سرمقاله راه توده ۸۴۱

ایران به گذرگاه پر سنگلاخ

برای پیوستن به‌جبهه‌شرق رسیده

 

آلمان بار دیگر هوای

تسلط بر اروپا به سر زده!

جرمان فارن پالیسی- برگردان رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۲۰ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۹-۲۸ تیرماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۹-۲۸ تیرماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۹-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۹-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۹-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار ورزشی


۲۹-۲۸ تیرماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۹ تیر

فصل تازه ای از روابط

ایران- روسیه رقم خورد!

پوتین رئیس جمهور روسیه، که از آغاز ورود ارتش روسیه به اوکراین، بسیار کمتر از گذشته از مسکو خارج می شود، به بهانه کنفرانس "آستانه" اما مهم تر از آن، برای محرمانه ترین گفتگوها با رهبر جمهوری اسلامی وارد تهران شد. مثل همیشه با هواپیمای مخصوص خود، گارد محافظ خود و اتومبیل مخصوص و تشریفاتی خود. حتی دالان خروج از هواپیما نیز سرپوشیده بود. همه این تدابیر برای پیش بینی هر حادثه ای در تهران بود که در صورت وقوع به یک رویداد تاریخی تبدیل شود.

او بلافاصله پس از ورود به تهران به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت و گفتگوها، پس از عکسهای تشریفاتی آغاز شد. گفتگوهائی که در چارچوب روابط راهبری ایران و روسیه و تثبیت قطعی تر حضور ایران در بریکس و شانگهای و اورو آسیاست. بلافاصله خبرگزاری های داخلی اعلام کردند که بین ایران و روسیه یک تفاهم نامه بی‌سابقه در صنعت نفت و گاز بسته شد. قراردادی ۴۰ میلیارد دلاری میان ایران و شرکت گازپروم. همان شرکتی که آلمان با کوته فکری و دنباله روی از دستورات امریکا از آن خارج شد و حالا وحشت از زمستان سرد خانه ها، گرانی تولیدات و خوابیدن صنایع آلمان روز به روز بیشتر می شود. این تفاهم نامه بصورت آنلاین صورت گرفت. این بزرگترین تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران است که در طول تاریخ این صنعت در ایران بی‌سابقه است. توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و سایر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه است. آنچه را که غرب نداد و نمیدهد، می توان از شرق گرفت و مملکت را به پیش برد.

------

هر گونه پاسخ به خواست های به حق کارگران، کارمندان، بازنشستگان، معلمان و ....از معبر این نوع سرمایه گذاری ها و ایجاد شغل و کار و درآمد زائی می گذرد و نه دادن خیریه و "یارانه". اینست آن نکته محوری که رسانه های داخل کشور اگر حسن نیت داشته باشند و دستشان در جیب اتاق بازرگانی و سرمایه داری تجاری نباشد باید وسیعا از آن حمایت کنند و مسئله را برای مردم توضیح بدهند. اگر چند سال پیش کارشکنی نشده بود چین نیز ۴۰۰ میلیارد دلار برای توسعه راه ها و راه آهن ایران سرمایه گذاری کرده بود و نتیجه همان میشد که در بالا اشاره کردیم. راه حل اینست، نه بازداشت و زندانی کردن آنها که کمرشان زیر بارگرانی خم شده و خیابان را تنها تریبون خود میدانند. بجای دستگیری و بازداشت معترضان، باید آنهائی را خلع قدرت کرد که در تمام سالهای گذشته از کنار "تحریم" ها مملکت را غارت کردند و تورم و بحران اقتصادی را به خانه های مردم بردند. ما، نمی گوئیم امریکا و غرب با اعمال تحریم ها و سیاست های ماجراجویانه داخلی در این فاجعه در کنار سرمایه داری مافیائی - تجاری نقش نداشتند، طبیعی است که داشتند اما مگر کوبا و ونزوئلا زیر فشار همین تحریم ها نبودند و نتوانستند مردم را پشتیبان حکومت برای عبور از دشواریها نگهدارند؟


در دیدار با یکدیگر

سخنان و نظرات مشترک

پوتین و رهبر جمهوری اسلامی


قرار داد ۲۵ ساله خرید گاز

اولین نتیجه سفر اروغان به تهران


با جنگ در اوکراین

فضای سیاسی به روی

حزب کمونیست روسیه باز تر شد

نعمت بوستانی- کانال ۱ تلویزیون روسیه


دوران ماه عسل با امریکا

چند سالی است که سپری شده!

این دو دیدار، بهتر و بیشتر از هر تفسیری، دلائل آن شکست سیاسی سفر بایدن به عربستان را نشان میدهد. همچنان که هوشیاری ولیعهد پر قدرت عربستان را که در سفر بایدن به این کشور نشان داد، تیزهوش تر از جمع حاضر در کاخ سفید است. آنچنان با هوش و آینده نگر که راههای گشودن باب مناسبات رسمی میان ایران  عربستان را هموار کرده و بدنبال خود عراق و مصر و اردن را هم خواهد کشید. گره یمن که باز شود، اوضاع بکلی دگرگون خواهد شد. قرار داد جدید نفتی که عربستان با چین بسته و نقشی که روسیه در اوپک پلوس در کنارعربستان دارد و پیوندی که این دو کشور با ایران برقرار کرده اند عملا حملات ماجراجویانه به تاسیسات نفتی عربستان را منتفی می کند. همچنان که راه مصالحه ملی را در یمن هموار.


فرمانده ارتش بریتانیا

بیماری پوتین شایعه دروغ بود

ترور او هم ممکن نیست!


برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

اردوغان بار دیگر "دبه" در آورد!


جنگ اوکراین زمینه ساز

جنبش اعتراض در اروپا شده


راه توده ۸۴۱ منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره ۹۴۱ (چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نگاهی دارد به سفر ناکام رئیس جمهور امریکا به عربستان و برجسته تر شدن رابطه و نقش چین و روسیه با این کشور و درس هائی که ایران باید از آن بگیرد. آخرین بخش از خاطرات مترجم استالین از کنفرانس تهران نیز در این شماره منتشر شده است. در پایان این کنفرانس، استالین به دیدار خانواده پهلوی رفت و چند کلامی تاریخی خطاب به آنها گفت که در شماره آینده راه توده آن را منتشر خواهیم کرد. چرچیل حاضر نشد به قصر شاه برود بلکه اجازه داد شاه به دیدار او در سفارت انگلستان برود که عکس هر دو دیدار را منتشر خواهیم کرد. در همین شماره راه توده مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

عقب ماندگی سیاسیون و رسانه های ایران برای درک تحولات جهانی، نباید فراموش کرد آمادگی ایستادگی در برابر امریکا را، گردش به شرق هرگز به معنای نفی اقتصاد ملی با برنامه نیست، شاه از کوتا می ترسید اما با انقلاب سرنگون شد، جهان به دو جبهه تقسیم میشود و ایران در کدام جبهه باید بایستد؟، "بریکس" جبهه ای نوین درعرصه جهانی، سنگر نظام در این اوضاع بحرانی کشور، حجاب است؟، زمین لرزه سیاسی در ایتالیا، عربستان سعودی چین را به امریکا ترجیح میدهد، میلیتاریسم ژاپن متحد هیتلر شد و حالا متحد امریکا، جنگ پنهان چین با دلار برای پایان سلطنت دلار، بازی انگلیس و امریکا با فدائیان اسلام و آیت الله کاشانی، دو اندیشه وتفکر در دوران امیرکبیر. 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


با خرید طلا به کمک دلارهای ذخیره شده

"چین" خود را آماده

نبرد آخر با امریکا می کند!


پیش بینی تاریخی "تونی بلر"

پایان عمر جهان تک قطبی

و تولد جهان چند قطبی


عنوان اول پیک نت ۲۸ تیر

هوشیاری حکام عربستان

در جریان سفر بایدن

پیام و هشدار اتمی

وبموقع کمال خرازی درتهران


ژاپن بار دیگر میلیتاریزه می شود

امریکا می خواهد به دوران

جنگ دوم جهانی باز گردد


عمران خان را امریکا سرنگون کرد

مردم پاکستان به قدرت باز می گردانند


عنوان اول پیک نت ۲۶ تیر

این مصاحبه را گوش کنید

تا بدانید چقدر نمیدانید!

علیزاده مدیر یک سایت روی یوتیوب است. با افراد مختلف گفتگو می کند و بدلیل تسلطی که به امور ایران و جهان دارد، این گفتگوها بسیار مفید است و صد افسوس که صدا و سیمای جمهوری اسلامی درهای خود به روی این افراد بسته است و یگانه راه کار با مخالفان سیاست خارجی جمهوری اسلامی را بازداشت میداند. چنانکه اخیر تاج زاده و شماری از سینماگران و هنرمندان را بازداشت کرده است. ما یقین داریم که اگر حسن نیتی در میان بازداشت کنندگان وجود داشته باشد، مناظره با کسانی که علیزاده با آنها گفتگو می کند به مراتب کارساز تر از بازداشت و زندانی کردن این و آن است.

شاید یگانه عیب این برنامه نام آن "جدال" باشد در حالیکه جدالی در میان نیست و نقطه نظراتی است که بیان می شوند. اخیرا با احمد صالحی گفتگوی بسیار جالبی کرده است که امیدواریم وقت گذاشته و آن را گوش بدهید. این گفتگو درباره مناسبات پر سود با روسیه است و ای کاش آنها که عادت کرده اند طوطی‌وار یک اظهار نظری درباره مناسبات با روسیه بکنند، این گفتگو را گوش کنند تا بدانند چقدرنمیدانند.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) درباره هوشیاری حکام عربستان در جریان سفر بایدن روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب بیشترین مخاطب را داشت. همین عنوان اول روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران