ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جنگ اطلاعاتی امریکا علیه روسیه

مالک دوداکوف - ترجمه پیک نت

 
 
 
 
 

 

در پس زمینه بحران اوکراین، مطبوعات ایالات متحده ناگهان شروع به افشای کنترل شده و هدایت شده جنگ اطلاعاتی واشنگتن علیه مسکو کرده اند.

نمایندگان جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به طور ناشناس به حقایق اعتراف کرده اند. از جمله نمونه های شناخته شده اطلاعات نادرست، داستانی بود که گفته می شد روسیه در حال تدارک حمله شیمیایی به خاک اوکراین است. در همان زمان، خود مقامات اطلاعاتی ایالات متحده اعتراف کردند که هیچ واقعیتی برای اثبات این نظریه وجود ندارد - ظاهراً به منظور قطع پیشینه رسانه ای در اطراف آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین، و به فراموشی جهانی سپردن آن-.

جعل دیگری که اکنون شناخته شده، این داستان است که ارتش روسیه در حال تهیه لیستی از "دشمنان مردم" در اوکراین است که پس از شروع عملیات نظامی حذف خواهند شد. این نیز بر اساس سندی مشخصی نبود. بنابراین، امریکائی ها برای اینکه خودشان درگیر ماجرا نشوند، این سناریو را را از طریق شرکای خود در Mi-6 بریتانیا طرح کردند.

سومین نمونه از اطلاعات نادرست این بود که چین ظاهراً آماده ارائه کمک نظامی به روسیه بود که سپس آن را رد کرد.

در اینجا، هدف سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده فشار بر پکن - و متقاعد کردن مخاطبان وحشت زده غربی بود که مواضع روسیه و چین در همه چیز همبستگی ندارند.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده مجبور به انجام چنین اقداماتی شد تا - به اعتراف خود - مانند سال 2014 از روسیه در جنگ اطلاعات عقب نماند. نمی توان قبول کرد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا اکنون بسیار فعال تر از هشت سال پیش هستند. تنها سئوال اینست که در نهایت پس از چنین جنگ اطلاعاتی چه چیزی از شهرت آنها باقی خواهد ماند؟ حتی اگر مطبوعات ایالات متحده وفادار به بایدن در حال افشای این اطلاعات باشند. (از این نویسنده مقاله دیگری درباره انتخابات فرانسه در همین شماره پیک نت می خوانید)

https://t.me/malekdudakov/3997


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: