ايران

پيك

                         
 

يك سالن
برای نمايش
تختخوابي
در يك بيمارستان
قطعه زميني
برای خواب ابدي

 
 

"هما روستا" بازيگر تئاتر و سينما، درحاشيه هفته تئاتر، افسرده از بی ارزش شدن جان هنرمندان ايران در جمهوری اسلامی گفت: ای كاش، شهرداری و يا هر نهاد ديگری فكر برای يك بيمارستان برای هنرمندان ميكردند.

عزت الله انتظامی نيز در همين زمينه و با اشاره به هزينه سنگين بيمارستان ها برای هنرمندانی كه برای درمان به بيمارستان ها منتقل می شوند و جان باختن گران امثال احمد محمود و... در بيمارستان مهر تهران گفت: قطعه هنرمندان در بهشت زهرا يگانه هديه جمهوری اسلامی به هنرمندان است.

در ادامه اين بحث، بهزاد فراهانی بازيگر تئاتر و سينمای ايران نيز در مصاحبه با سايت "هاتف" گفت:

ای كاش به دغدغه های هنرمندان زنده بيشتر اهميت داده می شد و قبل از اينكه اين عزيزان خودشان بميرند، با برخوردهای غير هنری و اعمال نظرهای بی مورد روزی صد بار آنها را نكشند.

در تمام كشورهای دنيا شهرداری ها همگام با تئاتر برای ارتقاء سطح توسعه  و فرهنگ تلاش می كنند. متاسفانه تا جايی كه من به ياد دارم اين نهاد هنوز يك نشست  خودمانی با هنرمندان كشور برگزار نكرده است.

اخيرا شهرداری دو تا سوله بزرگ واقع در باغ هنرمندان كه مدت كوتاهی در اختيار كارگردانان تئاتر بود را پس گرفته و آنها را مهر و موم كرده است و اين از جمله  محبت هايی است كه ما از طرف شهرداری شاهد آن بوده ايم .

بهزاد فراهانی تاكيد كرد: تنها لطف و محبتی كه به خانواده هنرمندان صورت گرفته از جانب دكتر خاتمی رياست محترم جمهوری بوده است، كه خوشبختانه هيج وقت هنرمندان را تنها نگذاشته و همواره با درايت فاضلانه خويش آنها را ياری كرد.

فراهانی در اشاره به سخنان انتظامی و هما روستا گفت: ما هم قطعه هنرمندان را می خواهيم و هم بيمارستان هنرمندان را، اما اگر از من بپرسيد بيش از آنها چه می خواهم؟ خواهم گفت: يك سالن، برای اينكه بتوانم در آن نمايش اجزا كنم.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی