ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حمایت و تائید رهبر

حزب کمونیست روسیه از "پوتین"

ترجمه نعمت بوستانی از تلویزیون حزب کمونیست روسیه

 
 
 

 

 

 

بمناسبت یکصد و دومین سالگی تولد "لنین" رهبر انقلاب اکتبر، گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه فدراتیو، که در عین حال رهبری فراکسیون این حزب در مجلس "دوما" روسیه را نیز دارد در یک مصاحبه، در باره شرایط کنونی روسیه و رهبری پوتین گفت:

من بر این تصور هستم که پوتین، میشوستین نخست وزیر و بقیه کسانی که رهبری روسیه را امروز برعهده دارند باید مهم‌ ترین اثر لنین که در دوران جوانی‌ نوشت را به دقت مطالعه کنند، بویژه بخش مربوط به « توسعه سرمایه‌ داری در روسیه» را. لنین در آنجا با دقت ریاضی ثابت کرد که سرمایه داری در روسیه خصلتی پیرامونی دارد و ناگزیر به جنگی جدید برای تقسیم مجدد جهان کشیده خواهد شد و امپراتوری روسیه به عنوان یک حلقه ضعیف ناگزیر در این مبارزه نابود خواهد شد و احیای مجدد آن بر اساس جاه طلبی های امپریالیستی یا ملی گرایی ممکن نخواهد بود. فقط بر اساس کار، عدالت، دوستی خلق ها، انسان گرایی و تربیت طبقاتی می توان کشور را باز سازی کرد.

لنین، سه طرح اساسی را پیشنهاد کرد. طرح ساخت سوسیالیستی، سیاست اقتصادی جدید و طرح GOELRO - برق رسانی کشور. او بر این امر نیز واقف بود که افراد بدون سواد نخواهند توانست این طرح ها را به سرانجام برسانند. او می‌دانست، در قدم اول باید به امر آموزش و پرورش پرداخت. زیرا در روسیه، دو سوم جمعیت سواد خواندن و نوشتن نداشتند اما با طرح سواد آموزی لنین، در عرض چند سال، کشور ما تحصیل کرده ترین، با سواد ترین و موفق ترین کشور جهان شده بود...

ما بهترین ارتش را به رهبری مارشال ژوکوف، روکوسوفسکی، کونیف، واسیلوسکی تشکیل دادیم. ما بهترین صنایع ماشینی در جهان را ایجاد کردیم. در چنین شرایطی بود که با ماشین وحشتناک نظامی فاشیسم مواجه شدیم. ما تحصیل کرده ترین و حرفه ای ترین سربازان و افسران را پرورش دادیم. حتی ژنرال های فاشیست، در بازجویی ها اقرار کردند: ما جنگ را به معلم شوروی، مهندس شوروی، دولت شوروی تحت رهبری حزب کمونیست باختیم.

در شرایط فعلی حتی رئیس جمهور پوتین نیز پذیرفته است که سرمایه داری به بن بست رسیده است. ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، حتی تند تر از وی گفت که سرمایه‌ داری کاملاً دیوانه شده است. ما اکنون به وضوح می بینیم که چگونه دنیای سرمایه داری سر به جنون میزند. وقتی در غرب آثار چخوف و موسیقی چایکوفسکی را از فضای عمومی حذف می کنند، نمی خواهند داستایوفسکی بخوانند، ورزشکاران ما را به  میادین مسابقات راه نمی‌دهند. مهم‌ تر از همه این موارد، تحت پوشش نازیسم، باندرا و جنایتکارانی  که یک قتل عام خونین را در اوکراین به راه انداخته اند قابل مشاهده است.

ما باید به خاطر داشته باشیم: برای پیروزی، روسیه باید یک قدرت موشکی و فضایی بی رقیب داشته باشد و از این منظر من خوشحالم که پرتاب موفقیت آمیز موشک "سرمات" انجام شد. امروز مجتمع موشکی- فضایی در حد ایدآل عمل می کند و امنیت ما را حداقل برای بیست سال آینده تضمین خواهد کرد.

باید توجه داشت که امنیت اصلی ما در ثبات و اعتلای کشور شکل می گیرد و با سیاست اجتماعی-اقتصادی و مالی رابطه مستقیم دارد. ... ادامه

اتحاد امپریالیستی طی صد سال سه بار به کشور ما حمله کرده است. آنها به جسم های ما، مغزهای با استعداد ما و دست های کاری ما نیاز دارند. آنها به هیچ وجه نیازی به ایمان و فرهنگ ما ندارند. آنها در اساس یک چیز را خواستارند: تصرف روسیه و تابع کردن آن در جهت منافع خود.

در شرایط حاضر، وظیفه ما غیرنظامی کردن اوکراین برادر است. این روز ها اوکراینی ها با ما نمی جنگند بلکه، ناتو و آنگلوساکسون ها با ما سر جنگ دارند.

اخیراً در سخنانی از تریبون دومای دولتی، فهرستی از کسانی که امروز از کشور گریخته اند را اعلام کردم. چقدر باید رذل باشی که وقتی کشور در شرایط جنگی است فرار کنی؟

امروز ما با یک جنگ جدیدی مواجه می باشیم که ماهیت ترکیبی دارد. این یک جنگ اطلاعاتی، حمل و نقل، مالی، اقتصادی و فناوری است. به نظر من پوتین، سرانجام متوجه شد که بدون عدالت و سوسیالیسم نمی توان از بحران ها خارج شد. فکر می کنم او متوجه شده که اگر سردیوکوف، (وزیر دفاع سابق) به جای "سرگئی شایگو" وزیر دفاع بود، ما اکنون نه سلاح مدرن و نه جنگنده های آموزش دیده داشتیم. او ظاهرا متوجه شده که اگر ستون پنجم همچنان به ما اطلاعات و سیاست های فرهنگی را دیکته کند، ما نمی توانیم پیروز شویم...

دیروز من با لذت به سخنرانی شی جین پینگ، رئیس جمهور جمهوری خلق چین که از نزدیک با او آشنایی دارم گوش دادم. او یک فرد با استعداد، قدرتمند و قوی است. شی جین، قبلاً کارهای زیادی برای کشور چین انجام داده است و من امیدوارم که در پایان سال جاری در کنگره ح‌.ک‌.چ، برای یک دوره دیگر مجدداً انتخاب شود. شی جین پینگ، به درستی گفت که امروز همه ما در یک قایق هستیم که نباید کسی را از آن بیرون انداخت. بنابراین نیازی به تحریم نیست، اما آنگلوساکسون ها نصیحت او را نشنیدند. این محافل فقط می توانند دزدی کنند و این سرقت، پانصد سال است که از امپراتوری بریتانیا شروع شده و به جهان  خواران کنونی یعنی آمریکا ختم شده است. آمریکایی ها بعد از جنگ جهانی دوم، همه نازی ها را به سمت خود کشاندند و حتی یگان 731 نیروهای مسلح ژاپن که مشغول توسعه سلاح های بیولوژیکی بود را زیر پر و بال خود گرفتند.

من سال‌ها پیش در اطلاعات ویژه برای مبارزه با سلاح های اتمی، شیمیایی و باکتریولوژیک خدمت کردم. از سه سال خدمت، یک سال را با لباس لاستیکی و ماسک گذراندم. بنابراین، شبکه ای از آزمایشگاه های بیولوژیکی که قبلاً در امتداد مرزهای لووف (اوکراین) تا آلما آتا (قزاقستان)، نصب شده است، معنای آن را می فهمم. این سلاح های بیولوژیکی را می توان به هر نقطه از کشور (یا جهان) تحویل داد. این بدترین نوع قتل موجودات است. آمریکایی ها آن را در خارکف، که از آنجا پنجاه کیلومتر تا مرز روسیه، فاصله دارد انجام داده اند.

دولت تنها زمانی قوی خواهد بود که بداند چگونه از خود دفاع کند. بنابراین، ما اکنون باید توان نیروهای اجتماعی خود را به بالا ترین حد ممکن برسانیم تا از استقلال، حاکمیت، حیثیت تاریخی خود محافظت کنیم. لازمه محافظت مؤثر از همه این موارد، ضروری است تا بلافاصله سیستم مالی و اقتصادی تغییر یابد و فورا برنامه جامع توسعه کشور در دستور کار دولت قرار گیرد...

به مناسبت تولد لنین، تیم ما «برنامه برای پیروزی» را آماده کرده است. امروز آن را برای همه وزرا، استانداران و همه اعضای شورای امنیت ملی روسیه ارسال خواهیم کرد. این برنامه به همراهی آکادمی علوم، مجمع اقتصادی اوریول، که کار بزرگی در تهیه این سند بود انجام داده ایم.

وقتی از ما سوال می‌کنند، که بدون کالای غربی چگونه می توانیم کشور را مدیریت کنیم، پاسخ می دهیم: با آرامش مدیریت خواهیم کرد! زمانی که لنین به قدرت رسید، غرب نه تنها ما را به رسمیت نشناخت، بلکه ما را از هر طرف محاصره و تحریم کرد. ایالات متحده اتحاد جماهیر شوروی را تنها در سال 1933 به رسمیت شناخت اما وقتی ما در جنگ جهانی دوم پیروز شدیم، همه ما را به رسمیت شناختند. در این صورت اگر ما موفق، باسواد و قوی باشیم، همه به ما احترام خواهند گذشت.

 

https://www.rline.tv/news/2022-04-23-gennadiy-zyuganov-idti-leninskim-putem/

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: