ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان پوتین در میدان سرخ

نازی ها و ناتو

آماده حمله به روسیه شده بودند!

 
 
 

 

 

 

مراسم روز پیروزی بر ارتش آلمان هیتلری در روسیه و مسکو، با شکوه تر از هر کشور و شهری برگزار شد. یگانه تفاوت این مراسم در مسکو با سالهای گذشته، سخنرانی پوتین درباره اوضاع کنونی جهان و سر بلند کردن فاشیسم در اوکراین و ضرورت مقابله سریع با آن، پیش از فاجعه آفرینی بزرگ بود. همه پیش بینی ها و جنگ تبلیغاتی رسانه های غرب و دو تلویزیون بی بی سی و بویژه ایران اینترنشنال که در روزهای گذشته چند بار ژنرال های روسیه را در اوکراین کشتند، برکنار کردند، پوتین را گرفتار سرطان و ناتوان از سخن گفتن و دارای لرزش دست و پا و انواع پرت و پلاهای تبلیغاتی دیگر کرده بودند، در مراسم دیروز نقش بر آب شد. وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه شانه به شانه پوتین از مقابل آخرین بازماندگان جنگ دوم جهانی عبور کردند، رژه نظامی را دیدند و حتی در کنار مردم راه پیمائی کردند. این امر چنان بود که حتی مفسران غربی نیز ناچار به اعتراف شدند که محبوبیت پوتین در میان مردم روسیه بسیار بیشتر از گذشته شده است. از جمله نیکلاس داموند نظامی انگلیسی سابق و تحلیلگر متخصص نبرد زمینی نیز در باره مراسم روزگذشته در مسکو گفت: «نکته مهم به عقیده من محکم‌تر شدن جایگاه پوتین در میان مردم، سیاستمداران و ژنرال‌های ارتش بود که می‌شد به راحتی دید و اینکه پوتین پایگاه خود را تحکیم کرده است.»

پوتین نیز در سخنرانی خود دراین مراسم از جمله گفت:

 در اوکراین روسیه به تهاجم همه جانبه امریکا و ناتو به خاک خود واکنشی پیشگیرانه نشان داد. این تصمیم اجباری، به موقع و تنها تصمیم درست بود. آغاز عملیات روسیه در اوکراین تصمیم از سر اجبار یک کشور قدرتمند و مستقل (روسیه) است. کشورهای ناتو نخواستند سخنان و استدلال های ما را درباره خطراتی که اقداماتشان متوجه امنیت ملی کشورمان کرده را بشنوند.  آنها برنامه های کاملاً متفاوتی داشتند، آنها آماده حمله به کریمه بودند و اتحاد ناتو برخلاف تعهدات مکرر پیشین، شروع به توسعه نظامی مناطق مجاور سرزمین ما کرد. همه شواهد نشان می داد که درگیری با نئونازی ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

کشورهای غربی سعی کردند ما را تضعیف کرده و از هم جدا کنند. با هوشیاری مردم و نیروهای مسلح ما هیچکدام موفق نشد. مرگ هر یک از سربازان و افسران ما غم و اندوهی جبران ناپذیر برای همه ماست. دولت برای کمک به خانواده‌های قربانیان، بویژه کودکان، هر کار که بتواند انجام خواهد داد. حکم مربوط به حمایت گسترده از خانواده های رزمندگان و قربانیان عملیات نظامی در اوکراین دیروز امضا شد.

ما دلمان می خواست کهنه سربازان آمریکایی هم به رژه ما بیایند که دولت امریکا مانع این امر شد. غرب و آمریکا امروز از نازی‌های جدید تمجید می‌ کنند. می‌خواهیم آن کهنه سربازان بدانند که ما به شما رزمندگان دیروز نبرد علیه نازی‌ها افتخار می‌کنیم. امروز، ارتش ملی جمهوری دونباس به همراه ارتش روسیه در سرزمین خود می‌جنگند.  روسیه همیشه از ایجاد یک سیستم امنیتی دفاع کرده است، کشورهای ناتو نمی‌خواستند صدای ما را بشنوند. ناتو برای حمله به سرزمین‌های تاریخی ما آماده می‌شد، خطر هر روز بیشتر می‌شد.

ارتش روسیه برای مردم ما در دونباس و کریمه و برای امنیت میهن ما می‌جنگد. دفاع از میهن همیشه مقدس است. روسیه غرب را به گفت‌وگوی صادقانه فراخواند، ولی همه این تلاش‌ها بیهوده بود، آنها برنامه‌های کاملاً متفاوتی داشتند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: