تظاهرات میهن پرستان فرانسه

علیه ناتو و اتحادیه اروپا

ریا نووستی- مترجم نعمت بوستانی

 

دود حمله به ایران

به چشم مهاجم خواهد رفت!

نویسنده اسکات ریتر- ترجمه ابوالقاسم گلستانی

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۹ آوریل  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۰-۸ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۰-۸ اردیبهشت

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۰-۸ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۰-۸ اردیبهشت

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۰-۸ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۱۰-۸ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۱۰ اردیبهشت

نبرد زود هنگام

برای ریاست مجلس آینده

حمید رسایی که با دوپینگ قهر مردم از صندوق های رای در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم نفر سوم تهران شده، حالا برای رسیدن به ریاست مجلس شال و عمامه کرده است. به مصداق این ضرب المثل که "وقتی آب سربالا می رود قورباغه هم ابوعطا می خواند"، جبهه پایداری چنان صحنه را خالی دیده که یک لیست از کاندیداهای ریاست مجلس تهیه کرده است. تکلیف ۹۰ صندلی خالی مجلس دوازدهم قرار است در مرحله دوم انتخابات که ۲۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد معلوم شود. جبهه پایداری امیدوار است که با ادامه قهر مردم و در سایه بی اعتنائی آنها به انتخابات، در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، ترکیب اکثریتی خود در مجلس آینده را کامل کند. از جمله انگیزه های اجرای طرح "نور" که به طرح "گور" معروف شده همین تشدید قهر مردم از صندوق های رای است تا به کمک نیروی سازمان یافته خود، صندوق ها را با رای به نامزدهای خود پر کند. البته طرح نور دو انگیزه دیگر هم داشت و دارد. روز اول اجرای این طرح با پیش بینی حمله اسرائیل به ایران و بهم خوردن اوضاع در تهران شروع شد و به همین دلیل نیروی نظامی و انتظامی با هم در خیابانها مستقر شدند. بلافاصله معلوم شد که طرح نور یک هدف دیگری هم داشته که مشابه همان هدف پیش بینی حمله نظامی به ایران از سوی اسرائیل بوده و آن گران شدن بنزین و ترس از تکرار شورش مردم به سبک شورش بنزین در دولت روحانی بود. جنجال حجاب و انبوه خبرها و واکنش ها چنان بود که گرانی بنزین عملا در حاشیه قرار گرفت و دولت به هدفش رسید. احتمالا پس از دست یابی به هدف بعدی، یعنی خانه نشینی مردم در انتخابات مرحله دوم مجلس فیتیله طرح نور پائین کشیده خواهد شد و نبرد در داخل مجلس بر سر کسب ریاست و هیات رئیسه مجلس آغاز خواهد شد که برای آن نبرد دیگر به طرح نور نیاز نیست.
حمید رسائی که نامزد اصلی جبهه پایداری برای ریاست مجلس و کنار گذاشتن قالیباف و کوتاه سازی دست سپاه از مجلس است، از حالا عقب نشینی از خیابان و بسیج نیرو در داخل مجلس و در میان نمایندگان را آغاز کرده است. او روز گذشته نه خطاب به مردم بلکه خطاب به نمایندگانی که باید رای به هیات رئیسه جدید مجلس بدهند گفت:
«هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند. خصوصا که برخی منتخبان، به ویژه کسانی که در حال حاضر نماینده نیستند برای حفظ استقلال خود و عدم وابستگی به کانون‌های ثروت، در ایام انتخابات بخشی از سرمایه شخصی‌شان را هزینه کرده‌اند و حتما به این امکانات نیاز دارند.»
آیا مردم و فعالان سیاسی داخل کشور و سوپر انقلابی های چپ خارج از کشور از خواب بیدار خواهند شد و یا همچنان در رویای براندازی آنقدر باقی می مانند تا مجلس را انجمن حجتیه قبضه کند؟
عکس: مانور روز گذشته سیاهی لشگر جبهه پایداری در خیابان انقلاب و اطراف دانشگاه تهران و مراکز فرهنگی با همان هدفی که دربالا نوشته شد.


دیدار دو هیات نظامی ایران و چین

دعوت از وزیر دفاع ایران

برای شرکت کنفرانس امنیتی پکن


جنبش دانشگاهی علیه اسرائیل

از امریکا به اروپا رسید!


رئیس جمهور بلاروس تائید کرد

دهها موشک اتمی روسیه

در ج. بلاروس مستقر شد


نیروی نظامی آنها را روسیه آموزش میدهد

اخراج امریکائی ها و فرانسوی ها

از دو کشور افریقائی چاد و نیجر


در یک سخنرانی مفصل

مانور بموقع قالیباف

علیه دولت و جبهه پایداری


عنوان اول پیک نت ۹ اردیبهشت

ناراضی تراشی

سازمان یافته پیش برده میشود!


وزرای دفاع ایران و روسیه

در آستانه دیدار کردند!


نامه کاوه اعتماد زاده

وظیفه و نقش چپ

در شرایط کنونی ایران


رئیس جمهور آرژانتین

در محاصره تظاهرات خیابانی

روزنامه پراودا- ترجمه نعمت بوستانی


مثلث رئیسی- وحیدی- رادان

وزیر کشور مهر پیشانی

تحت تعقیب اینترپل است


دیدارها و قراردادهای مهم در مسکو

نبرد دو دیدگاه

در دل حاکمیت چند گانه


عنوان اول پیک نت ۸ اردیبهشت

میوه سیاست گریزی جامعه
به ‌دامن جبهه ‌پایداری می‌ افتد



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته نزدیک به ۵ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را تظاهرات در آرژانتین علیه رئیس جمهوری نئو نازی این کشور داشت که روی ۶ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت