ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تشدید تقابل

اسرائیل و ایران در منطقه

موسسه روسترات . ترجمه- کیوان خسروی

 
 
 

 

 

اسرائیل و ایران در هفته های اخیر وارد مرحله تازه ای تقابل شده اند. همزمان با بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و ایران، اسراییل که خود را درحالت جنگی با سوریه میداند، (به امید جدا کردن سوریه از ایران) با «اسد» وارد مکاتبه رسمی شده است، درعین حال که او را تهدید حمله به اقامتگاه شخصی‌اش «در صورت افزایش نفوذ تهران در سوریه» کرده است.

تل آویو در لبنان نیز به همین اندازه گستاخانه رفتار می کند. جنگنده های اسرائیلی به «نبطیه» در نزدیکی «صور» و «ناقوره»، در مناطق سنتی حزب‌الله حمله کردند. در پاسخ، دبیر کل حزب الله نیز قول داد از استخراج نفت و گاز اسرائیلی ها از محدوده های مورد مناقشه جلوگیری خواهد کرد.

ادعاها و هشدارهای اسرائیل درباره تدارک ایران برای اقداماتی تروریستی علیه شهروندان توریست اسرائیل در ترکیه را هم باید به این تشدید تقابل اضافه کرد. همچنان که اقدامات تروریستی اسرائیل در ایران را.

امروز به وضوح اوضاع در حال تشدید تنش است. توافق هسته ای با ایران از مسیر خارج شده و هر دو کشور با چهار دست و پا تلاش می کنند تا نقشه های بایدن افزایش نفت سعودی ها به نتیجه نرسد.  تلاشی که نتیجه آن به نفع روسیه تمام خواهد شد. «سرگئی لاوروف» در پی یافتن زمانی جهت سفر به ایران است.

https://russtrat.ru/poziciya-eleny-paninoy/15-iyunya-2022-1152-10754


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: