ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سمیه محمودی:

نماینده امنیت ندارد

تا رای علنی و شفاف بدهد

 
 
 
 
 

 

دیدار نوبتی و سالانه دانشجویان با رهبر جمهوری اسلامی که عمدتا شامل دانشجویان عدالتخواه می شود، امسال با انتقادهای تند از مجلسی همراه شد که رهبر جمهوری اسلامی در ابتدای تشکیل آن به ستایشی عجولانه از آن برخاست و آن را مجلسی انقلابی لقب داد. حالا این مجلس که قرار بود یکدست باشد، به چند دست تقسیم شده و از درون آن نمایندگانی برخاسته اند که حسابشان را از نمایندگانی که به محافل قدرت اقتصادی در خارج از مجلس وابسته اند جدا کرده اند، از جمله "سمیه محمودی" نماینده شهرضا در مجلس. این تقسیم بندی نوین در مجلس نشان داد که نه ریش و مهر پیشانی و نه مقنعه و ظاهرا پیچیده در چادر سیاه هیچکدام نمی تواند دلیل یکدستی باشد.  سمیه محمودی در یکی از جلسات اخیر مجلس از فشارهائی که از بیرون مجلس به برخی نمایندگان ناهمسو وارد می شود سخن گفت. او در ارتباط با بحث علنی شدن رای گیری در مجلس با هدف

شفافیت (رای گیری علنی) اگر به این شکل باشد که از طریق فضای مجازی فشار روی نماینده بیاید برای رای مثبت یا منفی، مخالف هستم. اگر در یک مسئله‌ای رای دادم اما بعد از رای دادن علنی امنیت نداشته باشم که قدمی در خیابان بردارم، یقینا مخالف این نوع رای گیری خواهم بود.

به من پیام داده اند که «اگر این مسئله رای بیاورد، تو را با خاک یکسان می‌کنیم» خوب این یعنی چه؟ تهدید یک نماینده برای این‌که بخواهد رای بدهد! با پیش شماره ۹۱۵ این پیام به دست بنده رسیده بود. به همسرم گفتم اگر اتفاقی برای من افتاد سراغ این شماره تلفن بروید. آیا امنیت نماینده برای رای شفاف دادن تامین می شود؟ باید نظام انتخاباتی ما عوض شود تا این مسائل حل می‌شود. اگر نماینده حزبی باشد حزب حامی او می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: