ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به بهانه جلوگیری از سقوط کامل اوکراین بدست روسیه

امریکا و لهستان

اوکراین را به دو نیمه می کنند

فیلم : کیف آرام است و از جنگ خبری نیست، شاید به دلیل بحران کمبود سوخت و خوابیدن اتومبیل های شخصی . صف طویل در مقابل جایگاه های بنزین نتیجه این بحران است.

 
 
 
 
 

 

1- کانال تلویزیونی Das Erste آلمان گزارش می دهد که 160 نفر از مربیان نظامی آمریکا که در اوکراین خدمت می کردند از این کشور به آلمان آورده شده و به نظامیان اوکراین در پایگاه های نظامی  در آلمان آموزش می دهند.  قبلا جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفته بود که ارتش اوکراین در کشورهای مختلف از جمله آلمان برای استفاده از هویتزرهای(ترکیبی از توپخانه و خمپاره جنگی) منتقل شده توسط ایالات متحده آموزش می بیند.

2- بصورت همزمان، روز نامه واشنگتن پست نوشت: جمهوری خواهان ایالات متحده بتدریج خواهان عدم کمک این کشور به سازمان ناتو می شوند. این روزنامه به رای آوری ماه آوریل در مجلس نمایندگان آمریکا درباره قطعنامه حمایت از ناتو اشاره می کند که با مخالفت 63 جمهوری خواه مواجه شد، در حالی که در سال 2019 چنین سندی با مخالفت 22 جمهوری خواه مواجه شده بود. این نشریه می نویسد که نتیجه این رای گیری نشان میدهد که بر شمار نمایندگان جمهوریخواه مخالف ناتو افزوده می شود. مواضع برخی جمهوری خواهان با شعار ترامپ "اول آمریکا" موافقت دارند.

3- رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه "سرگئی ناریشکین" گفت: برنامه امریکا و لهستان برای استقرار یک "گروه حافظ صلح" لهستانی در بخش غربی اوکراین در دست بررسی است. این اطلاع موثق است و بموجب آن امریکا و لهستان قصد دارند بصورت مشترک در بخشی از خاک اوکراین تحت عنوان مدافعان  "صلح در مقابل روسیه" مستقر شوند.

4- جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه ترین اظهار نظرش درباره تحریم روسیه گفت: باید به فکر بهبود روابط با روسیه بود، که البته دشوار به نظر می رسد. این روند طولانی و دشوار خواهد بود.

5- مقامات اسرائيلی از شهروندان خود خواستند «در اسرع وقت» خاک جمهوری مستقل و نیم میلیونی "ترانسنيستريا" در میان مولداوی و اوکراین را ترک کنند. در این منطقه بزرگترین انبار تسلیحاتی از زمان اتحاد شوروی باقی است که 1500 نظامی روس از آن حفاظت می کنند. اوکراین سعی دارد به این تسلیحات دست یابد و به همین دلیل احتمال می رود ارتش اوکراین به "ترانسنیستریا" حمله کند و خواه نا خواه پاسخ نظامی های روس و مداخله ارتش روسیه را همراه خواهد داشت و جنگ از اوکراین به مولداوی کشیده خواهد شد.

(خبرها از راشا تودی ترجمه شده)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  اول مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: