ايران

پيك

                         
 

با حضور تعدادی از چهره های سياسی ايران
تحصن دانشجوئي
با انتشار يك بيانيه پايان يافت

 
 

شورای مركزی دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) در پايان تحصن خود و تعدادی از انجمن‌های اسلامی دانشجويان دانشگاه‌های تهران، بيانيه ای صادر كرد. در اين بيانيه كه توسط «رضا دلبري» مسوول روابط عمومی دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) در برنامه‌ی پايانی تحصن در دانشگاه اميركبير قرائت شد، با انتقاد از آنچه كه فساد فراگير، برخی موارد نقض حقوق بشر و آزادي‌های اساسی، ناديده‌گرفتن برخی مطالبات، تداوم حبس و برخی بازداشت‌های ناموجه فعالان سياسی ـ مطبوعاتی و دانشجويی، بي‌توجهی به بخشی از حقوق صنفی دانشجويان، كارگران، فرهنگيان و ديگر گروه‌های اجتماعی، برخی احضارها و محاكمه‌های غيرقانونی فعالان دانشجويی، محدود كردن آزادی بيان و فعاليت آزادانه‌ی برخی تشكل‌های دانشجويی در دانشگاه‌ها، برخی فشارها بر مطبوعات و رسانه‌های مستقل، NGOها و نيروهای جامعه‌ی مدنی، برخی نابرابري‌های اجتماعی و اقتصادی، شرايط معيشتی مردم، بلاموضوع شدن قانون اساسی در برخی موارد و برخی تبعيض‌ها، خوانده شده، آمده است: اين‌ها ما را بر آن داشت تا در اقدام نمادين، به تحصن در محيط دانشگاه اين كانون هميشه پايدار علم، آزادی و توسعه بپردازيم، با اميد آنكه اين حركت نمادين، الگويی برای برپايی اعتراضات مدنی و مسالمت‌آميز باشد.

در ادامه‌ی اين بيانيه آمده است: بخشی از فرايندهای قضايی انجام شده در برخورد با فعالان دانشجويی اعم از بازداشت‌ها، بازجويي‌ها و محاكمه‌ها، خارج از ضوابط و معيارهای قانونی و مقتضيات محيط دانشگاه صورت گرفته است. ما اقدامات مداخله‌آميز و تهديدكننده هيات‌های نظارت در دانشگاه‌ها در بررسی ادامه‌ی حيات يا لغو مجوز انجمن‌های اسلامی دانشجويان را محكوم مي‌كنيم.
 همگام با خانواده‌های اين زندانيان خواستار آزادی بدون قيد و شرط و قريب‌الوقوع آنان به ويژه اكبر گنجی، ناصر زرافشان، رضا عليجانی، تقی رحمانی، هدی صابر، عباس عبدی، حسين قاضيان، حشمت‌الله طبرزدی، محكومان پرونده‌ی كوی دانشگاه تهران و غيره هستيم و هر گونه محدوديت در محيط زندان را محكوم مي‌كنيم.

در پايان اين بيانيه همچنين آمده است: كارگران به عنوان ضعيف‌ترين حلقه‌ اقتصادی جامعه نيروی محركه‌ توليد از اقشار شريف و موثر جامعه‌ی ايران هستند كه با هيولای فقر و نابساماني‌های اقتصادی دست و پنجه نرم مي‌كنند. ما ضمن اعلام حمايت از حق برخورداری كارگران از سنديكاهای مستقل و برخورداری آنان از رفاه و قدرت اقتصادی موثر، برخورد با فعالان سنديكاهای كارگری را محكوم مي‌كنيم.

در برنامه‌ی پايانی متحصنان در دانشگاه صنعتی اميركبير(پلی تكنيك)، تعدادی از فعالان سياسی و خانواده‌ی تعدادی از فعالان سياسی در بازداشت از جمله ابراهيم يزدی، زيدآبادی، محمد ملكی، محمد توسلی، ورجاوند، يگانلی، نرگس محمدی، سيف‌زاده، بسته‌نگار، همسر ناصر زرافشان، ابراهيم تنها و متوليان در جمع دانشجويان در حمايت از اين تحصن حضور يافتند.

اعضای شورای مركزی دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) صبح ديروز در دانشگاه صنعتی اميركبير و هم‌زمان در چند دانشگاه تهران اعضای شورای مركزی انجمن‌های اسلامی دانشجويان دست به تحصن زده بودند. در برنامه‌ی پايانی متحصنان، تعدادی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجويان دانشگاه‌های علامه طباطبايی، عباسپور، اموراقتصادی، شهيد بهشتی، تهران، اميركبير، الزهرا(س)، علوم پزشكی ايران و دانشگاه شيراز نيز حضور داشتند.

انجمن‌های اسلامی كه ديروز در دانشگاه‌های خود تحصن كرده بودند به نشانه‌ی وحدت به جمع متحصنان در دانشگاه اميركبير پيوستند تا در برنامه‌ی پايانی حاضر باشند.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی