ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زلنسکی، جانسون را

در سفر به کیف "سر کار" گذاشت!

 
 
 

 

 

سفر جانسون نخست وزیر انگلستان به کیف، بلافاصله پس از بازگشت رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا از این کشور، کاملا آشکار ساخت که بین اروپائی ها اختلاف نظرات جدی در باره جنگ اوکراین، تحریم ها علیه روسیه و تصوراتی که درباره پیروزی بر ارتش روسیه در اوکراین وجود داشت بوجود آمده است. اگر چنین نبود، جانسون همراه با سه رهبر اروپائی به کیف می رفت. شواهد نشان میدهد که موضوع اختلاف طرح صلح و پیشنهاد مذاکره ایست که آن سه رهبر اروپائی با خود به کیف بردند و آن را به زلنسکی اطلاع دادند. جانسون نیز پس از سفر به کیف، دربازگشت به انگلستان دیگر از آن خوش خیالی های قاطع مبنی بر "روسیه باید در اوکراین شکست بخورد" فاصله گرفته و در اولین اظهار نظرش درباره اوکراین یک گام به عقب برداشت گفت: "پیروزی روسیه در اوکراین برای غرب فاجعه است!"

درجریان سفر جانسون به کیف، زلنسکی و مشاور جوانی که همه جا همراه اوست و میگویند دروغگوی بزرگی است که مقتدایش "گوبلز" رئیس تبلغات هیتلر است، جانسون را بردند و لاشه چند موشک را نشان دادند و مدعی شدند که روسیه با این موشک ها که "توچکا- یو" نام دارند استفاده می کند. روسیه بلافاصله در پاسخ به این صحنه سازی اعلام کرد:

این موشک ها از نوامبر 2019  از رده زرادخانه روسیه خارج شده و مورد استفاده قرار نگرفته و جای خود را به موشک های "اسکندر" داده است. در عوض، این ارتش اوکراین است که بطور گسترده از موشک توچکا- یو استفاده می کند. زلنسکی هنگام بازدید جانسون از لاشه موشک ها توچکا- 2 مدعی شد که روسیه با این موشک ها مناطق غیرنظامی دنتسک را می زند. روسیه در واکنشی تمسخر آمیز اعلام کرد: چطور ممکن است روسیه مناطقی را که آزاد کرده با موشک بزند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: