هنر و انديشه

پيك

                         
 

فرزانه كابلي
من به آنكه
هنررامی شناسد
رای ميدهم

 
 

فرزانه كابلی،‌ از سال 1346 بعد از آنكه ديپلم رقص‌های محلی ايران را از هنرستان فولكلور ايران گرفت، با طراحی حركات موزون تئاترها كار خود را آغاز كرد و بعد از 10 سال وارد عرصه تئاتر شد. او هم اكنون كار گروهی حركات موزون را با 150 هنرجو ادامه مي‌دهد و در يكی از دانشگاه‌های ايران و در دو مؤسسه آزاد بازيگری اين رشته را تدريس مي‌كند. كابلی نخستين هنرمندی است كه در مورد انتخابات نظر مي‌دهد و معتقد است كه همه بايد در سرنوشت ايران شريك باشند.

شما در انتخابات شركت مي‌كنيد؟
بله! رئيس جمهور آينده كشورم را هم از ميان كانديداها انتخاب كرده‌ام.

انتظارات شما از رئيس جمهور آينده چيست؟
نگاه دقيق و عميق به هنر ايران و توجه به اين قشر خاص.
توجه به زنان ايران، كه مهمترين نقش‌آفرينان آينده كشور هستند و مهمتر از آن، مطالبات گذشته مردم كه به هر طريقی برآورده نشده است
.

باتوجه به اينكه رئيس جمهور موردنظر خود را ازميان كانديداها انتخاب كرده‌ايد توان برآورده كردن مطالبات را در او چگونه ديديد؟
با بينشی كه از ايشان دارم و شناختی كه نه تنها من، بلكه جامعه هنر ايران دارد، اين توانايی جزو لاينفك شخصيت اوست. يعنی سابقه فعاليت‌های سياسی و اجرايی ايشان اين شك را كه قدرت برآورده كردن مطالبات مردم را نداشته باشد از بين مي‌برد. به غير از اين نگاه كلی، كانديدای مورد علاقه من، نگاه و توجه خاصی را به قشر هنرمند و به خصوص هنرمندان تئاتر ايران دارد كه اين خصوصيت، وی را از ديگران جدا مي‌كند. البته من معتقدم كه هر كس در حد توان و قدرت خود مي‌تواند مطالبات را برآورده كند. يعنی بايد اين توقعات را در سطح شرايط سياسی او انتظار داشت.

يعنی از كجا شروع شود، در حوزه شما چه انتظاری در اولويت است؟
به نظر من رئيس جمهور كشوری كه مهد نعمت و زيبايی است بايد از عشق، هنر و زيبايي‌ها شروع كند. مهر و دوستی را سرلوحه كارهای خود قرار.

اگر كانديدای مورد تأييد شما از جانب شورای نگهبان رد صلاحيت شود، آيا كانديدای جانشينی در نظر گرفتيد؟
به عقيده من كه چنين اتفاقی نمي‌افتد ولی اگر اين شرايط پيش آيد بايد فكر كنم
.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی