ايران

پيك

                         
 

نامه اعتراض آميز نهضت آزادی ايران به رئيس‌‏جمهور
خطرانتخابات فرمايشي
اختيارات شواری نگهبان را
به شورای عالی امنيت ملی بدهيد

 
 

درحاليكه تلويزيون جمهوری اسلامی دراختيار كانديداهای جناح راست رياست جمهوری گذاشته شده، حتی از برگزاری چهل و چهارمين سالگرد تاسيس نهضت آزادی ايران، از بيم تبديل آن به تريبونی برای آشنائی بيشتر مردم با ديدگاه های ملی – مذهبی ها جلوگيری شد. اين مراسم قرار بود در تالار معلم برگزار شود. در همين ارتباط نهضت آزادی ايران طی نامه ای به محمدخاتمی نوشت:

جنابعالی و ساير مقامات برجسته كشور از هر فرصتی استفاده كرده و ضرورت مشاركت حداكثری مردم را خواستار و مردم را به شركت در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوری دعوت كرده‌‏اند، اما آمار نظرسنجي‌‏ها نشان مي‌‏دهد، مشاركت مردم چندان چشم‌‏گير نخواهد بود. مردم عموماً منفعل و مأيوس بوده و بي‌‏تفاوت شده‌‏اند، از طرف ديگر خطرات چشم‌‏گيری كيان كشورمان را تهديد می نمايد.
 نهضت آزادی ايران در چنين شرايطی مردم را به شركت در انتخابات فراخوانده و برای تأكيد بر ضرورت آن كانديدا معرفی كرده است، اما خروج مردم از بي‌‏تفاوتی و يأس و حضور فعال در انتخابات، مشروط به ابراز شفاف اراده اصلاح از جانب رهبران كشور و تغير در رفتارها نهادها و مراكز جمعی قدرت مي‌‏باشد.

ثبت نام كانديداها در حالی آغاز شده است كه نه تنها هيچ علامت و تمايلی از تغيير در رفتارها ديده نمی شود، بلكه بر‌‏عكس فشار بر نيروهای سياسی دگر‌‏انديش افزوده شده است. از جمله از برگزاری مراسم چهل و چهارمين سالگرد تاسيس نهضت آزادی ايران در تالار خانه معلم به دستور يك مقام امنيتی و اطلاعاتی جلوگيری شده است.

ما مطمئن نيستيم كه ابلاغ اين دستور از جانب وزارت اطلاعات يا نهادهای اطلاعاتی و امنيتی موازی بوده است و با توجه به اين كه موانع بر سر راه برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه با معيارهای بين المللی شناخته شده به عوامل تهديد كننده امنيت ملی كشورمان تبديل شده است، از جنابعالی به عنوان رئيس قوه مجريه و رئيس شورای امنيت ملی می خواهيم كه تصميم درباره تحقق شرايط اجتناب‌‏ناپذير انتخابات آزاد, سالم و منصفانه را از حوزه تمايلات و اراده يك سويه نگر شورای نگهبان خارج و آن را در شورای عالی امنيت ملی كشور مطرح سازيد.

مردم از شما انتظار دارند كه درماه‌‏های آخر عمر رياست خود اجازه ندهيد انتخابات ديگری از نوع مجلس هفتم برخلاف قانون انجام گيرد.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی