ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مکرون می رود- لوپن می آید؟

دلهره در امریکا، از نتیجه

غافلگیرانه انتخابات فرانسه

 
 
 
 
 

 

«مالک دوداکوف » تحلیلگر و نظریه پرداز است. او پس از شروع جنگ در اوکراین مطالب زیاد و درستی در کانال خود منتشر کرد. او در یکی از آخرین مطالبش نوشته است:

«در کاخ سفید از نتیجه غافلگیرانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وحشت وجود دارد. انتخابات فرانسه می تواند آغازی برای پایان استراتژی اوکراینی بایدن باشد که بر اساس توافق اروپا برای پیروی بی چون و چرا از سیاست ایالات متحده استوار است.

اگر یک ماه پیش به نظر می رسید که نتیجه انتخابات فرانسه یک نتیجه قطعی دارد و تقریباً انتخاب مجدد ماکرون تضمین شده است، اکنون در این باره با تردید صحبت می شود. اولین نظرسنجی ها  نشان میدهد که رقیب اصلی مکرون "مارین لوپن" می تواند در دور دوم انتخابات از مکرون عبور کند.

بحران اقتصاد فرانسه بر نتیجه انتخابات فرانسه تاثیر مستقیم دارد.  این بحران را علاوه بر تورم ، بحران سوخت تشدید کرده است.

پیروزی احتمالی لوپن نه تنها پایه های اتحادیه اروپا، بلکه ناتو را متزلزل خواهد کرد. واشنگتن پیش‌بینی می‌کند که با نتیجه غافلگیرانه انتخابات فرانسه تحریم‌های ضدروسی اروپا می تواند متزلزل شود و حتی فرانسه علاوه بر خروج از اتحادیه اروپا خواهان لغو عضویتش در ناتو نیز بشود و بدنبال آن شماری دیگر از کشورهای عضو ناتو نیز از فرانسه پیروی کنند.

سناریوی دوم - پیروزی ماکرون با اختلاف اندک  است که این نیز می تواند به پیامدهای منفی برای آمریکا منجر شود. این باعث ترس مقامات سایر کشورهای اروپایی خواهد شد که از سیاست های امریکا پیروی می کنند. در این صورت انتقادها از شرکت در جبهه ضد روسی بالا خواهد گرفت.

در هر صورت، تلاش برای حفظ «وحدت» غرب پس از انتخابات فرانسه، به گفته واشنگتن، بسیار دشوار خواهد شدد. بویژه که در پایان سال، احتمالا توازن قدرت در امریکا نیز به سود جمهوریخواهان تغییر خواهد کرد و با پیروزی احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات کنگره و وعده آغاز تحقیقات در مورد ماجراجویی های اوکراینی دموکرات ها، بحران سیاسی در کاخ سفید بالا خواهد گرفت.»

https://t.me/malekdudakov/3998


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: