با خرید طلا به کمک دلارهای ذخیره شده

"چین" خود را آماده

نبرد آخر با امریکا می کند!

 

پیش بینی تاریخی "تونی بلر"

پایان عمر جهان تک قطبی

و تولد جهان چند قطبی

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۱۹ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۶-۲۸ تیرماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۶-۲۸ تیرماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۶-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۶-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۶-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار ورزشی


۲۶-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۸ تیر

هوشیاری حکام عربستان

در جریان سفر بایدن

پیام و هشدار اتمی

وبموقع کمال خرازی درتهران

سفر بی دستآورد بایدن به عربستان پایان یافت و او "تاتی تاتی" کنان به امریکا بازگشت. مهم ترین هدف او از این سفر، بر خلاف جنجال تبلیغاتی که اسرائیل و تلویزیون های فارسی زبان خارج کشور راه انداختند، نه تشکیل محور متحدی از کشورهای خلیج فارس به رهبری اسرائیل علیه ایران، نه افزایش تولید نفت، نه اعلام تکراری تهدید به اجازه ندادن به تولید سلاح اتمی در ایران، بلکه جستجوی چاره ای برای وحشت بزرگ بود. این وحشت، یعنی گسترش پیوند اقتصادی چین و عربستان و رابطه نفتی و نظامی روسیه با عربستان. بی اعتنائی ولیعهد پر قدرت عربستان به بایدن، نشان داد که عربستان استراتژی خود را برای پیوستن به جاده ابریشم، دو پیمان شانگهای و بریکس و محور اوروآسیا تدوین کرده و تصمیم خود را گرفته است. عربستان نیز با اوضاع جهانی و افول قدرت دلار که ادامه آن افول قدرت امریکاست بخوبی آشناست و مجموع حاکمیت عربستان توانسته بر همین محور متحد شود و چفت و بس را چنان ببندد که امریکا نتواند سناریوی برکناری عمران خان در پاکستان و یا سرنوشت "شینزو آبه" در عربستان هم تکرار کند! بخشی از گرایش عربستان به عادی ساختن روابط خود با ایران نیز ادامه همین استراتژی است. در ایران نیز با چراغ خاموش همین مسیر اما با تاخیر و لنگان لنگان طی می شود با این تفاوت که حکومت نتوانسته صادقانه با مردم صحبت کرده و یک بسیج ملی و عمومی برای پیشبرد این سیاست ایجاد کند.

پاسخ "گنُده گوئی" های اسرائیل همان سخنان کمال خرازی وزیر خارجه دولت خاتمی و رئیس شورای راهبری سیاست خارجی بیت رهبری است که روز گذشته اعلام کرد ایران به آسانی می تواند سلاح اتمی را برای دفاع از کشور در برابر هر تجاوزی تولید کند.

هر نیرو و جریان سیاسی که چشم امید به حمله نظامی به ایران، با این خوش خیالی که حکومت می رود و آنها می آیند نداشته باشد و تمامیت ارضی ایران برایش مقدم باشد، از آنچه که خرازی گفت حمایت می کند. جهان در حال پوست انداختن است و این احتمال که امریکا و متحدانش، در صورت ضعف ایران دست به ماجرا آفرینی های هولناک بزنند وجود دارد و در این صورت، ایران هم باید کلاه خود را محکم نگاه دارد و در کنار متحدان خود در برابر این احتمال آماده شود. جمهوری اسلامی در صورت تولید بمب اتمی، آن را در میدان فردوسی تهران منفجر نخواهد کرد و همه مخالفان سیاست های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حکومت در داخل کشور، این را باید آویزه گوش خود کنند. مخالفت و مقابله با سیاست های غلط داخلی امری است داخلی و ارتباطی با سیاست خارجی و تولید موشک و بمب اتم ندارد و نباید تسلیم جنجال های اسرائیل و تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور که آن را به کمک مفسران در صف ایستاده خود پیش می برند شد. هر  جریان و نیروئی که امروز ضرورت پیوند ایران با جبهه شرق را برای حفظ کشور درک نکند، به درک سیاسی خود از جهان و تغییرات پیش رو باید شک کند! در همین شماره پیک نت، دو مطلب در باره میلیتاریزه شدن ژاپن و پیش بینی های چین از آینده جهان منتشر کرده ایم که امیدواریم خوانندگان این عنوان اول این دو مطلب را هم با دقت بخوانند.


ژاپن بار دیگر میلیتاریزه می شود

امریکا می خواهد به دوران

جنگ دوم جهانی باز گردد


عمران خان را امریکا سرنگون کرد

مردم پاکستان به قدرت باز می گردانند


نه مجلس می گوید و نه دولت

سهم ایران از کریدور

شمال به جنوب چیست؟


عنوان اول پیک نت ۲۶ تیر

این مصاحبه را گوش کنید

تا بدانید چقدر نمیدانید!

علیزاده مدیر یک سایت روی یوتیوب است. با افراد مختلف گفتگو می کند و بدلیل تسلطی که به امور ایران و جهان دارد، این گفتگوها بسیار مفید است و صد افسوس که صدا و سیمای جمهوری اسلامی درهای خود به روی این افراد بسته است و یگانه راه کار با مخالفان سیاست خارجی جمهوری اسلامی را بازداشت میداند. چنانکه اخیر تاج زاده و شماری از سینماگران و هنرمندان را بازداشت کرده است. ما یقین داریم که اگر حسن نیتی در میان بازداشت کنندگان وجود داشته باشد، مناظره با کسانی که علیزاده با آنها گفتگو می کند به مراتب کارساز تر از بازداشت و زندانی کردن این و آن است.

شاید یگانه عیب این برنامه نام آن "جدال" باشد در حالیکه جدالی در میان نیست و نقطه نظراتی است که بیان می شوند. اخیرا با احمد صالحی گفتگوی بسیار جالبی کرده است که امیدواریم وقت گذاشته و آن را گوش بدهید. این گفتگو درباره مناسبات پر سود با روسیه است و ای کاش آنها که عادت کرده اند طوطی‌وار یک اظهار نظری درباره مناسبات با روسیه بکنند، این گفتگو را گوش کنند تا بدانند چقدرنمیدانند.


سیستم های بانکی

روسیه و ایران ادغام می شوند

موسسه پژوهشی روسترات

ترجمه- کیوان خسروی


جنبه های مثبت لایحه

موافقتنامه امنیت اطلاعات

سیامک زند


چه کسانی این جنجال ها را می سازند؟

پایان  دو هفته جنجال

و فضا سازی بر سر حجاب


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت یکشنبه که مصاحبه علیزاده با صالحی روی کانال "جدال" بود نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ بیننده و خواننده داشت. این آمار برای مدیر برنامه "جدال" هم باید جالب باشد. ما هم بسیار خوشحالیم که خوانندگان پیک نت این مصاحبه را گوش کردند تا بلکه از دلائل پوچ روسیه ستیزی آشنا شوند. یکی از خوانندگان پیک نت از مشهد برای ما نوشته است: دوستان پیک نت! واقعا تا این مصاحبه مسلط آقای صالحی را درباره نگاه به شرق و روسیه را نشنیده بودم خیلی چیزها را نمیدانستم. این فقط نظر من نیست، در کانال تلگرامی که داریم برای دوستان آنجا هم فرستادم که همگی با من همنظر بودند. چقدر کار زیبایی کردید که در عنوان اول پیک نت این مصاحبه را منتشر کردید تا هرچه بیشتر بخوانند و چقدر متاسفم که حکومت مجال انتشار این نوع مطالب را نمیدهد. خوشبختانه روی فیسبوک پیک نت نیز همین گفتگو بیشترین خواننده و شنونده را داشت و ۲۲ نفر نیز آن را در فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران