ايران

پيك

                         
 

شورای نگهبان
ديگ انتخابات فرمايشی مياندوره اي
برای مجلس هفتم را بارگذاشت

 
 

شورای نگهبان، درتدارك تكميل كردن مجلس فرمايشی هفتم، درگرماگرم انتخابات رياست جمهوری و درحاليكه همه نگران عملكرد آن دراين انتخابات هستند، ديگ انتخابات مياندوره ای مجلس فرمايشی را بار گذاشت. گفته می شود بيش از 55 درصد داوطلبان نمايندگی برای انتخابات مياندوره ای مجلس هفتم را اين شورا رد صلاحيت كرد تا مبادا كسی از غربال عبور كرده و به فراكسيون اقليت شده و ضعيف مدافع اصلاحات در مجلس بپيوندند.

از مجموع 276 دواطلب نمايندگی، مجلس، 152 تن را رد صلاحيت كرده است.  بيشترين رد صلاحيت ها در شيراز؛ قروه و قزوين رخ داده است.

در حوزه های انتخابيه شيراز 33 مرد و 2 زن، در قروه 24 مرد و يك زن و در قزوين 18 مرد و دو زن رد صلاحيت شده اند. همچنين از حوزه های انتخابيه " ايرانشهر" ، "ايلام"، "مرند و جلفا"، " گرمسار"، " گچساران"، " بابلسر و فريدون كنار" نيز كانديداها رد صلاحيت شده‌اند.
اكثر رد صلاحيت شدگان به استناد مواد 1 و 3 قانون انتخابات مبنی بر عدم اعتقاد به ولايت فقيه و نظام جمهوری اسلامی رد صلاحيت شده اند.

در يكی از حوزه های انتخاباتی، داوطلبی كه در انتخابات مجلس هفتم تاييد صلاحيت شده بود، برای انتخابات ميان دوره ای، رد صلاحيت شد!

يك سايت اينترنتی كه اخبار كردستان را منتشر می كند، گزارش داد:

25 نفر از داوطلبان انتخابات ميان دوره ای هفتمين دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابيه قروه و دهگلان توسط هيأت نظارت بر انتخابات در كردستان رد صلاحيت شدند. در حوزه انتخابيه قروه از 35 نفر 25 نفر رد صلاحيت شدند.  

هيأت نظارت را موسی مراديانی معاون عمرانی دانشگاه كردستان، اسماعيلی امام جمعه قروه، قاضی خوشنودی، منصور نصرتی شعار عضو گروه تازه تأسيس آبادگران به مسئوليت غفاری آذری رئيس هيأت نظارت بر انتخابات كردستان تشكيل می دهند.

سرنوشت انتخابات قروه

در انتخابات دوره هفتمين مجلس در حوزه  قروه حبيب الله قادرمرزی انتخاب شده بود اما شورای نگهبان اين انتخابات را باطل كرد. حبيب الله قادرمرزی مجدداً برای ميان دوره ای اين حوزه ثبت نام كرد اما اين بار باتهام عدم التزام به قانون اساسی و ولايت فقيه  تائيد نشد.
رئيس جبهه مشاركت قروه هم رد شد

مهندس «محمد دره وزمي» رئيس جبهه مشاركت و فعال سياسی منطقه نيز به اتهام عدم التزام به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی و همچنين ولايت فقيه رد صلاحيت شد.
انتخابات مياندورده ای مجلس هفتم همزمان با انتخابات رياست جمهوری، در تاريخ 27 خرداد برگزار می شود.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی