترضان فریاد می زدند: "کمربند خود را نبندید، مشت خود را ببندید." در پوسترهای آنها نوشته شده است: "گربه های چاق بروید سر کار!"، "نمی گذاریم ما را فریب بدهید!".

 میخال کولودزیچاک، رئیس سازمان آگرونیا که این تظاهرات اعتراضی را آغاز رهبری می کند گفت: آنها که اکنون با بالا رفتن تورم درآمد کسب می کنند، شرکت های دولتی هستند که حاشیه سود خود را افزایش می دهند و حتی بیشتر درآمد دارند.  آنها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند که زندگی برای ما سخت میگذرد.

 

5- رئیس کمیسیون انرژی پارلمان آلمان: خودمان بیشترین آسیب را از تحریم های وضع شده علیه روسیه متحمل شده ایم. در حال حاضر، ما به پوتین هیچ آسیبی نمی‌رسانیم. و این سیاست به نظر من اشتباه است.  بدون حامل های انرژی روسیه، آلمان با کاهش ۱۲ درصدی تولید ناخالص داخلی مواجه خواهد شد و این یک "فاجعه مطلق" است.

 

6-  اداره مدیریت اضطراری شهر نیویورک ویدئویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که حاوی دستورالعمل هایی در مورد حمله اتمی است. در این ویدئو آمده است:

وقتی یک حمله اتمی رخ داد، از من نپرس حالا چکار کنیم؟! می خواهم سه مرحله مهم را به خاطر بسپارید.

مرحله اول، نشستن در ماشین خوب نیست، سریعا وارد خانه شوید و از پنجره ها دور باشید.

مرحله دوم، داخل خانه بمانید، همه درها و پنجره ها را ببندید. زیرزمین دارید؟ به آنجا بروید، اگر ندارید، تا جایی که می توانید به مرکز ساختمان بروید. اگر بعد از انفجار بیرون بودید، فوراً خود را بشوئید. تمام لباس های بیرونی را در آورید تا گرد و غبار رادیواکتیو یا خاکستر روی بدن شما نرود.

مرحله سوم، منتظر اطلاعات تکمیلی باشید. برای اطلاعات بیشتر رسانه ها را دنبال کنید. حتماً برای هشدارها و به‌ روزرسانی‌های رسمی در Notify NYC مشترک شوید و تا زمانی که مقامات نگویند امن است بیرون نروید.

 

7- سفارت آمریکا در اوکراین با صدور اطلاعیه ای از شهروندان آمریکایی در این کشور خواست تا فوراً این کشور را ترک کنند. همچنین به شهروندان آمریکایی توصیه می شود از تجمعات جمعی و رویدادهای عمومی خودداری کنند، زیرا "می توانند به اهداف نظامی برای روس ها تبدیل شوند."

 

8- رئیس مجمع بین‌المللی پورنیما آناند از برنامه‌های عربستان، مصر و ترکیه برای پیوستن به بریکس خبر داد. عضویت برخی از کشورها در سال 2023 - در اجلاس بعدی انجمن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

9- روزنامه «هراپاراک» نوشت روسیه در حال ساختن یک پایگاه نظامی جدید در ارمنستان است و قرار است دو هزار نظامی در پایگاه مستقر شوند که این به مفهوم کمک به ایروان در مقابل حملات خارجی است.

 

10- تلگراف انگلیس: سناریوی قیامت در صورت زمستان بدون گاز روسیه. پیامدهای کاهش عرضه از روسیه وخیم است.  گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که توقف کامل گاز روسیه، قبض‌های برق را تا ۶۵ درصد دیگر افزایش می‌دهد و آن را به ۵۰۰ یورو در ماه در اروپا می‌رساند. این بانک معتقد است که توقف کامل گاز روسیه منجر به رکود اقتصادی در منطقه یورو خواهد شد.

 

11- تحلیلگر آمریکایی اسکات ریتر که یک تحلیلگر نظامی آمریکایی و بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل است میگوید:

ایالات متحده ارتشی ندارد که بتواند جنگی تمام عیار در اروپا به راه بیندازد و اگر جو بایدن، کشور را وارد رویارویی مستقیم با روس ها کند، ارتش ایالات متحده شکست خواهد خورد. ارتش روسیه از ۷۰ درصد سربازان قراردادی تشکیل شده است و آنها وظایف خود را می دانند.  روس ها واحدهای جنگ سرد را بازگردانده اند.  آنها نه تنها برای مبارزه، بلکه برای پیروزی نیز آماده هستند. فرماندهان گردان‌های نیروهای مسلح روسیه که در عملیات ویژه در اوکراین شرکت می‌کنند بهترین‌هایی هستند که جهان تا به حال دیده است. در حالی که آمریکا بیست سال با چوپان ها و شورشیان در عراق و افغانستان جنگید، ارتش روسیه در حال جمع‌آوری قدرت بود و قدرت خود را هدر نمی‌داد و برای نبرد آماده می‌شد.

 

12-  تورم در ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر یعنی ۹.۱ درصد رسیده است، اتفاقی که باعث شده انتقادات از عملکرد جو بایدن، رئيس جمهوری این کشور افزایش یابد و مشکلات اقتصادی مردم این کشور بیش از گذشته نمایان شود.

 

13-  دولت اسپانیا برای جبران افزایش قیمت ها هزینه بلیت حمل و نقل عمومی را در سراسر تخفیف صد درصدی داد و مجانی اعلام کرد.

 

14-  امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه ۱۴ ژوئیه در جریان اولین مصاحبه تلویزیونی خود در دومین دورۀ پنج سالۀ ریاست جمهوری‌اش، مهمترین چالش‌های پیش‌روی دولت را

بازگشت جنگ به قاره اروپا دانست و پس از مرور تحولاتی که طی چهار ماه اخیر در اوکراین روی داده، اعلام کرد که نه تنها قصدی برای کاهش بودجۀ ارتش فرانسه ندارد، بلکه «برعکس» این بودجه را افزایش خواهد داد و از هر امکانی برای تقویت ارتش فرانسه استفاده خواهد کرد.  او ارتش فرانسه را یکی از قوی‌ترین ارتش‌های اروپا با سرعت واکنش بسیار بالا توصیف کرد که به قدرت «بازدارندگی هسته‌ای» مجهز و «آمادۀ» مقابله با هر اتفاقی است.

 

15- «پوتین» مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و ایران را امضا کرد. امضای این مصوبه توسط رئیس جمهور روسیه در حالی صورت می‌گیرد که مجلس دوما در نشست روز سه‌شنبه هفته گذشته پروتکل توافق موقت منتهی به تشکیل منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در تاریخ ۱۷ مه ۲۰۱۸ را تصویب کرد. این سند در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ در تهران امضا شد.

 

16- صادرات نفت روسیه در ماه ژوئن با وجود کاهش حجم صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی، از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفت که نسبت به ماه گذشته ۷۰۰ میلیون دلار افزایش داشت.  مصرف کنندگان اصلی همچنان کشورهای اتحادیه اروپا، چین و هند باقی بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: