منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۱ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار خارجی

 

1- صادرات نفت روسیه به چین در ماه مه نسبت به مدت مشابه در سال میلادی گذشته، ۵۵ درصد افزایش پیدا کرد و از عربستان سعودی بعنوان بزرگترین صادرکننده، جلو زد.

2- سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد: دولت جدید کره جنوبی وعده‌هایی برای پرداخت پولهای بلوکه شده ایران داده اما هیچ گامی تاکنون در این زمینه برنداشته است.

3- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه قرار است آخر هفته جاری راهی ایران شود.

4- عراق از 6 میلیارد دلار بدهی خود به ایران حاضر شد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار آن را پرداخت کند. هنوز معلوم نیست که این مقدار پرداخت بدهی بصورت نقدی خواهد بود و یا ایران با این مبلغ می تواند کالا از یک کشور دیگر خریده و سپس از طریق عراق وارد کند.

5- انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا با پیروزی نامزد چپ این انتخابات "گوستاوو پترو" پایان یافت و این کشور 52 میلیونی نیز به جمع کشورهای دارای دولت های چپ در امریکای لاتین پیوست. کلمبیا یک میلیون و 141 هزار کیلومتر مربع وسعت.  در شمال‌غربی آمریکای لاتین واقع است. از شرق با ونزوئلا ، از جنوب با برزیل و پرو ، اکوادور و از غرب با پاناما مرز مشترک دارد و از شمال از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با اقیانوس آرام هم‌مرز است.

6- در یک اقدام کمتر سابقه دار، سخنگوی وزارت خارجه چین از همکاری لندن و واشنگتن برای استرداد موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس «جولیان آسانژ» به آمریکا انتقاد کرد و آن را آیینه‌ای از ریاکاری غرب دانست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۱ ژوئن  ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: