ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

متروپل یک شبه فرو نریخت

ترک ها را نخواستند ببینند!

قربان رضا احمدی

 
 
 

 

 

متروپل یک شبه فرو نریخت، بلکه سالهاست دارد ذره ذره فرو می ریزد. ما ترک های ریز را نمی بینیم تا وقتی که یکباره آوار می‌شود.

وقتی انقلاب فرهنگی شد و بهترین و نخبه ترین جوانان کشور را به جرم خواندن یک نشریه یا هواداری از یک نفر یا یک  گروه خاص اخراج کردند و اکثر آنها کوچ کرده و بهترین استادان عالم در غربت شدند اولین ترک بوجود آمد.

دهه شصت شد با سهمیه ها عملا ۴۰ درصد از افراد با استعداد را حذف کردند و این دومین ترک بود.

دهه هفتاد تب مهندسی بالا گرفت. با آموزشگاه های خصوصی که عملا با طراحان کنکور یکی بودند مثل آموزشگاه ق...و کلاس های خصوصی سومین ترک نمایان شد.

با گسترش بی کیفیت آموزش عالی در مکان های فاقد امکانات اولیه چهارمین ترک  بود.

با آموزش همزمان مدیران دولتی در کار ادارات و درس خواندن در  دانشگاه و تب عنوان استادی به هر قیمتی برای مدیر دولتی شد پنجمین ترک.

با ورود دولت مهرورز احمدی نژاد و ۱۵ برابر کردن ظرفیت مدرک ارشد و دکترا و استاد شدن اکثر جامعه مهندسی  ششمین ترک برداشته شد.

با تغییر نکردن قانون نظام مهندسی بعد از ربع قرن ترک هفتم وارد شد.

شرکت های صوری و امضا فروشی ترک هشتم بود.

ساخت مسکن های مهر بی کیفیت و سکوت جامعه مهندسی و خوشحالی از امضا کارهای چند هزار متری مسکن مهر شد ترک نهم.

انتخابات هیت مدیره هشتم  و رد صلاحیت فله ای و  سکوت جامعه مهندسی و سکوت اعضای رد صلاحیت شده هیت مدیره هشتم  به جز ۵۹ نفر  و ادامه دخالت های بی دلیل جریان خاص وزارت خانه در هیئت مدیره نهم در کوچکترین تصمیم گیری ها از نحوه انتخابات تا محل انتخابات شورای مرکزی و عدم اجازه شرکت روسا در جلسات شورای مرکزی دهمین  ترک وارد شد.

و ......

آخرین ترک فروریختن متروپل بود. حکومتی که بقول شما جامعه را به دو گروه کوچک خودی و گروه بزرگتر غیر خودی تقسیم کرده خروجی اش عبدالباقی هاست. نظام مهندسی اش فقط نامه می زند، مسکن و شهرسازی اش خشت روی آب می شود و شهرداری اش تحت حمایت سپاه قدرت مطلق  و غیر پاسخگو و  مهندسان باسوادش در حاشیه جامعه، راننده اسنپ و دستفروش و متروپل ها روی سر مردم خراب می شود.

فرو ریختن متروپل یک شبه اتفاق نیافتاد بلکه عقبه وسیع دارد که بخش کوچکی از آن را نام بردم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۱ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: