ايران

پيك

                         
 

دكتر يزدی در اصفهان:
هركس با امام زمان كار دارد
شماره 0251 (قم) را بگيرد

 
 

دكتر ابراهيم يزدی دبيركل نهضت آزادی ايران و كانديدای انتخابات رياست جمهوری در جمع مردم شهر اصفهان گفت:

در انتخابات دومين دوره شوراها در تهران تنها 10 درصد مردم شركت كردند و آنها كه عضو اين شورا شده انداعتبارشان پايين است. اگر چنين اتفاقی در انتخابات رييس جمهوری بيفتد اعتباری كه دولت خاتمی در 76 و 80 بدست آورد به سادگی از دست می رود .
يزدی در باره خطرات خارجی گفت:

الآن زمان جنگ سرد نيست كه به دلايل مختلف حفظ تماميت ارضی ايران مهم باشد . در زمان جنگ سرد عراق و افغانستان از متحدان شوروی بودند و تجزيه ايران می توانست به گسترش كمونيسم در منطقه بيانجامد ولی اكنون آن شرايط از بين رفته است و كسی از متلاشی شدن ايران نگران نيست. طرف شدن با دولت های پوشالی اما نظامی بسيار راحت تر از طرف شدن با دولت های مقتدر و مردمی است. با اين شرايط است كه نمی توان بی تقاوت بود و نگران جامعه خويش نبود.

آقايان در زمان انقلاب، حكومت اسلامی را دربرابر جمهوری اسلامی می خواستند منتها جو جامعه بگونه ای بود كه طرفداران اين تز نمی توانستند كاری كنند؛ اما با چندين سال تلاش نهايتا در انتخابات مجلس هفتم كار را به جايی رساندند كه اعلام داشتند ليست نمايندگان را نزد امام زمان برده و تاييديه گرفته اند . در واقع كانال ارتباطی با خدا 0251 ، قم است !!!!

 
يزدی خطاب به حاكميت طرفدار اقتدار امنيتی گفت:

داشتن زندانی سياسی چه دردی را از شما دوا می كند . در علم سياست كمی عقلانيت هم لازم است . چرا بايد فكر كنيد نظام آنقدر سست است كه اگر چهارتا فعال سياسی يا روزنامه نگار آزاد باشند نظام در معرض خطر قرار می گيرد . يعنی اين نظام تا اين حد استحكام خود را از دست داده است ؟
 اعضای شورای نگهبان به علت دخالت های غيرشرعی و غير عرفی خود نبايد به فعاليت ادامه دهند و همانطور كه عاملان قتل های زنجيره ای مجبور به استعفا شدند اينها هم بايد استعفا دهند . (دكتر يزدی نام اين عاملان مستعفی را اعلام نكرد!)

ما نمی گوييم اين شورا منحل شود بلكه می گوييم در اين مملكت كمبود روحانی كه نيست ، اين شش تا را عوض كنند. اليته اگر مشاركت حداكثری مدنظر آقايان باشد؟

يزدی با اشاره به سخنان اخير جنتی در نماز جمعه تهران، درباره صدور حكم اعدام برای منافق نما ها گفت:

در قديم علمای ما وقتی به سن وسالی ميرسيدند به اطرافيان خود می گفتند ما را تست عقل كنيد. ببينيد عقل ما بجاست يا نه؟ چون اگر فتوايی بدون عقل بدهيم مشكلات عظيمی پديد می آيد؟

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی