ايران

پيك

                         
 

هنر روح الله
حسينيان"
خسرو"

 
 

برای آنكه هنر همه را منتشر كرده باشيم، حيف بود اگر از هنر روح الله حسينيان معروف به "خسرو" (درزندان اوين و توحيد) ياد نكنيم. ايشان كه از طراحان كودتای 18 تير(حمله به خوابگاه دانشجويان) و ماجراآفرينی های روزهای 23 و 24 تيرماه در خيابان های اطراف دانشگاه تهران برای تخريب و آتش سوزی بود، تا زمينه دستگيری های وسيع دانشجويان متحصن فراهم شود، دراصل رئيس «مركز اسناد انقلاب اسلامى» است. يعنی همان اسنادی كه خودش در زندان وخيابان ساخته است. از دوستان قديمی سعيدامامی بود و الحق كه او و مهدی خزعلی از دوستان شجاع سعيد امامی بودند. حتی شجاع تر از حسين شريعتمداري! آنها در همان روزهای اوج افشاگری های اكبرگنجی به مجلس ختم او رفتند و از وی بعنوان "شهيد" و "همت والای حاج سعيد" ياد كردند. همت در قتل های زنجيره ای منظور است. مهدی خزعلی، همين القاب را در مصاحبه هايش بر زبان آورد.

هنر روح الله حسينيان كه ما را ناچار ساخت دراين ستون او را هم جزو هنرمندان و اهل تحقيق و انتشار بيآوريم آنست كه به پاس دوستی با سعيد امامی قرار است خاطرات زن او را منتشر كند.

اين كه زن سعيد امامی چكاره بوده كه خاطرات دارد، لابد در مقدمه كتاب ذكر خواهد شد. زن سعيد امامی نيز همان است كه گروه ديگری از بازجوهای وزارت اطلاعات فلاحيان و دُری نجف آبادی و حجت الاسلام نيازي( در دادسرای نيروهای مسلح) او را زير شكنجه ناچار كردند بگويد با فلان بازجو و زير دست سعيد امامی رابطه داشته و مشمئزكننده ترين اعترافات را در باره رابطه های جنسی ( كه ما از بيان آن دراينجا معذوريم) بكند. صحنه های كتك زدن او با لنگه كفش (برای آنكه دست به نامحرم به او نخورد) و سپس شلاق در اتاق ديگر و بازگشت به اتاق بازجوئی با ناله و التماس و قبول اعتراف و پذيرش هرچه بازجوها بگويند، از جمله اسناد انقلاب اسلامی است كه روح الله حسينيان آن را قطعا دراختيار دارد و حتما برای به فراموشی سپردن آنها می خواهد كتاب خاطرات زن سعيد امامی را منتشر كند!

هنر از اين بيشتر!

 روح الله حسينيان"خسرو" كه در اوج افشاگری های ابتدای انتشار روزنامه های اصلاح طلب به مدرسه حقانی قم رفته و گفته بود " بابا ما خودمان قاتل بوديم، اين حرفا چيه" درباره كتاب در دست تدوين خود گفته است :

شخصاً اقدام به اخذ كامل خاطرات زن سعيد امامى از دوران بازداشت و بازجوئى نموده ام كه اگر وزارت ارشاد مانع نشود، در آينده بسيار نزديك اين خاطرات در قالب كتاب  منتشر خواهد شد. در حال حاضر كار ضبط خاطرات به پايان رسيده و تدوين گران و محققين اين مركز در حال تكميل اين كتاب مى باشند.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی