ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ایتالیا، آلمان، مجارستان، چکسلواکی و...

افزایش نارضائی از نتیجه

سیاست تحریم روسیه در اروپا

 
 
 

 

 

رسانه های غربی اخبار مربوط به اوج گیری نارضائی مردم کشورهای عضو ناتو از نقش پر هزینه و روز افزون کشورهای عضو این اتحادیه نظامی در جنگ اوکراین را پوشش نمیدهند و تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور نیز با تقلید و تمکین از این رسانه ها به این نوع اخبار نمی پردازند. این سیاست درباره اخباری که رسانه های روسیه از جنگ اوکراین پخش می کنند نیز اعمال می شود و این درحالی است که بی وقفه اخبار دروغ و تحریف شده و ادعاهای مضحک زلنسکی که به او دیکته می شود را با آب و تاب پخش می کنند. همین سیاست در باره تحریم نفتی و اقتصادی روسیه دنبال می شود و سکوت درباره بحران اقتصادی که مردم اروپا نگران آن هستند ادامه دارد. از جمله این که توقف واردات گاز روسیه می تواند تا سال 2023 منجر به از دست دادن حدود بیش از نیم میلیون شغل در ایتالیا شود.

این آمار نتیجه تحقیقی است که روزنامه "کوریر دلا سیرا" منتشر کرده است.  هین روزنامه می نویسد: همزمان با موج بیکاری تورم نیز در ایتالیا به 7.6 درصد افزایش خواهد یافت و کمیاب بودن فرآورده های نفتی به 18 درصد کل واردات خواهد رسید. تعدادی از کارخانه های شیشه، کارخانه های foundries و سرامیک به دلیل کمبود انرژی بسته خواهند شد. درست مانند شرکت های غذایی که تحت تاثیر تحریم گندم، ذرت و کود قرار خواهند گرفت. این درحالی است که هم اکنون نیز اقتصاد ایتالیا به ۴۰ میلیارد دلار نیاز دارد و مشخص نیست که این پول را از کجا باید دریافت کند. بنابراین باید نگران افزایش مالیات ها بود.

در آلمان نیز وضع تقریبا همینگونه است. روزنامه معروف آلمانی " د ولت" می نویسد: نیمی از آلمانی ها با پرداخت هزینه های اضافی به دلیل سیاست تحریم های روسیه موافق نیستند. بسیاری از آن ها معتقدند رکورد فعلی و افزایش تورم تازه آغاز راه است. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Civey، حدود ۴۹ درصد آلمانی ها به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی مجبور به صرفه جویی در هزینه هستند.  

از میان کشورهای اروپای شرقی فعلا  مجارستان و جمهوری چک پیشتاز مخالفت با تحریم نفت و گاز روسیه اند و زیر بار فشار امریکا در این زمینه نمی روند و به همین دلیل اتحادیه اروپا نمی تواند تصمیمی واحد دراین زمینه بگیرد.

(فیلم مربوط به تظاهرات زنان در ایتالیا علیه جنگ و تحریم است و لینک زیر مربوط به تظاهرات مردم آلمان علیه وزیر خارجه این کشور در سخنرانی اول ماه می با شعار ما جنگ نمی خواهیم!

https://odysee.com/@RTDE:e/1-mai:c


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: